Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #152778:

Design 90. let neni spatny,
http://phototrans.eu/14,222405,0,Neoplan_N4421_423.html
ale ne kazdy (napr. SOR) do neho umi delat.


SOR si az donedavna s designem vubec nedelal hlavu, ale ze by male kosmeticke zmeny nejak pomohly, chtelo to zacit vyrabet uplne neco jineho.


Nekteri milovnici SORu mne uz pravdepodobne zavrazdi, ale neveril bych, za jake haraburdi se da utratit okolo 11mil.Kc.

Krok zpet, aneb co mozna ceka i Bratislavu
Elektrohoror od SORu:

http://www.ct24.cz/regionalni/97420-v-ostrave-mohou-lide-jezdit-prvnim-elektrobusem/

http://ekonomika.ihned.cz/index.php?article%5Bgalery%5D%5Bdetail_id%5D=1093630&article%5Bgalery%5D%5Bfrom%5D=0&article%5Bgalery%5D%5Bid%5D=825170&article%5Bid%5D=45395690&p=001000_d

Pominu-li ,,inovovany" design (za ty penize by se dala poridit vozova skrin jinych kvalit i vzezreni), ale tim se prilis zabyvat nebudu. Davam si otazku, jaky vyznam budou mit pro dopravce 3. nejvetsiho mesta v republice kramy, jenz i pres svou vysokou porizovaci cenu ujedou ,,az 120 km" na jedno dobiti. Zatimco v pracovnich dnech mohou byt nasazovany pouze ve spicky, kde sotva vydrzi. Aby tato ekologická vozidla mohla byt vyuzivana i o vikendech (kdy je vetsi dostatek vozidel a nemusi jezdit ty nejstarsi, jako v dobe zvysenych prepravnich naroku), tak by se na celodennich kursech stridali nejen ridici, ale behem jejich smeny i vozidla, aby se mohly vymenit za nabite, o personalnim zajisteni a z neho vyplyvajicich nakladech se ani nezminuji. Dalsi otazkou take je, zdali prinos bude az tak ekologicky, protoze dani za tuto vysokou porizovaci cenu bude zpomaleni obnovy vozoveho parku a Karosy B732 budou svymi exhalacemi znecistovat zivotni prostredi dele, nez kdyby byly co nejdrive nahrazeny napr. Solarisy Urbino 12, nejlepe na alternativni pohon.

Na linku 38 v minulosti byly doplnkove nasazovana kloubova vozidla, to uz je vsak minulosti, ale i tak Karosy B XX2 spolu se Solarisy Urbino 12 maji vetsi kapacitu nez malometrazni paskvil EBN10.5, ktery ji ma jeste dale zmensenou akumulatory ukrytymi za podivnymi dvermi, jako od nakladni dodavky.
http://kouzlodopravy.cz/mesta/ostrava/elektrobus/slides/005.html

Mym nejvetsim favoritem je jina znacka nez Heuliez nebo Solaris, ale Solaris je prijatelny a na spickove urovni. Prekvapuje mne, ze DPO, a.s. majici dlouhodobe vztahy s firmou SOLARIS BUS COACH, Sp. z o.o. ma bohate zkusenosti s kompletovanim trolejbusu i pro narocne svycarske klienty se nakonec, patrne z politickych duvodu vyda timto smerem.

Myslenka neni spatna, ale provedeni...
Ach! ZERO

Pro porovnani prikladam starsi foto Solarisu Ganzu Trollina 18 z Rima, ktere v casti site jezdi na akumulatorovy pohon.
http://mhdcr.biz/trol/rim/8515_2.htm

