Doplním, že existuje bezplatná infolinka 0800 10 1100. Automatická hláska tam poskytuje odpovede na niekoľko dôležitých modelových otázok. O nej sa dá dozvedieť napr. z letákov na zastávkach.
Dá sa spojiť aj so živým operátorom na 5950 5950, kde podmienky použitia SMS lístka určite vedia vysvetliť aj "po lopate".
Neviem ako je to s e-mailovou komunikáciou - či aj po ukončení pilotnej prevádzky SMS lístka fungujú adresy smslistok@dpb.sk a infolinka@dpb.sk uvádzaná na tej bezplatnej infolinke.
Informácie o SMS lístku sú na http://www.dpb.sk/listok-cez-sms a aj na www.imhd.sk , a teda nie je kvôli tomu potrebné sa "prehrabávať" v prepravnom poriadku. Neoficiálne sa dá spýtať aj tu na Diskusnom fóre.
PS: Neviem, či je na letáku na niektorých zastávkach a dverách vozidiel MHD uvedené, že požiadavku na SMS lístok treba poslať 2 minúty pred nástupom do vozidla. Ak nie je, tak to je podľa mňa chyba a snáď by sa to tam zmestilo doplniť..
Na k-reporte písali, že pražské SOR-ky NB 18 praskajú nad dverami v zadnej časti (vo vleku) a krátke ževraj majú nejaké problémy tiež takže som zvedavý či to postihne aj tie v BA ak je to pravda. ☺
Ako povedal luky133, expresné linky nebudú mať žiaden význam, keď aj tak budú musieť stáť všade, lebo pred nimi pôjde nejaká iná, normálna linka. Aj keby dnešná 12 odchádzala od Štúra povedzme 16.05 a Tvoja 19 16.10, v Karlovke by sa ju určite dobehla.
A nevidím dôvod státia na Krčacoch, čo sú jedny z najmenej využívaných električkových zastávok.
Taká malá otázka. Rozmýšľal si aj nad tým, že tieto expresné linky budú spomaľovať normálne linky, ktoré stoja na každej zastávke? ? Teda aspoň na KV radiále, kde je prehustený interval by ich spomaľovali.
Tak trošku Vám otrávim víkend a kedze som premýšľal a dospel som k tomu ze Bratislava by mohla trosku ozivit tu prepravu elektrickami expresnymi a nocnymi linkami moje navrhy sa tykaju aj nejakej zmeny trasovania liniek. Takze zaciname:
EXPRESNE LINKY (su tam iba zastavky kde bude stat):
10: Zlaté Piesky - Jurajov Dvor - Polus City Center - Trnavské Mýto - Americké nám. - Námestie SNP - Molecova - Dolné Krčace - Horné Krčace - Pri Kríži
15: Komisárky - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Vazovova - Vysoká - Molecova - Dolné Krčace - Horné Krčace - Pri Kríži
19: Astronomická - Pri Jazere - Saleziáni - Trnavskéí mýto - Vysoká - Nám. Ľ. Štúra - Molecova - Dolné Krčace - Horné Krčace - Pri Kríži
Aj motivácia v podobe polovičnej pokuty ak nepletič zaplatí napr. do dvoch týždňov. Dobré je dovoliť si systém, pri ktorom sa do vozidiel bez zaplatenia cestovného nedostaneš. Bratislave by možmo pomohlo vo vhodnej miere znovuzriadiť sprievodcov (predavajucich listky a karty, informacie, koordinacia dopravy, a spol.).
V prípade prepravnej zmluvy ide o adhéznu spotrebiteľskú zmluvu, teda buď súhlasíš a cestuješ, alebo necestuj. Tá zmluva má vlastne charakter všeobecných obchodných podmienok. Teda je to to isté ako káblovka. Buď berieš, čo ponúknu, alebo si kúpiš satelit a pod..
Ošetrujú to ustanovenia OZ o prepravnej zmluve, zákony o cestnej doprave a o doprave na dráhach. S tým, že sa s prepravnými podmienkami môžeš oboznámiť až vo vozidle nesúhlasím. Môžeš si o ne požiadať v sídle dopravcu, sú na internete a aj na vybraných zastávkach.
Aby ste lepšie pochopili, čo tým myslím, uvediem iný príklad. Povedzme, že sa rozhodnem, že vstupom do môjho bytu sa uzatvára zmluva, v ktorej je okrem iného uvedené, že je potrebné zaplatiť poplatok 100 eur. Keď príde povedzme nejaký podomový predajca, tak ho pustím do bytu, on o ničom nevie, a keď tam vstúpi, chytím ho pod krk a poviem mu, že má zaplatiť 100 eur, veď vstúpil do bytu a tým pádom uzavrel zmluvu.. Síce o nej nevedel, ale to je jeho problém.
Aký je právny rozdiel v tomto a v tom nastúpení do MHD? Ošetruje to nejaký zákon SR, alebo to je tak funguje len preto, lebo je to zvykom?
Už som také niečo počul viac krát, ale čo to je za nezmysel, že nastúpením do vozidla sa uzatvára zmluva? Ako môže niekto uzavrieť zmluvu, keď ani nevie, čo sa v tej zmluve nachádza? Nie je zmluva náhodou o tom, že sa strany dohodnú na nejakých podmienkach? Pri kúpe lístka ani nástupe do vozidla neprebieha ani žiadne oboznámenie s tými podmienkami, a nie ešte nejaká obojstranná dohoda. Veď prvé miesto, kde sa vôbec môže s tými podmienkami oboznámiť, je až vo vozidle, kde by už tú zmluvu mal mať uzavretú. Čiže s nou ani po prečítaní nemôže nijak nesúhlasiť, jedine vystúpiť na ďalšej zastávke a dúfať, že ho nikto nebude kontrolovať, či tie podmienky, s ktorými nesúhlasí, splnil.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
Dá sa spojiť aj so živým operátorom na 5950 5950, kde podmienky použitia SMS lístka určite vedia vysvetliť aj "po lopate".
Neviem ako je to s e-mailovou komunikáciou - či aj po ukončení pilotnej prevádzky SMS lístka fungujú adresy smslistok@dpb.sk a infolinka@dpb.sk uvádzaná na tej bezplatnej infolinke.
Informácie o SMS lístku sú na http://www.dpb.sk/listok-cez-sms a aj na www.imhd.sk , a teda nie je kvôli tomu potrebné sa "prehrabávať" v prepravnom poriadku. Neoficiálne sa dá spýtať aj tu na Diskusnom fóre.
PS: Neviem, či je na letáku na niektorých zastávkach a dverách vozidiel MHD uvedené, že požiadavku na SMS lístok treba poslať 2 minúty pred nástupom do vozidla. Ak nie je, tak to je podľa mňa chyba a snáď by sa to tam zmestilo doplniť..