Bohuzial, aj v tomto je kus velkej pravdy Myslim, ze vies, ze vzdy stojim za svojimi ludmi, ale po tom, co som videla v 4.DTPA v dielni, o to viac chapem, preco sa z mojich krasnych vozov (hop, sentiment ) stavaju-prepytujem-kraksne...Pristup k poruche a k jej odstraneniu bol-bozem hrozne slovo-priam barbarsky a ja nejako nemozem pochopit, PRECO-chyba mi rozumny dovod. Predsa ked to nechcem robit, idem od toho-ale (priklad) poslat po malej udrzbe voz von v takom stave, ze cestujuci vyjdu von ako prasce a melie tak, ze nevydrzi ani dve cele kola-niektore veci asi nepochopim nikdy
JD je asi jurak-tak tam sa este len chystam na malu "oficialnu navstevu"-ale zase som si vypocula nazor mechanikov z juraku, ktori sa citili doknuti, lebo o.i.nedostali nielenze vianocny plat, ale ani hlupy kalendar na stenu do dielne...
A si si ista, ze je to len o podmienkach? Ja si mysli, ze urcite aj o nich, ale v prvom rade je to v pristupe. Co brani dielenskym pracovnikom zobrat skrutkovac a doskrutkovat vsetky uvolne skrkutky na lampach, oznacovacoch, etc..?
Preco v JD (nebola si tam) nevadi porcuha na voze - hlavne, ze ma peciatku prevadzky schopny - preco, preco?
Sa stavim, ze keby si im dala super vybavenu modernu dielnu, tak jednak na tobudu kaslat a jednak ju do pol roka tak zdevastuju, ze bude nepouzitelna. Nemyslim to na vsetkych - cest vynimkam.
No je pekne si zobrat uver, lenze neviem, ci si si vsimol, tu je problem, ten, ze vsetko nove je znicene za chvilu. To by bolo este vacsie vyhodenie penazi. a uver si mesto asi nechce zobrat, bo nesplatilo este stare uvery, ze? Co je celkom logicke.
Ten tvoj napad by bol dobry, keby sa zrekonstruovalo vedenie a zamestnanci DPB (teda cely podnik, praca jeho, etc.), a potom je mozne uvazovat o nejekom uvere - aby to nebolo zase vyhadzovanie penazi.
Aspon tolko moj nazor.
A este - mas pravdu slovaci maju v oblube vinit za vlastny stav niekoho ineho. Mozno je to dane genmi, skor si vsak myslim, ze je to dane byvalim rezimom (ten tak rad obluboval nepriatelov vonkajsich) ci historickymi skusenostami, ze sme si skoro nikdy nevladli uplne sami. Nakoniec, ked tak nad tym rozmyslam, tak era meciara a spol je mozno to najlepsie, co nas mohlo postretnut (z dlhodobejsieho hladiska). Proste ludia len nevedia (nemali kde sa to naucit), ze to, aky budu a maju zivot zvacsa zalezi len od nich.
Re #16088 Spectre: No, ja by som vyzdobu kabiniek zakazal uplne a o inej vyzdobe busov ani nehovoriac. Ved to sa tu uz preberalo (co nie, ze? ) a Darro a Thomase ma skoro v zuboch za to rozniesli (obrazne povedane)... .
Je to o inom a predsa vsetko so vsetkym suvisi
Jedna vec su dnesne podmienky na udrzbu a vybavenie dielni. Vyjadrujem sa za busy, v elektrickovych a t-busovych som zatial nebola. Ked sa nakupia nove busy, bude sa musiet zakonite zabezpecit potrebna technika aspon na zakladnu udrzbu-pretoze kazda "nova" ci "lepsia" znacka si vyziada ine vybavenie, aby sa opravy a udrzba mohla robit "doma". A ak nie, predpokladam, ze sa bude musiet zabezpecit odborne skolenie mechanikov a ziskat nejaka licencia na opravy pre nase dielne.Druha vec su priestorove moznosti. To kapacitne priestory dielni v Petrzalke su ZALOSTNE! A tretia vec su v neposlednom rade socialne podmienky mechanikov. V takychto podmienkach chyba chlapom akakolvek motivacia naviac-a keby to nerobili takpovediac "z pasie", alebo presvedcenia, nemal by nam busy pomaly kto opravovat...
