Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 44 #158239:
ja tu zas nejdem podkopať celé mesto ? jedná sa iba o 1,7km dlhý tunel od Hl.st. po kúpele centrál s podzemnými zastávkami Predstaničné nám. - Karpatská - Račianske mýto a Trnavské mýto, pri ktorej budovaní by sa komplet rekonštruoval a upravil podchod na Trnavskom mýte.
Reply on: ivanbuto #158228:
ten zaver som si vsimol az teraz ? ? ?
A co tak tahat elektricky na pilonoch? 🙂 Viem, ze to nie je esteticke, ale je urcite lacnejsie postavit betonove stlpy a drahu, nez kopat tunel. Ale vyzeralo by to medzi domami fakt na houno asi... ? Aj ked v Sydney tak beha monorail. ?

http://www.google.sk/images?hl=sk&q=monorail+sydney&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=EJwATZTpFcyd4QbWzpD0Ag&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CFEQsAQwAw&biw=2112&bih=1057
Reply on: Solider #158237:
aké tri trate nad zemou? Ibaže ak by som chcel pokryť vyťažený smer HL.st. - Trnavské mýto električkou po povrchu by to nešlo, lebo električkové obratisko je pod úrovňou terénu a nie je nikde po Šancovej priestor takú trať vyústiť na povrch. Celá finta je to, že dokopy by sme tu mali iba úsek Hl.st. - Trnavské mýto pod zemou a ešte Patrónka - Mokrohájska, ktoré by slúžili na prekonanie priestorovo náročného úseku. Teda netvár sa tak tragicky a zhrozene.
Reply on: no.ev.di. #158224:
Radšej budem cestovať na troch tratiach nad zemou, ako jednou traťou pod zemou 🙂
Reply on: ivanbuto #158229:
viem, že v časovom horizonte 10-15 rokov budeme vďační aj za električku do Petržalky a obnovenie vozového parku + nejakú novú t-bus trať do Lamača, druhú stopu na Patrónke a novú vozovňu v Dúbravke. Čo sa týka konkrétne električky Trnavskej, tak by to bolo riešené tak, že električka by šla od Trnavského mýta iba po bývalú Ikeu a odbočila k ŽST Nové Mesto, trolejbusy by premávali po trase Trnávka - Rožňavská - Tomášikova - Ružinovská - Trenčianska - Páričkova - ASMN - Eurovea. K električke na Trnavskej ešte toľko, že radšej nech padne kus zelene v prospech električky (čo by bolo poprvé po desaťročiach) než ako keď nejaký iniciatívny zasran z mestského zastupiteľstva navrhne rozšírenie vozovky o zelený pás v strede, tak aby ste potom neboli prekvapení. Ak máš otázky prečo takto, načo hentak zbytočne keď sú teraz iné trasy, môžem ti zaslať tie nákresy rozvoja eko-trakcie MHD. Samozrejme nemá zmysel ti ich posielať na mail, ktorý máš na tomto nicku, ak tam nechodíš alebo nepreberáš poštu... Takže ak máš záujem to vidieť tak potvrď ?
Reply on: Nick #158198:

3/to dosť pochybujem, že by to bolo až tak "jedno", keďže mesto má k dispozícii viac zdrojov ako konkrétne dpb
5/práve preto nemali 2,8,9 v smere na Floriánske stáť na Vazovovej, ale iba na Floriánskom, ale "logika" ODP je, "veď aj tak eliny čakajú na križovatke, tak môžu stáť aj na Vazke ?

Re #158205 luky133: aj na Floriánskom si autá vylezú na chodník, vyhodia blikačky a idú si vybavovať na DÚ (alternatívne 2 kolesami zaparkujú na chodníku a 2 blokujú cestu) - a policajtom je to úplne ur*ti... ? + aj Vazka pre 31/39/94
ale policajti sa opäť zachovali krásne alibisticky. ?
som zvedavý, čo bude na budúci rok, keď už vraj bude možné pokutovať priamo vlastníka vozidla - to by išlo aj podľa fotiek, nie? ?
Reply on: Salomon #158233:
Oprava:Kĺbová Karosa C 744 1201 ?
Reply on: Hug0 #158203:
No ja mu dám za pravdu....on myslel vyradenú troj dverovú Karosu 1201...
Reply on: ivanbuto #158227:
ten, ktoremu spravilo radost, ze ostatnych naserie. D.Z.
Reply on: JeJe #158230:

Na pripadne reakcie na moj prispevok o doprave vo Fukuoke, zial, nebudem moct odpovedat, lebo o chvilu odchadzam na niekolko dni na miesta, kde nebudem mat pristup na internet. Este raz vas vsetkych zdravim!
Pozdravujem vas z japonskej Fukuoky! MHD v tomto meste velkom asi ako Praha je organizovana hlavne na baze autobusov a metra. Dlhy klbovy autobus som tu vobec nevidel, vacsinou su tu kratke trojdverove (vysokopodlazne!) busy, do ktorych sa nastupuje druhymi a tretimi dverami, vystupuje sa prvymi,pri vodicovi. Pri nastupe si z automatu pri dverach vyzdvihnete maly listok s cislom zastavky, ktory potom pri vystupe ukazete vodicovi a zaplatite do na to urcenej kasy sumu podla precestovanej vzdialenosti (v BA by toto asi nefungovalo). Vodici maju biele rukavice a uniformy podobne vojenskym, a cez mikrofon zakazdym cestujucich upozornia nielen na nasledujucu zastavku (Cugi wa, Ropponmatsu desu!), ale aj ked sa ide autobus pohnut alebo naopak zastavit.

