Reply on: S499.1023 #152769:
Moje postrehy: (zrovnávam to z cenovo temer totožnými značkami: Tedom, Solaris)1.) Interiér SOR-u je obkladaný podstatne lacnejším a menej vkusným materiálom ako autobusy vyššie uvedených značiek.
2.) V radoch BN sú pri dverách "nosníky" obložené kobercom/textíliou miesto plastu resp. kovu. Porovnávané autobusy majú všetky diely obložené kovovými resp. plastovými krytmi nie textíliou, ktorá je nepodstatne lacnejšia a horšie sa umýva resp. skôr tepuje v jej prípade.
3.) Sedadlá: neviem ako v najnovších radách typu NB ale naše BN-ka majú mäkkú výplň a pri dlhšom sedení je cítiť až plastovú "kostru" sedadla. Od toho istého výrobcu berie sedadlá aj Solaris, ale tie sú podstatne lepšie polstrované.
4.) Tyče v interiéri: tu len poznámku, že napr. Solaris v niektorých obstarávaniach je dokonca lacnejší než SOR a dokáže pritom dodať kvalitné antikorové tyče. SOR a TEDOM sú v tom narovnako. Ba Tedom je možno aj horšie než SOR lebo som videl v niekoľko mesačnom autobuse Tedom olúpaný lak z nich.
5.) Výplne pri dverách. V radoch BN tam nie sú žiadne ale len jedna tyč navyše. V radoch NB je tam obyčajný laminát. Samozrejme za príplatok tam môže byť sklo ale SOR a TEDOM tam dodávajú automaticky sklo a cenovo sú narovnako.
To sú snáď všetky moje postrehy, ktoré som za tie roky premávky SOR-iek BN, Solarisov a rok premávky TEDOM-ov odsledoval. Všetko sa jedná o interiérové vybavenie nakoľko netuším aké súčiastky používajú od "kapotou". Keď sa na odhadom pozrieme cenový rozdiel v prípade interiéru môže byť pár stovák až tisíc € oproti porovnávaným autobusom. Samozrejme všetko závisí od toho v akom výberovom obstarávaní ponúkli aké ceny. Videl som obstarávania (sumy z nich) kde napr. taký SOR bol drahší než Citelis a tušímže aj TEDOM a pritom tie majú interiéry zariadené o niečo kvalitnejšími materiálmi.
no.ev.di.