no ale ked nakúpiš toľko nových vozov, to aby si "nakúpil" aj celé osadenstvo dielní. Však ako tu zasvätenci píšu, tak terajší údržbári sú upny idioti, ktorí by kladivami búšili do všetkeho a na všetko serú. Ak tam ostanú pôvodní údržbári tak sú to vyhodené prachy von oknom
...Mam predsa este nieco na srdci...
ale iba strucne, lebo velmi osobne veci sem nepatria... Tvoja reakcia na moj prispevok ma mrzi a je mi luto, ze si ho pochopil inac, nez bol mysleny...dufam, ze vysvetlenie bude prijate trochu viac pozitivne...:/
No jasne, nepochopil...typicky muzsky ;o)
No nic, vysvetlim:mojim prispevkom som chcela podotknut, ze i TY -myslim- patris medzi tych ludi so srdcom na sprawnom mieste, i ked sa nezhodujem s niektorymi Tvojimi nazormi. Ale sem som nechcela zajst.Moj prispevok o Tebe a "ceskej" elektricke mal byt o tom, ze keby si NEBOL onen clovek s tym srdcom na spravnom mieste, bolo by Ti jedno, co fixkari s tvojou elektrickou porobia, ked je "ceska"...Ty si to nedovolil-je to tak, nie?
Co sa tyka "navazania sa" do Teba, tento pojem mi je cudzi-som Z-a aj ked zenska, snazim sa pochopit, ako druhy mysli - a aj ked s nim nesuhlasim, snazim sa respektovat ho. Vela pojmov sa nestotoznuje s mojou osobou a myslim, ze navazanie sa je jeden z nich. Svojim prispevkom o Tebe - i ked ta osobne nepoznam som chcela trochu zmiernit ten nezmyselny spor, co sa tu rozprudil. Ze i Ty s Tvojim nazorom trebars na cesky narod si tiez onen clovek so sprawne umiestnenym srdcom a keby islo do tuheho, zastal by si sa cloveka v nudzi, ci by to bol Cech alebo ktokolvek. Takto myslim ja, Z, zenska. Uz mi rozumies?
Pocuvaj ma Z... Vyvarujem sa v tomto prispevku vulgarizmov na Tvoju osobu LEN a LEN koli par ludom ako su Andy, Anndy008 a Riko !!!
Slusne povedane - neviem preco sa do mna navazas...
ABSOLUT som nepochopil tvoj prispevok ! Prepac - skusim co najslusnejsie vyznel, akoby si bola obycajna soferka nakladaku s IQ = 0. Prepac. Vyznel tak.
P.S.: dufam, ze sa mi podarilo vyvarovat sa vulgarizmov. Koli tym 3 chalanom.
Akoze pochybujes? U vas to potom asi nie je. Ale jeden znamy vodic z Travky mi hovoril, ze kazdy den dojde na konci sluzby odovzdat kartu a hned je vraj na vypravni vyhodnotena pocitacom, a zratana ciastka na strhavanie..
Re #16053 Z: Tak zrovna s tou 96kou je to zanedbatelne, ale napr. ked mas dojazd 30 minut, tak ked si nadbehnes 5 minut, tak tych 5 minut musis cakat pred vozovnou.. Ale to sa asi nedodrzuje uplne.
Re #16090: Vacsina vodicov je asi co sa tyka skraslovania vozov nahlavu. Nechapem, preco si myslia, ze ked kydnu na voz farebne samolepky a pod., ze je to skraslenie. Niekedy to vyzera skor ako nejake nechcene nalepky.