Jazdim vsak hlavne metrom, ktore je samozrejme ovela rychlejsie a tiez o tretinu lacnejsie ako autobusy. Listky sa kupuju v automatoch podla poctu zastavok, ktore chcete prejst a oznacuju sa v turniketoch, a to nielen pri vchadzani do podzemia, ale aj pri vychadzani z metra. Ak ste medzitym listok stratili, tak mate smolu...

Linka metra Nanakuma Line, ktorou jazdim kazdy den, bola dokoncena iba pred niekolkymi rokmi, je priam ukazkovym prikladom, ako moze metro vyrazne zlepsit mhd v meste - podstatne klesol pocet aut nad zemou a aj pocet autobusovych liniek bol vyrazne zredukovany. Treba vsak dodat, ze cestovat tymto metrom je doslova pozitok - vozne su take ciste, ze by ste tam mohli zo zeme aj jest, sedadla v prijemnej bledozelenej farbe, ludi tak akurat, takze nikto nemusi stat a k tomu relativne lacne cestovne. Potom nie div, ze vacsina ludi dava prednost takemuto cestovaniu pred vlastnym autom. My v BA vsak o takomto niecom mozeme iba snivat. Chybaju nam k tomu hlavne tri veci - peniaze, peniaze a este raz peniaze. A tak trochu aj iny pristup kompetentnych, ktori namiesto skutocneho riesenia dopravnych problemov riesia hlavne naplnanie vlastneho vrecka...

Na zaver este jedna poznamka - dochodcovia nad 70 tu nielen nemaju dopravu zadarmo, ale dokonca ani len ziadnu zlavu. (Mozno aj preto tu nevidite zastupy sedemdesiatnikov, ktori sa vozia z konecnej na konecnu len preto, ze sa doma nudia, alebo ze inde je maslo o pat centov lacnejsie.) A pritom je Japonsko velmi slusna krajina prejavujuca hlboku uctu k starsim.

Ked sa vratim domov, hodim tu nejake fotky. Tak sa tam doma majte! (Tu to vobec nevyzera na Vianoce, v nedelu bolo vo Fukuoke 18 stupnov).
Reply on: 44 #158189:
Diskutujúci električkoví nadšenci, prosím uvažujte aj trochu triezvo:
- Momentálne je na Rožňavskej stredový zelený pás, ktorý, po odstranení bilbordov a revitalizácii môže tvoriť pomerne výrazný estetický a ekologický prvok.
- Na Rožňavskej od Trnavskej až po Zimák je v smere do mesta BUS pruh, ktorý plní svoju funkciu dobre.
- V opačnom smere síce nie je BUS pruh, ale ak by sa dobudoval na kritickom úseku Zimný štadión - Bajkalská, na zvyšku už nie je potrebný - zdržania na Rožňavskej nie sú dramatické (aspoň pre trolejbusy).
- Plus naozaj momentálne tá komunikácia slúži čiastočne aj ako náhradný tranzitný smer.

Ak by sa totiž mala robiť električka, malo by to byť výhľadovo s priestorovým obmedzením IAD a so zachovaním zelene, nie tak, že sa nahradí zelený pás a ostane rovnaký priestor pre autá. Takéto riešenie je momentálne naozaj skôr fantáziou.

Na záver, zamyslite sa trochu aj nad dopravnou obsluhou územia, napr. aké prepravené vzťahy a prepojenia ponúkajú linky 204/205, a ako by električka obsluhovala Trnávku.

Inak mám rád rôzne nápady a vízie, ale energiu je podľa mňa lepšie sústrediť na realistickejšie možnosti zlepšenia MHD, (električiek, ale aj cestnej MHD) v nasledujúcich 10-15 rokoch.
Reply on: Ike #158211:
Max si zaslúži pochvalu za vtipné video (s trpkým nádychom). ?
Na margo článku o šrotovaní potenciálnych historických autobusov: Keďže nie som v tejto oblasti doma, len jedna otázka: Kto je zodpovedný za takéto likvidačné rozhodnutia?
Reply on: luky133 #158205:
Tak také blbé a alibistické vyjadrenie polície som už dlho nečítal, ani nepočul !!! Pritom viem, že DPB niekoľko rokov upozorňuje na parkovanie v priestoroch zastávok na chodníku políciu, posiela o tom fotodokumentáciu, listy, organizuje k tomu rôzne porady, len výsledok žiadny. Mestská polícia sa vyhovára, že častokrát nemôže odtiahnuť vozidlo, štátna zase nemusí, ale môže. No a keď nemusí...
Reply on: Trammat #158222:
tedomik@gmail.com
Reply on: Solider #158219:
neviem prečo by to malo byť sci-fi keď je to normálny postup v miestach kde sa hodí mať električkovú trať pod zemou. Či zas nejaký blbý argument "nikdy sa to tak v BA nerobilo" alebo iná "slávikovská" perla ?
Reply on: Solider #158220:
dobre, ospravedlňuj nečinnosť 75% policajtov činnosťou tých 25% poctivých a obetavých. ?
Reply on: TEDOM-1103 #158221:
Pozname ? (teda aspoň ja). A nevie niekto či sa v budúcom roku plánuje nejaké T3 zrekonštruktovať na T3P? +Ničo čo by som chcel napísať najmenším možným fontom, ale to sa tu nedá:( - Marzy, nejaký kontakt na Teba by bol?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.