Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #154168:
inak koho mám kontaktovať keď chcem aby bol zverejnený na imhd.sk článok o návrhu električkového linkovania? Písal som na ba@imhd.sk a nič ? tu dakto napíše, podľa toho čo sú reakcie nejaký poloblud (nehovorím, že úplný, niečo tam pravdy bude) ale vec čo sa týka podstatnej zmeny v električkových linkách sem nedajú ?
Reply on: S499.1023 #154170:
podľa mňa tam nespomenul niektoré mestá kde 1000mm rozchod je a funguje. Ale stále neviem kde v skutočnosti bol problém pri KT8D5 pre Bratislavu, prečo k výrobe KT8D5 na 1000mm rozchod nikdy nedošlo ani v počte 1-2ks ako skúšobná séria?!
Vzhľadom na to, že v KE takmer žiadne využitie obojsmernosť KT8D5 nemá, bolo možné ich vyrábať iba ako jednosmerné, t.j. s jedným stanovišťom a dvermi iba na jednej strane?
Reply on: S499.1023 #154098:
No, trosku som popatral v historii a zistil si par informacii. Do MHD ako takej sa velmi nevyznam, som obycajny obcan, ktory uz len obcas cestuje MHD.
Vobec som nevedel ze vodici elektriciek maju nejaky interny predpis na 50 km/h, kedze kedysi bola v meste 60tka a elektricky maju vo voznoch nalepene nalepky s maximalnou rychlostou 65 alebo 60km/h.
O tom internom predpise som sa dozvedel az teraz ked som patral historiu tohto fora, kde som raz videl diskusiu o tom, ako niekto siel elektrickou az 109 km/h a ze Tunel niekdo dal pocas premavky aj za 45s.

Citacia z 10.1.2008 Hrdy_DlhoDielcan: "Rekord rekordov, ktory som zaznamenal, je 45 sekund. Tento rekord sa zatial nepodarilo prekonat ziadnej elektricke uz vyse dvoch rokov. Momentalne "robia" elekticky tunel v priemere za 1 minutu a 35 sekund. Milovnikom rychlej jazdy odporucam elektricku s ciselnym oznacenim 7954. Ak nejaka elektricka prekona "moj" rekord tunela, dajte mi pls vediet, som vam pristupny na ICQ : 317 826 567."

Na to mu fobust odpisal ze predpis D1/1 určuje max. rýchlosť 50 km/h. Obycajny obcan vsak o internych predpisoch velmi nevie a tak sa cuduje ze preco ked ma elektricka nalepku max 65km/h tak ide len 50 ked kedysi isla mozno aj rychlejsie... Z toho mi teda vyplyva ze musim s tebou suhlasit a priemerná rychlost v tuneli 41 km/h je dobry vysledok.
Reply on: no.ev.di. #154164:
Zmeska nezmyslov, vedená jediným cieľom - adorácia "normálneho" rozchodu.
Reply on: Kami #154163:
Áno, ale u Ikarusov 260 a 280. 435 majú tlačidlá na madlách rovnako ako v BA.
Reply on: no.ev.di. #154164:
Sorry to osekalo príspevok.. citujem Z racionálneho pohľadu sa dá pochopiť i rozhodnutie vedenia DPB a.s. o nevypísaní verejnej súťaže na dodávku nových električiek v tomto období.* Je v podstate jasné aký BY BOL výsledok súťaže. Zo strany tradičných českých výrobcov BY BOL ponúknutý model z rady Vário LF a Škoda 06T. Voči projektu LF
SA DAJÚ OČAKÁVAŤ výhrady zo strany magistrátu s ohľadom na nemožnosť pokračovania projektu vo verzii LF+ pre úzky rozchod (už raz vysúťažili jedno z posledných vyrobených vozidiel – trolejbus 21Tr) a voči 06T výhrady zo strany prevádzkovateľa. Účasť renomovaných zahraničných výrobcov JE PRAVDEPODOBNE limitovaný počtom objednaných vozidiel, táto skutočnosť BOLA ZREJME overená predbežným rokovaním s výrobcami."
* faktor brutálneho prepadu príjmov mesta sa autorovi hodí ignorovať...
Teda z tých slov to vyzerá na domniekny a dohady autora.. Ja tiež môžem vysloviť rovnaký názor, že vzhľadom na aktuálnu (po)dobu trhového hospodárstva sa už uskutočnili rokovania medzi DPB a svetovými výrobcami električiek, vrátane tých českých a tiež predpokladám, že všetci deklarovali ochotu a pripravenosť vyrobiť ich model aj na 1000 m.. a rovnako sa domnievam, že niektorí z nich boli ochotní svoj typ aj ponúknuť na skúšku..

