Sedadlo v 8-miestnom kupe nebude ani nahodou sirsie ako sedadlo v uplne beznom autobuse. A nemam zaujem nohy kadejako skladat, ale co najviac vystriem, co ide jednoduhsie v autobuse.
Tak si vezmi nejaký výkres. Dĺžka kupé je rozhodne vačšia ako rozteč od operadla 1. sedadla k operadlu 3. sedadla v autobuse, navyše s človekom, sediacim oproti mne sa vždy skor dohodnem na tom, ako si poskladáme nohy, než s operadlom sedadla predo mnou. Na 90% bude aj sedadlo v úbohom osemmiestnom kupé širšie ako v luúusnom autobuse.
Ale ako som písal - preferencie ti neberiem, naopak vítam, že vo vlaku ostane tvoje miesto voľné ? .
Dnes na Šafko večer prišla L5 a hneď za ňou v závese L4 úplne prázdna ? jazdia do KV tri linky po 15min a úplne to na víkend stačí. Dokonca ani počas dňa nehýrila L4 nejakou extrémnou vyťaženosťou.
Mimochodom ma zaujíma, že ako bude vyzerať náhradná a-bus doprava na X6 a X14 keď začne školský rok. Ten interval čo tam je nebude stačiť ani keby sa DPB rozkrájal.
má pravdu v tom ale, že ak sedíš v našom klasickom kupáku s 8 miestami a sedí tam 6 ľudí, tak už to nie je bohviečo, o 8 ani nehovorím. Ak to tebe nevadí, tak je jasné, že nesúhlasíš s tým, že vyhráva autobus, ak to jemu vadí, tak je jasné, že sa prikloní k autobusu.
Ako vravím, nikomu neberiem jeho preferencie ale pre mňa sú slová autobus (na diaľkovej relácii) a pohodlie oxymoron. A v ktorom že to autobuse je viac miesta na nohy ako v bežnom kupé?
Dovol mi to vysvetlit. Vo vlaku ma s najvacsiou pravdepobnostou (na danej trase) nasackuju do kupe s dalsimi 5 (v horsom pripade 7, ale to uz sa velmi nestava) ludmi. Je sice fajn, ze sa mozem ist poprechadzat, ale co z toho ked pri sedeni som zmacknuty, lebo medzi dvoma sedadlami oproti sebe je miesto na strvt nohy. Pri vychadzani tiez musim prekracovat 4 (v horsiom pripade 6 ludi), co sa sice este da, ale horsie je to vo chvili ked niekto zacne prekracovat mna, specialne ak je to ten typ co chodi hore-dole 5 krat za hodinu. V autobuse si sadnem do pohodlneho sedadla, priestoru na nohy je viac, spravidla je cistejsi ako byvaju vlaky a dokonca tam mam aj stolik na kazdom sedadle (co ocenujem nakolko spravidla vlacim strasne vela hlupost, ktore potrebujem mat po ruke). Vacsiu tasku tiez mozem dat do kufra a nie sa s nou pasovat pri vykladani na policu a uz vobec nie riesit kam s nou ak je na tej polici uz X dalsich tasiek.
Pri spravnom vybrani busu sadnem v BA, zastavime v NR a ZV a raz-dva som v BB, zatial co vo vlaku ma vlacenie 50kou (odhad) po niektorych castiach tej trate zabija, specialne v lete, kedze klima este stale nie je uplny standard u ZSSK.
Pre mna je kriterium pri vybere sposobu dopravy rychlost a pohodlie. Oba parametre su na tejto trase v prospech busu, ak si vyberies normalneho dopravcu, cize je to pre mna lepsie.
Tie rychliky BA-BB totiz nie su nejaka skvela trieda, zatial co na tu vzdialenost je pre mna bus z hladiska komfortu uplne postacujuci. Samozrejme plati 100 ludi, 100 chuti.
Ike