J, Neopl@n: Preco sa stretavate v skole? Nie je lepsie mimo skoly, napr. niekde v meste?
Zastávam názor, že obmedzenie dopravy je posledným krokom, keď už zlyhali všetky snahy o zefektívnenie chodu podniku. Treba si položiť otázku, či DPB vyčerpal všetky tieto možnosti...
Samozrejme sú tu určité jedinečné špecifiká v riadení DPB, ktoré brzdia pozitívne trendy a ktoré som už skôr popísal (niektoré aktivity magistrátu).
Neviem už, kto mi to hovoril, ale chytím sa jeho myšlinky - keď Rybníček skončí robotu v STV, nechcel by na chvíľu šéfovať DPB?
neopl@n: no veď v pohode, ja som len chcel ťa už spoznať. Dnes som tam bol, ale cez druhú hodinu, nechcel som ťa ťahať z hodiny. Ale včera som sa na teba pýtal cez veľkú prestávku a povedali mi, že chýbaš.
frenky: bola schôdza teraz v máji? A čo bolo napíš viac, bo bol hokej a tak som tam nebol. A zase to dostal Siemens, myslím si, že pán Lunáček zase inkasuje prašulky?
si: vtedy sme za naše problémy vinili čechov teraz je najväčší problém našej ekonomiky a štátu cigáni. Proste Slovač je taká, že vždy nájde chybu niekde inde. Som si istý, že po prvom máji 2004 to bude EU. Je to proste naša vlastnosť. Všetci chceme nízke dane, odvody všetko bezplatne (vzdelanie+zdravoníctvo) a čo najvyššie platy a dôchodky. Ale skade má ten štát zobrať prachy to už nikoho netrápi.
Z: to máš svätú pravdu, že tender v roku 2005 je pol po dvanástej. Naozaj by bolo najlepšie si teraz zobrať príklad z Prahy keď brala úver 5md. CZK od EIB s odložením splatnosti na desať rokov. Nám by stačilo 5mld. SKK. Veď to by v roku 2004 znamenalo nové trolíky a veeeľa busov. eliny ešte vydržia, ale trate nie. Potom by mesto už každým rokom odkladalo peniaze na splatenie dlhu (200,250,300,350,400,500,600,700,800,900 mil.) Neskôr sa rozpočet bude vyvýjať lepšie a nebude to také zaťaženie, ktoré by ohrozovalo investičné či rozvojové programy.
Andrej (Anndy 008): jasné, diskutovať treba o všetkom čo sa diskutovať dá, len aby to bolo v medziach slušnosti bez osočovania. Každý by mal trochu pozreť na svoj štýl a ešte raz si prečítať čo napísal, či to náhodou nevyznie urážlivo. to sa týka od m@rtina, cez mňa až po deka. No niekedy sa človek musí aj vyventilovať, no tu je ten probém, že nevidíš či je dotyčný iba nasraný alebo svoje slová myslí smrteľne vážne.
Spectre>
mam pocit, ze aj tato tema sa dostane tam, kde by sme si to asi nepriali. Totiz kazdy mame svoj nazor na to, ale budiz.
Mne osobne nevadi, ked je voz tocha prikrasleny a nezastavam nazor, ze vozy by mali byt rovnake tj. bez akychkolvek uprav. Napriklad osobne sa mi paci, ked ma voz strieborne disky(chcem to spachat aj na svojom bicykli ) (1320,1009,1827), alebo ine mensie upravy (4207,4507,4510,1806,2809,ex2807)ale zasa potom to daktory vodici prehanaju a je z toho "cirkus" (1010,1014,dovedavna aj 2135, hold neviem ci este jazdi, uz som ju dlho nevidel,1910), uchvatna ja 1010, tam sa tolko hovadin hompala v kabinke, ze by som sa nevedel sustredit na jazdu.
