Ešte doplním takú zaujímavosť - jediné mesto v západnom Nemecku, ktoré prevádzkovalo Duewagy so 100% adhéziou, bol Freiburg (majú tam stúpanie 100 promile), pre ktorý boli vyrobené atypické vozidlá, ktoré nemali podvozky pod kĺbmi ale pod stredným článkom.
Keď v polovici 80. rokov budoval Wuerzburg trať so stúpaním 91 promile, nemohol na ňu zohnať vhodné vozidlá (okrem požiadavku na 100% adhéziu tam ešte majú veľmi kritický prejazdný profil) a už jednal s ČKD o nákupe KT4. Nakoniec mu LHB vyrobil na koncepcii Duewagu typ Freiburg prvé novodobé čiastočne nízkopodlažné električky so 7% nízkej podlahy.
Pohrabal som sa v histórií rozvoja a plánoch na rozvoj električkových tratí. Zaujalo ma najviac riešenie ekologickej dopravy na Tomášikovej.
V prípade električky ma zaujalo, kde by sa v Prievoze vybudovalo obratisko a keby po Tomášikovej premávala električka, ako by sa riešilo spojenie OD Slimák - Polus - ŽST N.M., lebo prevádzkovať k ŽST N.M. ešte ďalšiu a-bus linku paralelne s električkou by bola somarina. V prípade t-busu sa plánuje ukončenie trate pri ŽST N.M. a zas je tu otázka, prečo by nemohol pokračovať až k OD Slimák, keď tam jazdí frekventovaná L50?!
Niečo také by bolo zaujímavé, len neverím, že keď nie sú (nechcú byť) peniaze na dôležitejšie veci, tak sa nájdu na toto. Ale bolo by to konečne na úrovni 21. storočia. Bral by som kľudne aj nejaké lacnejšie riešenie len s prestrešením zastávok - ako je to teraz, len s moderným vzhľadom. Som zvedavý, aké "prekvapenie" to tam chystá magistrát, keď vyhlásili, že do MS to bude zrekonštruované aj s podchodom.
Ináč nedá mi tu nespomenúť električkové zastávky na najnovšom račiankom úseku od zastávky Záhumenice až po konečnú. Sú to také mierne upravené kópie tých na TrM a to nielen vyhotovením, ale aj stavom ☺
"Ak má cestujúci problém, má použiť núdzové tlačidlo pri dverách, ktoré sa inak používa pri zastavení na zastávkach na znamenie. Vodič potom stlačí Panic tlačidlo, ktorým privolá motorizovanú hliadku polície."
V TEDOM-och by potom stále musel stláčať PANIC tlačidlo. ?
Uspech by bol kedy bola vsade aspom max tratova 120 km/h na trati 180.. no najblizsich 10 rokov tipujem nic nove nebude. max sa dokonci Trencin.. sory za OT, lebo toto neni MHD. ?
V Nemecku sa bežne vyskytujú Duewagy GT8, GT10 a dokonca aj GT12 s hnacím len prvým a posledným podvozkom a dokonca aj nie všetky podvozky občas nie sú brzdené. Len dynamika jazdy je pre človeka, zvyknutého na T3, zúfalá ? .
Tak Číňania majú už teraz najviac km vysokorýchlostných tratí na svete, takže by som sa nečudoval, keby investovali aj do medzinárodných projektov.
Viac info o ich tratiach: http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_China
ja osobne si myslím, že ani 300km/h trať netreba. Postačí bohate ak sa namiesto tých smiešnych 160km/h podarí spraviť BA-ZA-KE na 200-240km, samozrejme podľa toho ako to dovolia miestne pomery v okolí trate, teda by bola úspechom aj 160-180 v úseku Púchov - Kraľovany ale na zvyšku by šlo aj viac.
Ježiši toto sme tu preberali tušim 4 roky dozadu. A jedno čo je nam známe tu v Blave s električkami to nepohne ani dotaciou z číny. Chceme iny rozchod pre eliny, menej zničené koľaje, S bahn regio Vajnory devinska, ale tu su stále len komunistické konštrukcie a staré ošuchané papiere o riešeni v neriešeni. Inač vraj činania chcú dotovať a postaviť železnicu na 300 km v h. na slovensku. Tušim to kecli v markize.
Dispečerské stanovište pod Novým mostom nie je t.č. obsadené. Pôvodné zatieklo, nie je prevádzkyschopné. Vytvorilo sa náhradné v sociálke pre vodičov s minimálnymi rozmermi. Tam sa však nedalo dýchať pre jestvujúce horúčavy. Druhá vec je zastaralý softvér na ovládanie tabule. Ten sa rieši. Najlepšie by bolo všetko spraviť nové (stanovište, softvér pre info tabuľu), ale ide o financie.
Napada ma... ciste teoreticky, kedze vhodne rovinate mesto na jej prevadzku nie je, sla by za socializmu vyrobit KT8 na metrovom rozchode s tym, ze by hnacimi boli len prvy a stvrty podvozok? If yes, ake by boli trakcne vlastnosti takeho vozidla? Bolo by to az take slabe, ze prakticky nepouzitelne?
Najvhodnejší variant by bol, keby bolo dostatočné množstvo finančných prostriedkov a tým pádom by bola vyhlásená architektonická súťaž na vzhľad prestrešenie električkového terminálu. Lebo či tam bude vlnitý plech, alebo židekáč, vždy to bude odporné.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy
Viac info o ich tratiach: http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_China