Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #158515:
Ako je to s trolejovým vedením (križovatkou)neďaleko NÚSCH? Bolo by možné (hoci len mimoriadne) obojsmerné zachádzanie linky 209 k NÚSCH?
SPOJENIE MHD NA KRAMÁRE ZO ZÁPADNEJ ČASTI MESTA CEZ VÍKENDY

Keďže stále nie je Patrónka zatrolejovaná v smere na Kramáre, považujem súčasný stav cez víkendy za neprijateľný, ba dokonca vyháňajúci ľudí z MHD!

PRÍKLAD: Cestujúci z Dúbravky / Lamača / Devínskej / Záhorskej po vystúpení na prestupnej zastávke "Patrónka" majú tieto možnosti:

a) Prejsť pešo pod kopec na zastávku "Pri Suchom mlyne". Pritom treba prejsť podchodom a ďalej aj cez cestu, čo pre starých + v prípade nepriaznivého počasia je problém. Naviac, nie je tam zastávkový prístrešok!

b) Prejsť podchodom na Patrónke na linku 211 (30-min. interval) alebo 212 (15-min. interval) k Vojenskej nemocnici, kde si treba počkať na tieto isté linky.

Pre niektorých Lamačanov môže byť výhodná linka 38 k Vojenskej nemocnici, ale jej 60-minútový interval je značne neatraktívny.

Zameriam sa však na Dúbravku, ktorá má aj tieto možnosti:

c) Z linky č. 83 prestúpiť na zastávke "Sokolská" (nutný prechod cez cestu - našťastie so semafórom pre chodcov). Kramáre /nemocnica/ sú dosiahnuteľné linkami 32, 204, 212 a obchádzkou cez NOU aj 209-kou s prejazdom na 211-ku.

Táto možnosť je v súčasnosti asi najprijateľnejšia aj keď na zastávke "Sokolská" nie je prístrešok ❗ Nezmestí sa tam ani nejaký malý kvôli úzkemu chodníku?

d) Z linky 83 vystúpiť na zastávke "Dubová" a pešo prejsť na zastávku "Valašská" na 204-ku - 15 min. interval (tiež nie je prístrešok).

e) Električkou na zastávku "Molecova" alebo na "Botanická záhrada", kde je prestup na 32-ku, ktorá však premáva v 30-minútovom intervale!

Čiže ani v jednom prípade nie je umožnený prestup na hrane! Pritom Patrónka by z dôvodu vzdialenosti, časového hľadiska, ako aj kvôli existencii prístrešku a prestupu na hrane mala byť preferovaná.

MOŽNÉ RIEŠENIE: Dočasné obnovenie linky č. 49 cez víkendy a sviatky (midibusmi) a zároveň dočasné zrušenie linky 211.

V čase návštevných hodín by 49-ka mohla zachádzať aj k NÚSCH. Predpokladám, že jeden voz by to nevyjazdil pri mnou navrhovanom 20-minútovom intervale.
Reply on: S499.1023 #158506:
to hovoríš zas o sebe? nič nové... ?
Reply on: luky133 #158511:
Solmag je zmes chloridu sodného s chloridom horečnatým. Je omnoho drahší a takisto škodlivý. Jeho výhodou je len to, že účinkuje do nižších teplot.
Reply on: ivanbuto #158507:
Nesolenie ulíc je možné v Škandinávii, kde raz nasneží a snehová prikrývka vydrží celú zimu. V podmienkach, kde teploty neustále fluktuujú okolo nuly, to možné nie je. Ale može sa soliť s mierou.
Reply on: MiroBA #158508:
A k takým chodník s veľkým spádom by si zároveň rozdával korčule? ? A to, že ak sa odhrnú a pozametajú to stačí tak v prípade takýchto chodníkov ani nie hlavne keď je veterno tam naveje sneh a keď sa roztopí zamrzne... Doteraz som bojoval aby sa mestská časť starala o chodníky patriace jej a normálne sa stal zázrak v okolí ulice kde bývam sa udržiavajú chodníky, ktoré sa neudržiavali nikdy. ? Ale vo všeobecnosti súhlasím aby sa nesolilo tam kde netreba (v prípade ľadu by ho museli aj osekávať) ale v kopcovitom teréne je to temer nevyhnutné. A už dlho existuje náhrada za soľ a je to solmag, ale ten je oproti soli dosť drahý.
Reply on: MiroBA #158508:
Zase ale vždycky po príchode z Viedne mám biele boty... ?
Reply on: MiroBA #158508:
Pracovníci DPB soľou nikdy nešetria.
Reply on: ivanbuto #158507:

Presne tak.
V suseddnom Rakúsku niekde nie je dovolené "soliť" vôbec.
Byť na mne, by som vo veľkej miere posýpanie zatrhol a na chodníkoch dupľom.
Posýpal by som maximálne hlavné ťahy a ulice po ktorých chodí MHD (mimo tých miniliniek 135 a pod.), chodníky vôbec.
Osobne v tom vidím viac nevýhod ako výhod.
"Soľ" je veľmi agresívna a
1. Ničí povrch vozovky a spôsobuje podstatne viac výtlkov
2. Ničí pneumatiky vozidiel
3. Ničí tapánky v prípade posýpania chodníkov
4. Má negatívny dopad na životné prostredie
5. Dráždi končatiny domácim zvieratám - psom.
...
Ja to nievem pochopiť, však čerstvý sneh stačí len odhrnúť, pozametať a nebola by všade po meste taká bačorina.
Ešte podotknem, som videl ako u nás pracovníci udržby DPB úplne "presoľovali" zastávku - som mal chuť im to vysypať na hlavu a spýtať sa či mi prispejú na nové topánky.
Reply on: no.ev.di. #158502:
Podľa mňa sa na snehu dá so zimnými pneumatikami jazdiť celkom v pohode. Uvítal by som v meste aj neposolené cesty.
S MHD je problém, zimné pneumatiky nemáme, najmä v kopcoch by sa inak jazdiť nedalo.
Každopádne to, ako sa tu solí každý kúsok chodníka a zastávky, ako sa solí napr. aj v pešej zóne (Primaciálne nám.) nepokladám za rozumné ani za zdravé. Z mesta je odporná čľapkanica.
Reply on: no.ev.di. #158505:
Nechcel by si sa pri tej onanii odpojiť od internetu, Truhlík?
Reply on: S499.1023 #158504:
aj ty si ma presvedčil ? no nehovoríš mi novinku, ale zas ani pri pluhovaní sa pluh nevlečie... ciciny na nos môžeš vešať v šenku
Reply on: no.ev.di. #158502:
Nemusíš nás presviedčať o svojej tuposti stále znova a znova, tuná to už všetci vedia. Si predstav, že na pluhovanie je nejaká rýchlosť a na presun zase nejaká rýchlosť.
Reply on: no.ev.di. #158502:
On si svojvoľne nemôže odhŕňať, kde chce a ako sa mu zachce.
Reply on: dopravak123 #158489:
no teda si ma fakt "presvedčil" ? to, že voz ide pre posypový materiál mu zakazuje odhŕňať po ceste sneh? Ešte k tomu keď ide cez taký úsek ako je Patrónka, všade súvislá vrstva snehu, dokonca ani autá ju nevedia vyjazdiť a on veselo so zdvihnutým pluhom. Fakt "dobrý" argument, akým argumentom ma prekvapíš po druhé?
Reply on: Kami #158497:
ja som si zas všimol jav, že v čase mojej snahy prejsť s igk z vedľajšej doľava na hlavnú na Smolenickú nastala situácia, že - po hlavnej nič nešlo, oproti z vedľajšej chcel ísť igk rovno, ale napriek tomu, že posledný voz po hlavnej už prešiel, tak čakal a čakal a zrazu sa rozbehol...tak neviem, či za tým volantom spal alebo čo...
samozrejme, netreba zabúdať ani na "geniálne" odstavenú dodávku opravárov v ľavom odbočovacom pruhu v križovatke smere od Terna ?
Reply on: ufo #158496:
To máš pravdu, lenže je to na každom jedinom vodičovi sypača, ako bude sypať. A keď to nevypne napríklad na križovatke, keď má červenú, tak nasype kopu soli zbytočne, počas státia. Bol som toho svedkom v minulosti a na dotaz som dostal "vyhýbavú" odpoveď.
Reply on: S499.1023 #158490:
?
Reply on: S499.1023 #158491:
a kam? na STU?! No môžem na tú školu... už tam z našej strednej neostal skoro nikto okrem 2-3 ľudí ale tí sú na iných odboroch, mne to nešlo tak som to za 2roky nechal radšej tak než tam zabíjať čas. S odstupom času vidím, že to ani nemalo zmysel tam ísť a rovno radšej ísť do práce a premyslieť si hlavne v kľude kam ísť študovať.
Reply on: kecho #158492:
najprv tam boli policajti. Policajt preferoval smery kde bolo viac aut, alebo autobus. Potom to uz bolo horsie. Vsimol som si jav, ktory sa uplatnuje aj na frekventovanejsich krizatkach. Vodici na hlavnej tiez zvyknu uplatnit akysi cyklus a pustaju vodicov z vedlajsich. Niekedy z vlastnej iniciativy, niekedy na zaklade podnetu (hlavne MHD si zvykne "vyziadat" prednost).

Re #158484 no.ev.di.: nepamatam si, ze by sa na niektorom TAM BUSe vykonala kompletna GO. Napr. v BB mali respekt (strach) pred motorom a elektroinstalaciou (uz by to nikdy neposkladali).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.