Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Emo #154898:
Že Tam busy nie sú v práve najlepšom stave...
Reply on: Martin Fundárek #154907:
A nie je spolocna premavka len to ked elektricka a auta vyuzivaju ten isty pruh? Napriklad kratky usek pred Rackom, alebo Cachticka.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: ivanbuto #154902:
Ivan, zákon o dráhach neuvádza nijaké obmedzenie rýchlosti. Mnou citovaným ustanovením však odkazuje na zákon o cestnej premávke, ktorý rýchlosti obmedzuje. Preto napr. električka na Špitálskej nemôže ísť rýchlejšie než 30 km/h (lebo je tam je zóna 30 a ide o spoločnú premávku), ale povedzme na košickej rýchlodráhe či v našom tuneli obmedzenie na 50 km/h neplatí a rýchlosť tam určuje prevádzkovateľ dráhy.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: ivanbuto #154906:
To by zaujímalo aj mňa. Je napr. evidentné, že na Špitálskej ide o spoločnú premávku a naopak v tuneli či v úsekoch Vinohrady-Hybešova a Čachtická-Komisárky nejde o spoločnú premávku. Ale ide o spoločnú premávku v úseku Vinohrady-Račianske mýto? To už si nie som istý.
Reply on: AAA #154904:
Inak zaujímalo by ma, ako je definovaná "spoločná prevádzka električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky".

Pri trolejbusoch je mi to jasné (ani si neviem predstaviť, ako by vyzerala trolejbusová dráha, ktorá nie je spoločná s cestnou premávkou), ale pri električkách mi to úplne jasné nie je - za akých okolností sa v zmysle tohto zákona dráha nepovažuje za spoločnú z cestnou premávkou? Nejaký príklad aj v BA?

Prosím o výklad aj S499.

Dík.
Reply on: ufo #154903:
Nechajme to tak, očividne si nerozumieme.
Reply on: ufo #154903:
Treba v prvom rade vychádzať z § 53 ods. 2 vyhlášky MDPT č. 351/2010 o dopravnom poriadku dráh, kde je uvedené, že "rýchlosť a podmienky jazdy električkového vlaku alebo trolejbusového vlaku pre trať a jednotlivé traťové úseky určí dráhový podnik (DPB) podľa technologických, technických a stavebných podmienok trate a podľa stavu dopravných zariadení a dráhových vozidiel." Z toho vyplýva, že predpis DPB je záväzný vždy, pokiaľ rýchlosť ním určená nie je vyššia ako rýchlosť určená na základe zákona o cestnej premávke, resp. jeho vykonávacej vyhlášky.
Reply on: ivanbuto #154902:
Veď to pán Fundárek jasne napísal. Zákon o dráhach definuje, kedy platia pre trolejbus a električku pravidlá cestnej premávky, z čoho vyplýva 50 km/h.
Reply on: Martin Fundárek #154895:

Ešte raz:
Niekto tu písal o tom, že na trolejbus sa vťahuje zákon o dráhach a že z toho vyplýva povolená vmax 50 km/h.
Ja som sa odvolal na predpis D1/2, ktorý spomína zákon o cestnej premávke (č. 8/2009), ale nespomína zákon o dráhach. Je pravda, že D1/2 je len interný predpis.

Po druhé som sa pýtal, kde v zákone o dráhach sa uvádza obmedzenie na 50 km/h.
Aj z toho, čo Ty uvádzaš, vyplýva, že ak niekde dopravným značením povolené v obci viac ako 50 km/h, trolejbus môže ísť (podľa predpisov) viac ako 50 km/h, a je to v súlade so zákon o dráhach.
Takže zo zákona o dráhach nevyplýva priamo 50 km/h pre trolejbus.
A ani električku - alebo je tam ešte iný paragraf?
Reply on: Martin Fundárek #154900:
V tomto prípade ako konkrétne?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Emo #154899:
Pretože dopravná obslužnosť sa dá zlepšiť aj lacnejšie.
Reply on: Martin Fundárek #154843:
Keď sa tým zlepší dostupnosť MHD, tak prečo nie?
Reply on: autobusman #154891:
A čo si tým chcel povedať akože?
Reply on: S499.1023 #154893:
Tak tomu ver. Asi by som mal začať priberať... ?
Reply on: Martin Fundárek #154895:
Ďakujem za doplnenie.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: ivanbuto #154886:
§ 14 ods. 5: Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.
Reply on: Peon #154888:
Asi tak v roku 1990 som bol predvolaný na podnik na riešenie sťažnosti (pre Dunča: S KONFRONTÁCIOU!) gerontovlčice lyžiarskej, že na zastávke Kamenné námestie sústavne a úmyselne zastavujem s električkou ďaleko od nástupného ostrovčeka ? . Ja som inak na cestujúcich bol milý a mal som ich rád ale táto pani sa už nikdy s "mojou" jedenástkou z Rače na Kamenné ani späť nezviezla, na to som bol ochotný riskovať aj akúkoľvek sťažnosť, že som nezastavil na zastávke, že som zastavil 100 m pred alebo za zastávkou ale ona sa do môjho voza už nikdy nedostala. Jediné jej šťastie bolo, že vtedy som už jazdil na Juráku dvanástky a jedenástky som chodil robiť do Cífera len "z voľného", takže príliš často som jej ujsť nemohol ? .
Reply on: Solider #154885:
Len pripomínaj. Radšej stoštyridsaťkilovú hlavu ako sprostú vycerenú hlavu ? .
Reply on: ufo #154887:
Čítaj pozorne. Zákon č. 8/2009 je o cestnej premávke. Hovorili sme o zákone o dráhach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.