Ja ale z článku čítam medzi riadkami že s údržbou našich tratí je to naozaj až také zlé.. ale kompetentní ľudia si rovnako (ne)urobia svoju prácu bez ohľadu na rozchod...
Reply on: no.ev.di. #154164:
Citujem:
"Z racionálneho pohľadu sa dá pochopiť i rozhodnutie vedenia DPB a.s. o nevypísaní verejnej súťaže na dodávku nových električiek v tomto období*. Je v podstate jasné aký >>BY BOL>BY BOL>SA DAJÚ OČAKÁVAŤ>JE PRAVDEPODOBNE>BOLA ZREJME
Reply on: kecho #154165:
Ano jazdila, konkretne 4112. Je to v dispecerskom.
neviete mi niekt, pls., potvrdiť, či včera ešte jazdila 199? ?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=8565

Je to s obnovou električkového parku až také kritické ako sa píše v článku? ?
Reply on: N/A #154158:
osobitne tlacidla pre dopyt a pre znamenie su poziadavka DPB.

Re #154161 Majo: v Budapesti som si vsimol ze na znamenie sa stlaca ta kontrolka nad dverami.
Reply on: Petto #154147:
tak som tam práve nazrel a dpb.sk informuje poslednými novikami z 31.8. a v pravom stĺpci uzávierka nová doba 27.8....
takže 1) dpb.sk neráčil informovať ani o tom, že 199na bude jazdiť 4-5.9... ? a 2) 131/141 ešte 2 týždne nemala premávať 😉
takže predpokladám, že do konca septembra sa tam aspoň jedna z tých dvoch info objaví 🙂

myslím že s bodom 1) celkom súvisí aj:
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/nazory/danubiana-je-pre-cestujucich-stale-utajena.html?page_id=188948
Reply on: Trolleybus #154157:
Na Ikarusoch 415/435 má vodič okrem tlačidla otvárania všetkých dverí na každé dvere zvlášť tlačidlo. Ak cestujúci pri 2. dverách stlačí tlačidlo, rozsvieti sa vodičovi 2. tlačidlo. Napríklad v Budapešti vždy otvára vodič len tie dvere, pri ktorých si cestujúci stlačil tlačidlo (pokiaľ zrovna nie je 40 °C v tieni).
Reply on: Trolleybus #154148:
Zrejme vodicova inciativa,nakolko mu stale ludia vyzvanali tak otvaral iba tie dvere na ktorych mu zasvietila kontrolka.
Reply on: Jezo #154154:
tieto ikarusy maju tlacidla na dopyt iba z vonka.Aj tie uz na velkej vacsine tychto vozov nefunguju.Vnutorne tlacidla nefunguju ako dopyt.Lepsie su na tom Ik 412,tie maju plnohodnotny dopyt aj z vonka aj vo vnutri.A dokonca vsetky tlacidla vo vnutri funguju zaroven ako zvoncek aj ako dopyt.Myslim ze to je najidealnejsie a najmenej mätuce riesenie.Hold skoda ze moderni vyrobcovia autobusov nepouzivaju rozum. ?
Reply on: Jezo #154154:
Tak potom čo znamená to tlačidlo - Otváranie dver? Ako inak sa dajú tie dvere ovldáať slačením toho tlačidla ak nie dopytom,
Reply on: Jadran #154152:
Stavim sa, ze DPB.sk ani este len neinformuje o premavke 131/141 . ? Add kapacitne posilnenie 32ky pisal som to ujovi Branovi ? . Aj mi odpovedal do 2 dni.

"Kapacita vozidiel na linke č. 32 je problematická v určitých dňoch a časoch, ako uvádzate, ide najmä o nedeľu večer. Riešením by bolo zahustenie intervalov pri ponechaní súčasných nových nízkopodlažných vozidiel TEDOM (12m), prípadne nasadzovanie dlhších vozidiel (15m, resp. kĺbových 18m, ktorých máme zatiaľ nedostatok). Pokúsime sa to v rámci našich prevádzkových možností vyriešiť v reálnom čase k spokojnosti cestujúcich linky č. 32. "

Uz by sa hadam nasli nejake volne 3 Solarisy na nedelu , ved na 96 vidavam uz viac SOR NB18 ako Solaris
a niečo z VHD ale vlakovej

http://cestovanie.aktuality.sk/aktuality/cestovanie/polske-vlaky-za-sest-mesiacov-dokazali-nabrat-meskanie-5-rokov/

zaujímalo by ma aký čas meškania dokopy majú vlaky na Slovensku.
Reply on: Petto #154147:
Ono DPB uz nieco napisal?

Re #154148 Trolleybus: Mam pocit, ze tu niekto spominal (Mike?), ze Ikarusy 415/435 dopyt nemaju. To by potvrdzovalo aj to, ze neboli spominane v ziadnej sprave o zavedeni dopytu. Ikarusy by mali mat len signalizaciu vodicovi = rozsvieti sa mu kontrolka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.