To zabakom a mestu nevadilo uz 5 rokov ci kolko to tam je ? ? Vlastne zabaci budu radsej sikanovat za zastavku viedenskeho typu , nez by sa sustredili na taketo veci ?
len potom nerozumiem, ako to bude potom s tou BID, keď tam tuším bola BA rozdelená na dve pásma (100+101?), keď tam boli tie lístky na 2,3,4...8 pásiem... alebo sa proste spraví automaticky električenka na 100+101, ale definícia pásiem ostane?
Presne tak. Ak sa nechceme vratit do doby ked sa kupovali elektricenky na konkretne trate, tak sa skratka musite zmierit s tym, ze ta tarifa spravodliva nie je a nebude.
Osobne som toho nazoru, ze by to malo byt tak ako navrhuje BID. PCL len pre obe zony, JCL v ramci mesta len pre obe zony, pri medzimestskych cestach zohladnovat zony (t.j. cesta z Rovinky do Biskupic lacnejsia ako z Rovinky na Nivy).
Moze sa to javit ako diskriminacia obcanov co byvaju v 2.pasme ,ale ako vravi noevdi - preco by si mali obyvatelia DNV ,Cunova, Rusovec atd platit rovnako mesacne za cestu do mesta ako obyvatelia Hajov ? Mne ako konciacemu studnetovi by ten doplatok za 2 € za mesacny PCL k 2.p nejako velmi neuskodil, ale no nepotrebujem to.
Pre všetkých, čo tu polemizujú nad spravodlivosťou existencie pásiem. Na jednej strane máte pravdu, ale dám Vám proti príklad:
niekto cestuje s konca petržalky povedzme do Polusu a pod., stačí mu lacnejšia 1. pásmová električenka. Iný cestuje z DNV/Lamača/Dúbravky/Záhorskej iba na Patrónku alebo iba do KV (kratšia cesta), ale ten si musí kúpiť celosieťovú električenku (nestačí len 2. pásmo)
krepé je aj to, že sa sa pásma neprekrývajú ako je to v iných civilizovanejších mestách.
to je čistá "ficovina" ? mali by si uvedomiť, že zatiaľ čo z konca Petržky je človek za 15min na Zochovej, tak z Dúbravky tam je za 25min a o Rači ani nehovoriac, odtiaľ je človek po 20min jazdy iba na Račku a chceli by sa voziť kdesi spoza humna (obrazne povedané) za ceny ako ten čo býva v meste napr. alebo blízko centra. Dajme tomu, že by sa ceny električenky potom stretli kdesi v strede, tak by tí čo si kupovali električenku iba na 1. pásmo vlastne zbytočne viac platili a nehovoriac o tých čo si kupujú iba na 2. pásmo. Tu by ma ale zaujímala električenka na 2.pásmo, že koľko % zákazníkov čo si kupuje električenky si kupuje električenky iba na 2. pásmo?
V Dúbravke bolo zrušenie pásiem aj v predvolebnom sľube nejakého neúspešného kandidáta či kandidtáky na poslanca do Miestneho zastupiteľstva s odôvodnením, že nie sme občania druhej kategórie. ?
oni vedia na čo to je... sú celí dosraní, že s tou BMK by im klesli príjmy, tak si chcú poistiť to, že ak ľudia presedlajú z lístkov na električenky, že ešte aj tam ich ošklbú... Inak mi tento celý cirkus fakt nepríde. Zlúčiť 1. a 2. pásmo už raz chceli a nechali to tak. Podľa mňa by bolo nespravodlivé ak by napr. niekto z Devínskej alebo Čunova, či Záhorskej Bystrice cestoval za toľko napr. čo človek z Karlovky, Ružinova alebo Petržalky. ?
keby Bratislava bola na rozhraní dvoch časových pásem, tak by som uznal, že by sme si mali označiť ďalší lístok ? ale zatiaľ v čase necestujeme, takže kaleráby môžu do hlavy tlačiť tak v Karlovke ?
Takže zrušenie pásiem v bratislavskej MHD bude pravdepodobne nakoniec skorej než spustenie prvej etapy reálnej BID. ? Ale viacerým napr. Petržalčanom či Karlovešťanom sa to iste nebude páčiť...
V tom článku sa píše aj toto: "Podobné je to aj s jednorazovými lístkami, keď pri prejazde druhým pásmom je potrebné označiť si ďalší lístok.": to je pravda? Lebo ja o takom nič neviem.
810zssk