Pomalolinka je to vdaka stavu trate na Stefanovicovej. Dalej max.rychlost na Obchodnej 20km a posledny ,ze Krasnanci s Kacicami nemaju ani snahu ist rychlejsie ,kde to ide napr. na Radlinskeho,Nam SNP,nabrezí. Na nabrezi moze byt dovod ,ze aj tak caka na volno na Safku tak sa vlecu. No BUS by som do uplneho centra urcite nedaval.
Hlavna stanica - Zochova - nabrezie - Safarikovo namestie - cca 3,5km, urcite menej ako dnesnych 15 minut.
Naspat: Safarikovo namestie - Namestie SNP - Hodzovo namestie - Hlavna stanica - tu mi Google Mapy nepovedia vzdialenost, ale jednoznacne to bude rychlejsie ako dnes elektricka.
Bratislava - Zasadnutie Zastupiteľstva Bratislavského
samosprávneho kraja (BSK) sa uskutoční o 09.00 h v rokovacej sále Úradu BSK na Sabinovskej 16 v Bratislave.
Na programe okrem iného bude Návrh na schválenie cien
cestovných lístkov Bratislavskej integrovanej dopravy (BID), Návrh na schválenie delenia tržieb medzi dopravcov BID, Návrh na schválenie zaradenia zastávok a železničných staníc do tarifných zón BID a zmeny v označovaní vlakových liniek a ďalšie.
Mesto si vtedy vzalo úver, lebo to chceli aj silnejšie štruktúry ako sú mestské, išlo o voľby. A vtedy išlo len o autobusy, nehovorilo sa o nákupe električiek (obnova vozového parku + kapacitnejšie na nosný dopravný systém + jeho samotné vybudovanie), obnove trolejbusov (teraz sa hovorí o tendri na 70 trolejbusov - za čo?), neopravoval sa tunel, Krížna, Štefanovičova (bez potrebného finančného krytia), neprestavoval sa zimný štadión - zatiaľ len na náklady mesta... atď. Ten článok v SME hovorí jasnou rečou. Tento rok sa neopravovali takmer vôbec výtlky, nebudovali sa zastávkové niky na báze creteprintu. Nemožno si donekonečna brať úvery, ktoré nakoniec budú splácať ešte naši vnuci a pravnuci.
Čo sa týka uponáhľaných zmlúv na dodávku autobusov, nemyslím, že by to bol až taký veľký prúser, keby sa nakoniec všetky vozy neodobrali. Stalo sa tak v minulosti napr. v ČR aj iným dopravcom. TEDOMy, Irisbusy boli pôvodne vyrobené pre niekoho iného, aj DP Praha nakoniec neodobral dohodnutý počet autobusov. Druhá vec je, že by chýbali v premávke.
Vážení kľud ? Isto sa mnohí pamätáte (ak nie dá sa vygúgliť) zaakých podmienok sakupovalo tých 100 KS IK 415 a 435 v lete 1998. Mesto si zobralo na to úver, ktorý sa splácal teraz neviem presne či 8 či 10rokov...Terazje už úver splatený a IK 4x5si veselo premávajú ďalej (až na pár výnimiek ? ).
Takže tak nejako to bude aj s Kapacitmi a sormi.. holt, keď sa raz DPB "poponáhľal" a spravil zmluvy na 25 kapacity a 60 sorov, asi by bol dosť prúser od nich teraz odsúpiť alebo meniť podmienky...
Nie "my máme", ale mesto má, ale za akú cenu? Prehĺbenie už aj tak vysokéhodlhu. A to tu niektorí fantastovia neustále niečo navrhujú postaviť, predĺžiť, zahustiť, zakúpiť... ALE ZA ČO? Bez penez do hospody nelez !!!
Petto