Jsem zvedav, ve ktere vyznamnejsi evropske destinaci by si koupili SOR EBN10.5
Reply on: AAA #152784:
Celý problém je v tom "údajne". Treba to nabonzovať na NKÚ.
Reply on: S499.1023 #152781:
Solaris údajne v tendri na kĺbaky ponúkol nižšiu cenu, no DPB vďaka kľučkám vybral SOR.
Reply on: pressburger #152777:
Sedadlá v bambusoch boli blbé, lebo boli lavicovité a šmykľavé. Laminátová sedačka v T3 je však geniálna a hneď za ňou je preglejková sedačka viedenského Duewagu ? .
Reply on: no.ev.di. #152776:
Ľudia, ktorí majú problémy s chrbticou, MUSIA sedieť na tvrdom.
Reply on: luky133 #152771:
"Videl som obstarávania" neznamená nič. Výberové konania sa nehodnotia podľa toho, za koľko sa autobus kúpil vo vedľajšom meste. Bohužiaľ. Však čo im bránilo ponúknuť lepšiu cenu aj do BA?
Reply on: no.ev.di. #152770:
Len tak mimochodom, tú vyššiu kvalitu si ochotný ty osobne hradiť z vlastného? Žiadne kecy o tom, že peniaze sú a kde by "sa" mohli zobrať. Proste zo svojho.
Reply on: no.ev.di. #152770:
Jediný dovod, prečo sa zastávam SOR-u, je ten, že pociťujem potrebu vytvoriť protiváhu niektorým iracionálnym odporcom.
Áno, SOR používa lacnejšie materiály a preto je lacnejší.
Ja sa však pýtam, kde je ten rozdiel, ktorý ti umožňuje tvrdiť, že je omnoho lacnejší, než čokoľvek iného?
Reply on: pressburger #152777:
ale to je koľko rokov nazad sa pozri! Je rok 2010 a my kupujeme do BA SORky, ktoré sú na tom interiérovo asi tak ako Citelis, ktorý vychádza z modelu z 90-tych rokov. Asi nie je všetko v poriadku.
Reply on: no.ev.di. #152776:
podľa mňa sú sedadlá v soroch v pohode, keď si spomeniem na voľakedy drevené žté sedadlá v Tambusoch
Reply on: pressburger #152775:
no mysli si kľudne, že mám fajnovú riť, ale sú ľudia čo majú problém s chrbticou a keď sedia na tvrdom čo im tlačí na zakončenie chrbtice, tak to bolí a nemálo. Niesom doktor ale niesom ani debil, aby som nevedel pochopiť, že také sedenie je o ničom.
Reply on: no.ev.di. #152774:
keď ťa "bolí prdel" tak si nesadaj a zostaň stáť
Reply on: pressburger #152773:
ja som len málo spokojný ?
Reply on: no.ev.di. #152772:
večne nespokojný.....
Reply on: luky133 #152771:
veru, mňa dobre bolí prdel z dlhšieho sedenia v L99 keď tam je 10.5 a tá klíma v NB je tiež dobrý amaterizmus
Reply on: S499.1023 #152769:
Moje postrehy: (zrovnávam to z cenovo temer totožnými značkami: Tedom, Solaris)
1.) Interiér SOR-u je obkladaný podstatne lacnejším a menej vkusným materiálom ako autobusy vyššie uvedených značiek.
2.) V radoch BN sú pri dverách "nosníky" obložené kobercom/textíliou miesto plastu resp. kovu. Porovnávané autobusy majú všetky diely obložené kovovými resp. plastovými krytmi nie textíliou, ktorá je nepodstatne lacnejšia a horšie sa umýva resp. skôr tepuje v jej prípade.
3.) Sedadlá: neviem ako v najnovších radách typu NB ale naše BN-ka majú mäkkú výplň a pri dlhšom sedení je cítiť až plastovú "kostru" sedadla. Od toho istého výrobcu berie sedadlá aj Solaris, ale tie sú podstatne lepšie polstrované.
4.) Tyče v interiéri: tu len poznámku, že napr. Solaris v niektorých obstarávaniach je dokonca lacnejší než SOR a dokáže pritom dodať kvalitné antikorové tyče. SOR a TEDOM sú v tom narovnako. Ba Tedom je možno aj horšie než SOR lebo som videl v niekoľko mesačnom autobuse Tedom olúpaný lak z nich.
5.) Výplne pri dverách. V radoch BN tam nie sú žiadne ale len jedna tyč navyše. V radoch NB je tam obyčajný laminát. Samozrejme za príplatok tam môže byť sklo ale SOR a TEDOM tam dodávajú automaticky sklo a cenovo sú narovnako.

To sú snáď všetky moje postrehy, ktoré som za tie roky premávky SOR-iek BN, Solarisov a rok premávky TEDOM-ov odsledoval. Všetko sa jedná o interiérové vybavenie nakoľko netuším aké súčiastky používajú od "kapotou". Keď sa na odhadom pozrieme cenový rozdiel v prípade interiéru môže byť pár stovák až tisíc € oproti porovnávaným autobusom. Samozrejme všetko závisí od toho v akom výberovom obstarávaní ponúkli aké ceny. Videl som obstarávania (sumy z nich) kde napr. taký SOR bol drahší než Citelis a tušímže aj TEDOM a pritom tie majú interiéry zariadené o niečo kvalitnejšími materiálmi.
Reply on: S499.1023 #152769:
niektoré materiály, nehovorím, že ostatné autobusy sú oproti SORu materiálové zázraky ale to,že stoja viac nie je len tak výmysel. Prosím ťa, prestaň už zastávať SOR, sú lepšie autobusy, síce za vyššie ceny ale oplatí sa to, ak chce DPB poskytovať kvalitu, SOR je designom a interiérom kdesi v 90-tych rokoch, vtedy by ohúril. Dnes je to akurát taká suchotina ako Citelis zvnútra.
Reply on: no.ev.di. #152768:
A čo konkrétne je na tom autobuse okrem tvojej obľúbenej "kuchynskej dosky" omnoho lacnejšie?
Reply on: Puki #152767:
Myslím, že SOR by nemal problém tromfnúť cenu akéhokoľvek výrobcu, lebo skutočná cena tých autobusov je podľa mňa omnoho nižšie ako je, takže SOR môže meniť ceny ako chameleón farby.
Reply on: roman2 #152765:
Myslím si, že je to trochu komplikovanejší problém. Slovak Lines nakupoval vo veľkom SORy C12 naraz. Vtedy tušim 100 kusov a dostal na ne veľmi priaznivú cenu. Ak sa nemýlim tak to boli necelé 4 milióny vtedajších korún. Bola to tiež prvá bývalá SAD-ka, ktorá obnovovala vozidlový park a vtedy ešte klimatizácia nebola samozrejmosťou. To, že odvtedy až na pár bežných SO a GO nezakúpili ani jeden nový či nízkopodlažný autobus pre prímestskú dopravu je už žiaľ vec druhá. A to, že sa rozhodli ísť cestou obnovenia vozidlového parku naraz namiesto postupného obnovavania je ich vec.. Okrem toho netreba zabúdať nato, že majiteľom Slovak Linesu je HB Reavis a jeho prvoradou činnosťou nie je v žiadnom prípade prevádzka osobnej dopravy ale developing. A podľa toho sa aj správa 😉
Mňa vytáča niečo úplne iné. Beriem, že už dlhé roky plánujú prestavbu autobusovej stanice Mlynské Nivy ale tá stanica akoby zaspala dobu. O jej bezbarierovosti sa nedá ani hovoriť, ešte ani len tie eskalátory nie sú funkčné... proste hanba.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.