Je to sice prejav vodica, ktory podla mna hovori "tu sa mi dobre pracuje tak si to skraslim, ved som tu cca 8-10hod. denne", tak preco nie. Ale vsetkeho vela skodi...
Re #16085 Andrej (Anndy008): Mail je myslim dost zretelne napisany v sekcii "Info o iMHD". Ak sa ti nechce preklikavat, tak som ti ho hodil aj sem.
Ked uz pises o spestreni diskusie, chytim ta za slovo: Vyzdoby kabiniek v bratislavskych vozidlach boli tiez povodne myslene ako spestrenie, ale ked je tej prestrosti az prilis mnoho, niekedy sa ti z nej az zaludok obrati --- nevyvratitelny priklad zo zivota
Takze, nahodim uz konecne inu temu a dufam, ze sa aspon jeden clovek chyti.
Dnes som mal moznost v ruke drzat PROJEKT ORGANIZACIE MHD v BRATISLAVE na obdobie 30.marec az december 1998 (nemam ho ako dostat na net, ale pokusim sa, dufam, ze d3k0 mi pomoze
Mimo toho, ze som skoro slzu vyronil, ked som porovnal vtedy a dnes. Uz len porovnanie takeho intervalu v SPICKE,SEDLE(sakra tak by som teraz prijal, aby to bralo html tagy )vtedy a dnes>
Vyberiem par liniek:
34>vtedy 5,14; teraz 9,14min.
83>vtedy 5,14; teraz 9,14min.
90>vtedy 10,12;teraz 15,20min. a takto by som mohol pokracovat dalej.
Alebo porovanie poctu vozov v rannej spicke>
34>vtedy 15, teraz 9
83>vtedy 20, teraz 12
Ved to je zalostne. Pokial sa nemylim (a urcite sa mylim) tak v roku 1998 a teraz na radnici sedia s mensimi obmenami ti isti ludia. Tak preco take drasticke uskrcovanie?
Ja tomu proste nechapem. Na jednej strane sa zvysuje cestovne a na strane druhej sa vsetko len uskrcuje.
A ked som raz pisal jednemu nemenovanemu ing. ohladom tej blbej 57cky, tak mi napisal, ze "starosta si dal poziadavku", fajn ja beriem, ze chcu vychadzat v ustrety, ale aj starosta DNV si uz x-krat dal poziadavku, aby 21 sa rozdelila a zhustil sa subezny interval!
A co sa stalo? Trt! Stale sa tam ludia tlacia ako sardinky.(uz sa neda povedat, ze ako dobytok, lebo aj ten ma v kaminonoch vyhradene miesto na statie). Mna to uz omrzelo, chodim 5tkou az na Vazku. Namiesto 25min. cstujem cca 45min., ale stoji mi to za to.
Strasne rad sa divam z okna saliny na zapchu na Karloveskej a vtedy si v duchu hovorim "vidite, keby ste neboli idioti, tak chodite vsetci elektrickou" a mozno by to uz potom dakoho prinutilo riadne zatlacit na papalasov na magistrate a zhustit intervali ako na autobusoch tak aj na elektrickach a trolejbusoch. (teraz budem pracovat ja na svojom projekte CO BY BOLO TREBA NA VYPRAVU ELEKTRICKOVYCH LINIEK SO ZHUSTENYMI INTERVALMI NA 6-8min., ak sa chcete dakto pripojit v zahlavy je moj mail)
Takze podme prediskutovat tieto 2 body>
1.>preco ten drasticky uskrt a ci sa to nedalo inak spravit
2.>preferencia elektrickovej dopravy
K tomu 2.bodu> na minulej schodzy sa hovorilo, ze celu Raciansku radialu prejdu odbornici so Siemensu a zhodnotia ci, kde a preco musi byt na danej krizovatke preferencia.
Takze vieme o tom daco nove?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Riko
, neboj už sa nepomýlim
...že "s tou strašnou vecou" , že by to bol bratranec IT?