aby sa ten interval počas RŠ 30min rentoval, tak by bolo treba zoškrtať viac toho medzi BA-DS. Napr. zaviesť kyvadlo Šamorín - Kvetoslavov,žst ,keďže pochybujem, že trať do Šamorína je funkčná, ak ešte vôbec z nej nejaký meter koľajníc ostal.
Však to, že čo znamená že nie je vo verejnom záujme a ako by to dopadlo v praxi. Treba počkať, ako dopadne štúdia čo si MDVRR nechalo u VÚD spraviť ohľadom súbehov (tento týždeň sa to spomínalo v médiách).
Re #159419 810zssk: Ale kde, nič mu dokopy neredukuje. Keďže PDO sa zaoberalo len výkonmi na území kraja a SL jazdí aj mimo neho. (A v prípade Jančurovho vlaku vidím ako veľmi prínosné, predĺžiť spoje končiace v Šamoríne ku stanici v Kvetoslavove).
Re #159420 810zssk: Keby si ich kraj neobjednal, tak nebudú v CP a tým pádom jazdiť nemôže. Teda môže, ale za čierne jazdy môžu lietať pokuty jedna len tak jedna radosť. A licencie vracať nemusí, tie sú jeho až do konca. Nikde totiž nie je napísané, že o rok dva by sa mu nemohli zasa zísť, prípadne využiť ich vlastníctvo v správnom konaní pri udeľovaní inej licencie na linku s obdobnou trasou.
Cenový výmer môže určovať iba maximálnu cenu cestovného. Neexistuje nijaké ustanovenie, podľa ktorého by VÚC mohol nariadiť, aby právnická osoba (SL) časť svojich príjmov odovzdávala inej právnickej osobe (BID a.s.).
Kraj má možnosť zabezpečiť BID iba dvoma spôsobmi:
a) dohodou so SL
b) začlenenie do BID dať do podmienok súťaže na uzavretie zmluvy vo verejnom záujme.
V prípade b) budeme mať BID v roku 2018, v prípade a) je to možné skôr.
Lenze tarifna cast sa da riesit vydanim noveho cenoveho vymeru a Slovak Lines sa moze aj na hlavu postavit, skratka to bude musiet dodrzat. Dopravna cast je problem preto, ze Slovak Linesu redukuje vykony.
To odňatie by sa nedalo spraviť cez § 7 ods. 6 písm. b) "Odňať dopravnú licenciu možno vtedy, ak autobusová linka sa stala vzhľadom na verejný záujem podľa § 14a ods. 2 nepotrebnou"? Lebo podľa by sa to teoreticky dalo, keďže ten výkon by už nebol potrebný vo verejnom záujme v rámci autobusovej dopravy. Len neviem, ako by to dopadlo v praxi.
Ja som tú zmluvu tiež nevidel, ale o zmienke o BID v nej dosť pochybujem. Čiže ide skôr o otázku dobrej vôle.
Každopádne HB Reavis má v SL stále len 49%, zvyšok je na MDVRR SR a pri konštelácii aká vedie BSK a aká ministerstvo nie je až taký problém SL do niečoho dokopať (ak sa bude chcieť). A taktiež vedenie SL si zrejme uvedomuje, že príliž veľké vzpieranie im nepomôže, bo však zmluva končí v roku 2017 a potom sa bude už len tendrovať. Čiže teoreticky by aj mohli vyjsť naprázdno.
Re #159409 810zssk: Presné vyčíslené výkony tam nie sú, dohodnutý je len rozsah (od-do) a každoročne sa objedná čo je potreba. Najväčší problém budú platné licencie, ktoré sú tiež do roku 2017 (a tie zasa len tak odňať nejde).
Re #159412 810zssk: Mimimálne jeden Granus ešte má, vo štvrtok bol videný odparkovaný v Prievaloch.
BTW, však si pýtajte na BSK kópiu zmluvy, nemyslím že by bol problém ju dostať. ?
Hmm, práve že tá dopravná časť by mohla byť menší problém... Všetci dopravcovia sa totiž boja BID, že by na nej tratili. Nikto by už nemal priame príjmy z cestovného (resp. iba z neprestupných JCL), všetko sa musí nejako prerozdeľovať. A problém je v tom, AKO prerozdeľovať. Každý si chce odtrhnúť čo najväčší krajec.
Skrátka, za všetkým treba hľadať prachy.
V § 15 ods. 5 zákona o cestnej doprave v znení účinnom od 1. 2. 2007 možno nájsť túto povinnosť: "Samosprávny kraj alebo obec pri uzatváraní zmluvy o výkone vo verejnom záujme podporuje vznik integrovaného dopravného systému. "A okrem toho tú zmluvu nikto z nás nevidel a neverím, že sú tam do roku 2017 presne vypočítané vozokm, ktoré má SL ročne odjazdiť. Takže podľa mňa ak BSK bude chcieť tak SADistov do BIDky dokope.
Tak, ale co presne znamena vstupit do BID? Tarifa sa da lahko riesit vydanim noveho cenoveho vymeru (nepredpokladam, ze v zmluve maju stanovene este aj aka ma byt tarifa). Dopravna cast je vacsi problem, ale teoreticky by sa tie km mali dat riesit aj presunom na ine vykony (opat predpokladam, ze SL nema v zmluve presne trasy, ale len objem vykonov) - napr. namiesto spojov PK-BA si objednaju MHD Pezinok, mozno MHD Malacky, atd. Teoreticky by sa tie vykony mohli dat posuvat aj dalej, napriklad BSK by predal zostavajuce (nepotrebne) km inemu kraju s nejakou zlavou a SL by proste jazdil tam - ale toto uz neviem ci zakon umoznuje.
Ale vsak to nikto nepopiera. A neviem preco si myslis, ze to nebude... kraj sa moze rozhodnut, ze skrtne jeden par spojov DS-BA a za tie km moze cely den jazdit kyvadlovku v ramci dediny...
Ide o to, že ak má SL zmluvu do roku 2017 a nie je v nej záväzok, že do DD.MM.RRRR sa zapojí do BID, tak sa žiadnym dupaním nič nezmôže. Neviem, či taký záväzok v zmluve je (viem o jej existencii, ale nepoznám jej obsah; na webe nie je), ale predpokladám, že ak by bol, tak by sa pán exžupan nezabudol pochváliť, že do DD.MM.RRRR BID bude. Preto sa domnievam, že SL žiadny takýto záväzok nemá a jeho vstup do BID je len otázkou jeho dobrej vôle.
Možno by mohol vedieť viac Valec.
nuž to by chcelo buď využiť priestor pri staniciach, príp. by autobusové linky pokračovali po ceste ďalej od vlaku do druhej obce, kam by doviezli ľudí z vlaku a zas z opačného smeru by v rovnakom čase prišiel spoj a pokračoval smerom odkiaľ prišiel prvý bus. Chápeš?
Ako napr. u nás, v Reci. Zast je vzdialená od obce cca. 450 m. Ale busy tu velmi nebudú chodiť. Museli by naprv vybudovať obratisko... atd. (u nás s tá cesta končí hned po žel.zast.)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA