Toto je nápad hodný realizovania. ☺ Len by som zmenil trocha trasu, namiesto cez zástavky Rontgenova, Dvory a Einsteinova by som dal cez zástavky Záporožská a Kremnická. Pri tom čase 15 minút pod Nový most a 16 späť si podľa mňa ale moc optimistycký ? Nič to však nemení na fakte, že dve vozy by to pri 30 minútovom intervale vyjazdili, pri mojej aj tvojej trase.
Zbavil by si sa síce L82, ale v konečnom dôsledku by si potreboval viac vozov do výpravy, a ten interval by tam bol dosť zbytočný, zo zástavok Hálová a Jungmanova je dobré spojenie k Auparku a zo zástavky Farského cez pracovný týždeň tiež. Odtiaľ naviac chodí veľa ľudí do Auparku aj pešo.
Tým pádom spravíš L93 a 95 kľukatými. Ale navrhované boli ako priame linky, ktoré sa rýchlo majú dostať do centra... Jedinou kľukatou linkou má byť 99... Preto zmeny 93 a 95 je somarina...
Podľa mňa výborný nápad. ? Avšak nerealizovetelný pre dva dôvody a to: Aupark si pokial viem stále zachádzku L50 platí, aj keď by k Auparku v podstate stále premávala, možno by až tak nevadilo, že by nestála rovno pred hlavným vchodom. Avšak drúhy dôvod je jasný, L50 určite nie je linka, ktorá by mala mať priebežnú konečnú, bol by to strašný chaos.
L95 plní funkciu "dočasnej náhrady" za električku. Aký zmysel má odkláňať ju na Antolskú, ak už teraz vieme, že je otázkou času, kedy sa bude musieť odtiaľ zase zobrať?
L82 Zrušiť.
L99 (mierne upravená trasa): Ovsište - Ovsištské nám. - Bulíkova - Šustekova - Mlynarovičova (bez zmeny) - Farského (ako dnešná L82) - Sad J. Kráľa (riešené zachádzaním určených spojov v smere na Vyšehradskú, v opačnom smere bez zachádzky) - ďalej po Einsteinovej na Dvory - ŽST Petržalka - ďalej bez zmeny po svojej trase po Lúky II., odtiaľ by zastavovala na zastávkach: ZŠ Budatínska - Lúky V. - Vyšehradská (tu by mala konečnú)
L93 (mierne upravená trasa): Vyšehradská - Lúčanka - Znievska - Budatínska (ďalej po svojej trase) na Hl. st.
L95 (mierne zmenená trasa) Šafárikovo nám. - Lúčanka (bez zmeny) a odtiaľ by pokračovala cez: Ľubovnianska - Nemocnica Antolská - Antolská (tak ako kedysi)
L180 ponechať v súčastnom stave, prípadne by miesto Holíčskej mala konečnú pri OC Danubia (Carrefour), v tom prípade by zo Smolenickej pokračovala cez Lúky II. na C Danubia. (ale to by si ju asi musel Carrefour zaplatiť)
- takto by sa aspoň čiastočne zrušil súbeh L99 a L84 a L99 by nahradila aj L82. K Sadu J. Kráľa by mohol slúžiť prestup na Farského (L84, L95) a na Šustekovej (L68, L78, L84)
Priznám sa, že na tie zápchy som pri tom pláne akosi nemyslel, ale máš pravdu, v takom prípade by to naozaj chodilo všelijak. A koľko je vlastne v špičke oficiálne prestávka pri Auparku?
Si sa zblaznil ??? z 50ky urobit ofiacialne okruznu linku. Okrem toho Aupark si platil tusim zastavku AUPARK rovno pred budovou ( iste obdobie aj zachadzku zo Safka k Auparku ) neviem ako je to teraz. Je dobre, ze linka 50 ma este stale dve konecne , keby bola len 1 , to by si uz chodili kadejak vozidla - v sucasnosti v poobednej spicke prakticky interval 6 minut neexistuje , normalka ze chodia za sebou 2 vozidla a potom dlho dlho nic
Na Viedenskej vraj MHD nechcú, ale dalo by sa to vyriešiť aj ináč: Cintorín - Matador - stanica - Hálová a ďalej ako dnešná 82. Netreba, aby to chodilo až pod most, veď z centra na Hálovú ide 83 a 88, v po-pi aj 84, alebo sa dá prestúpiť pri stanici z linky 80.
Aj nad tým som uvažoval, len neviem či by nebolo zbytočné, aby po trase dnešnej 82-ky jazdil autobus každých 6 minút v špičke, aj keď by bola zmenená konečná z arény na Aupark, čo by určite viedlo k naplnenosti spoju aj na tomto úseku.
a co tak jednoduchsie urobit L50 ASMN - Novy Most - Aupark zastavka - Halova - Farskeho - Aupark konecna - Novy Most - ASMN? Ziskal by si dobru linku do/z AuParku na elektricky + by sme sa zbavili L82, kedze L50 by mohla robit s vybranymi spojmi zachadzky k Arene
Už dávnejšie sa tu rozoberala trasa linky 50 po uzavretí Starého mosta a mňa napadla nová alternatívna trasa, ktorá by podľa mňa bola pre cestujúcich vyhovujúcejšia ako tá dnešná:
Za zastávkou Wustenrot by išla ako linka 70 po Nový most, ďalej cez most do Petržalky, zišla by dole na Einsteinovú ako linka 184, čiže smer Prístavný most a hneď aj vyšla hore na Panónsku ako linky 80 a 88 a išla by rovno späť na OD Slimák.
Nové zastávky smer Aupark: Malá scéna, Šafárikovo nám. - nemusí byť, Nový most, Aupark - ako autobusy smer Petržalka.
Nové zastávky smer Slimák: Aupark - hore na nadjazde smer mesto. Linka by mohla spomínaný okruh Panónska - Einsteinova - Panónska vykonávať aj s cestujúcimi, aby mohli vystupovať priamo na strane Auparku.
Výhody:
1. Priame spojenie do užšieho centra smerom z Nového Mesta a Ružinova.
2. Možnosť prestupu na električky a autobusy pod Novým mostom.
3. Možnosť prestupu na autobusy smer Petržalka na zastávke Aupark.
4. Pri príchode linkami 82, 83, 84, 91, 93, 94 a 191 z centra k Auparku možnosť prestupu na linku 50 a zviesť sa ňou na druhú stranu, čím odpadne nutnosť ísť obchádzkou cez schody, ktorá je najmä pri daždi dosť nepríjemná.
Nevýhody: nebol by priamy spoj k hlavnému vchodu Auparku, ale myslím si, že to by nebol až taký veľký problém. Skôr by bolo zložité ľudí naučiť, že nemusia vystupovať na zastávke smer Petržalka, ale môžu až na druhej strane. Stačilo by to však dostatočne zvýrazniť v ozname o zmene trasy, prípadne by pomocou hlásičov zastávok mohlo oznámiť: "Pri jazde do Auparku ešte nevystupujte." Nemal by byť problém nahrať to, keď volakedy dokázalo hlásiť: "Zochova - možnosť výstupu do historického centra." Skôr by bol problém v tom, že Citelisy nemajú hlásiče, ale to by sa dalo vyriešiť tým, že by na 50-ku vypravovali prednostne Tedomy.
Vladimír