Sice som si nie isty 100%, ze to tak je, ale tusim dane platia v madarsku (rajke) miesto BA (toto som ale ako argument nechcel pouzit z dovodu, ze neviem ako to presne je).
Ale v jednej veci sa zhodneme - ze kym sa to nepredlzi o nieco dalej to tej vacsej dediny na juhu co je za rajkou, tak to bude vozit hlavne vzduch. (krom toho mozu byt radi za 1,5 euro - napriklad mohli na cezhranicne linky davat cenu 4,5 eura ako pozadovala rakuska strana na 901 )
Aha, takže lepšie voziť vzduch s vyšším cestovným, že ? Škoda reči, však už si sa dopracoval k záveru. Nárast by zrejme nebol dostatočný = ešte stratovejšie. Však to je úplne zbytočné sa o čokoľvek čo i len pokúšať. Sa neoplatí toto ?
A ? ? A kto si, že určuješ aká cena je dobrá ? Pojem dobrovoľná linka si našiel v ktorom slovníku ? Stále nerozumieš jednej veci - je úplne jedno aká tá linka je teraz - ide o princíp. Pokiaľ niekto cestuje zo Stupavy za dotované cestovné, prečo nemôže z Rajky ? Jediný racionálny dôvod. A už prosím ťa nepíš, aká to je linka, lebo to dôvod nie je.
Re #155909 810zssk: ale však sa aj trochu do budúcnosti bavme - najmä čo sa BIDu týka.
Re #155910 810zssk: Ja som nikde netvrdil, že by mala.
Ak by tam dali lacnejsiu cenu na usek Cunovo - Rajka tak to je este stratovejsie, lebo narast cestujucich by zrejme nebol dostatocny na vykompenzovanie lacnejsich listkov.
Pri dialkovej doprave dam lacnejsi listok BA - NR ako BA - BB, lebo predpokladam, ze aj ked niekto zaplati menej do tej NR, tak z NR zas pojde niekto do BB, cize zarobim dokonca viac. Keby sa mohol na kazde sedadlo pocas celej doby jazdy posadit len jeden clovek, ceny by boli asi tvorene uplne inak
"nevidím žiadny principiálny rozdiel v povahe dopravy z/do Rajky oproti akejkoľvek inej obci v rámci bratislavského a okolitých krajov" - plati snad v nejakej obci BSK (okrem BA samozrejme) elektricenka pre Bratislavu?
Myslim, ze keby existovala moznost kupy lacnejsieho cestovneho listka pre usek Rajka, a.f.-Cunovo, MiU, dajme tomu za ludovu cenu do tristvrte eura, boli by spokojnejsi vsetci. Ti, ktori z Rajky dochadzaju do Bratislavy - ale niekam inam, ako len po trase 801, cize si musia aj tak kupovat mesacne listky, aj DPB, ktory na vnutro usek dotaciu velmi pravdepodobne dostava (opravte ma, ak sa mylim), aj event. buduci kompetentny clovek, zvazujuci zrusenie linky pre nevytazenost.
Ale pravdou je aj to, ze nic nebrani Slovakom v Rajke, aby si zalozili zdruzenie prevadzkujuce kratucku linku Rajka - Cunovo MiU ako pripoj k linke 91 DPB (zo stredu obce Rajka je to 3 km) hoci mikrobusom alebo dodavkou vo vlastnej rezii. Ak to zvladnu za menej ako 1.50 €, resp. 420 Ft, za osobu a jazdu, a nebudu v sialenej strate, tak su lepsi ako DPB a 801-ka by mala zaniknut. Ak to lacnejsie nedokazu, tak nemozu reptat.
To je pravda, že tie autobusý su super (tak 15 rokov dozadu), ale dnes to nie je nič výnimočné. Neviem ako môže niekto tvrdiť, že to sú dobré autobusy, keď o nich vie guľové ...!!!
Prosto cena DPB je dobra, tak je dobra, a ak sa tebe (a ludom z rajky) nepaci, necestujte nou, DPB ju zrusi a bude pokoj! Ta linka je dobrovolna, nikto ju neplati (nedotuje) takze nie je dovod tam davat DOTOVANE CESTOVNE. A pokial to nechapes, je mi ta luto.
musím sa opakovať, že mi je jedno či je linka trebars aj medziplanetárna ? Tvoje argumenty sú na bode nula, pretože jediné, čo tu dookola omieľaš je klasifikácia, ktorá nielenže absolútne nič nerieši, ale je len prihlúplym dôvodom prečo niečo nejde. Ja netvrdím, že linku má dotovať Bratislava (aj keď sa domnievam, že by sa nič nestalo) - môže sa na tom dohodnúť s príslušnou župou cez hranice. Nechápem prečo z toho robíš takú vedu - ešte raz - neexistuje principiálny rozdiel medzi dopravou z Rajky oproti akejkoľvek inej obci a podobne neexistuje racionálny dôvod, prečo by do Rajky nemohla premávať linka BID. Samozrejme, že linka takýmto spôsobom stratová bude - len ak je jediný dôvod, prečo určitú dopravu nedotovať štátna hranica (rozumej maďari), tak mi je naozaj ľúto tvojho uvažovania. ?
Dôvod toho aby si linka zarábala sama na seba je ten, že linky 901 a 801 mesto nedotuje resp. aspoň nechce aby ich muselo dotovať lebo ide linky mimo jeho územia. Samostatné mesto ak si dobre pamätám to povedalo aj pri zavádzaní linky 901, že ich priorita je dotovať mestské linky a nie medzinárodné. Príklad zo Slovenska - Košický kraj nedotuje linku, ktorá premáva do Bratislavy a Bratislavský kraj naopak. Tak isto to platí pri medzinárodnej doprave. Medzinárodná linka sa nedá pre klasifikovať na mestskú... Licencia na linku je tuším, že na tri roky ako niekto spomínal. Ak bude stratová DPB (mesto) ju najpravdepodobnejšie nepredĺži. Taká 901 je aspoň vyťažená cez víkendy. A pokračovať v tejto diskusii budem teda po tom keď zbadáš ten rozdiel medzi linkou 801, 901 (medzinárodná - !medzimestská!) a linkami typu 33, 50 (mestská) atď ?
ich osobný problém... ja sa môžem na MHD vo zvyšku Slovenska vysrať. (Myslím, že to poteší najmä diskutujúcich na imhd.sk/tn,za,bb,ke,nr,po,...). Nech si t-busovú dopravu všetci zruinujú, príp. tam kde ju nemajú nech sa vozia ďalšie desaťročie v šunkách, teraz pre zmenu 10.5m cicinách od SOR, alebo Citelisu, keďže okrem známej lakomosti na kúpu 18m vozidiel sú už aj na toho 1,5m SAD-ky lakomé.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA