Pred nejakym casom som sa tu cudoval nad tym, ze si revizor vypytal od cestujuceho OP a zapisoval si jeho osobne udaje napriek tomu, ze cestujuci na mieste zaplatil pokutu. Podla zakona o cestnej doprave na to revizor nemal pravo. Moze pozadovat zaplatenie cestovneho a pokuty ALEBO preukazanie osobnych udajov nutnych na vymahanie cestovneho. Ak pokuta bola zaplatena na mieste, nie je dovod pozadovat OP. Citujem z jedneho diskusneho prispevku k nedavnemu clanku v Sme:
"Je zaujimave sledovat, ako sa vsetci spravodlivo rozohnuju, ako revizor nema pravo pytat si obciansky a podobne, no akakolvek argumentacia chyba. Ako to cele vlastne je, je jasne uvedene v zakone o cestnej preprave (c. 168/1996 Z.z.). Paragraf 9 - opravnenia dopravcu: "Vodič alebo iný člen osádky autobusu, alebo revízor môže ... b) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatiť cestovné a úhradu (§ 14 ods. 3) alebo sa preukázať osobnými údajmi potrebnými na vymáhanie cestovného a úhrady v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti), v prípade neplnoletého cestujúceho meno a priezvisko zákonného zástupcu."
Tam je napísané čo robil doteraz...
On bol vo Ftáčnikovom predvolebnom tíme zodpovedný za dopravu a preto sa očakávalo že za odmenu dostane takúto nejakú funkciu... ......
K Bratislavskej mestskej karte - odpoveď na otázku, či ju plánujú poskytovať:
mBank: "Ľutujeme, ale Vami požadovanú informáciu nemáme. V prípade, že sa mBank rozhodne poskytovať aj iný typ platobných kariet ako momentálne vydáva, tak o tom bude informovať na svojich internetových stránkach."
Zuno: "Bezkontaktne platobne karty mame v plane. Nad Bratislavskou mestskou kartou zatial neuvazujeme."
1) Burgenland sa stal súčasťou Rakúska až roku 1921, toto územie bolo sporné odjakživa. To ale nie je prípad Bratislavy.
2) Samozrejme, že vo Viedni je viac ako niekoľko desiatok "panelákov", to, že sa väčšinou nejedná o technológiu "Großverbundplatten" ale o liaty betón, je len technikália. Samozrejme, že vo "Westblocku" sa neupustilo od stavania bytoviek už v 60. rokoch. Kamarát býval v "paneláku" v Düsseldorfe zo začiatku osemdesiatych rokov, kým sa nezmohol na lepšie.
3) To písanie podstatných mien (a niekedy aj prídavných ? ) s verzálkami na začiatku je prejav príslušnosti k rakúskemu národu ? ?
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/20953
Dobudovanie tarifného zabezpečenia na území hlavného mesta SR Bratislavy
V čase predbežného oznámenia ešte zmluva o NFP nie je uzavretá. Uzavretie zmluvy o NFP je podmienkou nadobudnutia účinnosti zmluvy, ktorá bude výsledkom verejnej súťaže.
tak takú poslednú príhodu som videl aj ja, našťastie tam nebol revíízor - cviknútý lístok, a pri vyťahovaní sa roztrhol, prišiel ďalší "cvakač" a jemu to označilo v pohode a bez roztrhnutia - čo sa robí v takom prípade, ak by prišiel revízor? čaká sa na rozobratie označovača?
Lenže revízor nie je oprávnený zadržiavať (cestovné) doklady a už vôbec nie je splnomocnený vyvolávať medzinárodné konflikty. To, že niekto porušil podmienky (predpisy, nariadenia, zákony...) nie je dôvod na to, aby sa to "riešilo" iným porušovaním podmienok (predpisov, nariadení, zákonov...) a už vôbec nie je dôvod k tomu, aby ktosi iniciatívne vynášal rozhodnutia a bral zodpovednosť do vlastných rúk. Na to tu máme výkonné orgány, nie akéhosi prehnane iniciatívneho revízora.
Pre všetkých filozofov o nemeckej bratislave treba pripomenúť fakt, že BA roku 1918 mala oveľa menšiu rozlohu ako dnešná: http://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislava#Pri.C4.8Dlenen.C3.A9_a_od.C4.8Dlenen.C3.A9_obce
Z toho vyplýva nasledovné:
Vzhľadom na malú rozlohu celého toho mestského štátu/súčasti Rakúska by bola BA malé mesto, ktorého kataster by na západe začínal pri moste Lafranconi a končil na východe niekde na Bajkalskej, resp. na Trnávke a na severe pri bývalej Dynamitke. V prípade samostatného štátu by som preto povedal, že BA by bola možno maximálne čosi ako Andorra, bezcolná zóna a daňový raj, nič viac, nič menej.
Zároveň, aj niektorí z tu diskutujúcich, ktorých predkovia sú z okraja BA, by nikdy obyvateľmi tohto mesta neboli.
Ja som nikdy nepovedal, že tie SORy NB 18 City vyzerajú zle. Síce nie je to MB CC, ale podľa mňa sú pekné aj z vnútra, aj z vonku. Iba keby po technickej stránke boli na tom lepšie.
Nuž na to že sú to prakticky nové vozidlá - je to dosť zlé. Tak hádam výrobca nedostatky odstráni a nabudúce sa ich vyvaruje. Inak Tie vozy SOR rada NB nevyzerajú zase zle.
Re #160684 S499.1023:
K Panelovým sídliskám - Na to som prišiel tak, že v Rakúsku sa Panelové domy stavali v omnoho menšej miere.
- Baden ich nemá, Hainburg/Donau ich nemá, Bruck/Leitha ich nemá ....resp tieto mestá pár Bytoviek majú ale rozhodne nie na stovky až tisícky. Neviem prečo by ich mala mať Bratislava.
Od Panelových domov sa upustilo vo West-Block-u už v 60tich rokoch.
Re #160686 Solider: To je pravda to stykačové "cvakanie" tiché moc nie je, no je to len okamih proti pernamentnému hučaniu starej T3. Vo Viedenskej Električke sa možem v poho normalnym hlasom rozprávať, za to niektoré Bratislavské električky je počuť na kilometer.
Celý dnešný Brugenland pred r.1918 spadal pod Uhorsko.
Panelové domy Viedeň má ale iba desiatky proti tisíckam v Bratislave.
Re #160688 no.ev.di. - to je tá správna otázka. Určite nie.
Re #160689 zakaznik Z tými Turkami je to pravda, je ich tam veľa a v tom má Viedeň mínus. Nemyslím že by vznikli až také veľké Sídliská. Vo Viedni tí Turkovia bývajú všelikde.
Stavebný Boom - prerábajú sa železničné stanice ale stavbu nových štvrtí som nepostrehol.
Martin Fundárek