V nbežne fungujúcom svete sa rovnako vyskytujú prevádzky s fotobunkami aj bez nich. Ja som bol osobne viackrát svedkom v Stadtbahne BOGESTRA. ako rezignovaný cestujúci po bezvýslednom poskakovaní okolo fotobunky (kde ňou nahradili dopytové tlačítka) rezignovane mávol rukou a viezol sa o zastávku ďalej.
Mohol by si príležitostne zobrať so sebou pásmo a zmerať tú šírku uličky v SOR-ke aj v MB, abysme vedeli tú neporovnateľnosť porovnať?
Ja möžem na oplátku zmerať šírku uličky v SOLARIS-e a v CITYBUS/-ELIS-e.
Zdielanie SMS listkov je zaujimava zalezitost... cudujem sa ze este na to niekto neprisiel skorej... cely system SMS litkov stoji na velmi tenkom lade...nevyskusane, neoverene a nebezpecne vychodoeuropske vymyselnosti...
btw, ovela jednoduchsie ako zdiealanie SMS listku je jeho uplne "sfalsovanie" z mojej skusenosti, cca 1 kontroly SMS listku, a zopar pozorovani kontrol inych som dosiel k zaveru (suhlasim, moze byt nereprezentativny) a REVIZORI KOD LISTKU NEKONTROLUJU, kontroluju obsah SMS listka - cas, ale kod si uz nijak neoveria - museli by pri kontrole SMS listka nieco natukavat do svojho pocitaca, a to zasadne pri kontrolach nerobia, a viem si predstavit ze tym sposobom by skontrolovali mozno 2 SMS listky za jednu kontrolu... nie je nic jednoduchsie ako si "vytvorit" SMS listko, ulozit do prislych SMS akoze z cisla 1100 a dat tam spravny cas a nejaky vymysleny kod:))) zdielanie listkov cez nejaky portal sa mi zda prilis sofistikovane a naklady na prevadzku nemusia byt pokryte vynosmi... najma ked sfalsovat SMS listkov ide tak primitivnym az detskym sposobom...
tie ponuky sa nemusia zverejnovat? presne kriteria, ako bol vybrany vitaz. myslim, ze by nas malo zaujimat, ze ci v onom vyberovom konani nebola v hre korupcia.
myslim ze privretiu ucinnejsie a efektivnejsie predchadza kamerovy system, pokial je dobre nastaveny a s dobrym monitorom - teda napriklad pri otvorenych dverach na monitore automaticky len pohlady na dvere a monitor je na vhodnom mieste, ze ho aj vodic vidi, nie ako napriklad v trolejbusoch...
Este raz, je tu rozsireny mytus ze SOR bol najlacnejsi, ale pokial viem tak v skutocnosti bol najlacnejsi Solaris s tym ze SOR vyhral kvoli tomu ze uviedol nizku cenu nahradnych dielov.
Už sme o tom raz hovorili:
- Nemám problém s fotobunkou, ktorá bude aktivovaná pri AUTOMATICKOM zatváraní dverí, na rozdiel od toho, keď vodič stlačí tlačítko na zatvorenie dverí.
- Pokiaľ viem, tak v nových vozoch, pokiaľ dvere pocítia nejaký "náraz" alebo odpor, tak sa späť otvoria. Na to netreba fotobunku.
- Odhliadnuc od predošlého, osobne pokladám za "lepšie" jedno privretie za rok ako kumulatívne stratené sekundy a minúty (možno aj predlžovanie jazdnej doby v grafikonoch).
este k SOR NB18. po dvoch jazdach mam taky dojem, ze nastal od tych hrbatych SOR nejaky posun k lepsiemu, ale pokial ide o interier, k Solarisu ma SOR velmi daleko. zaujimalo by ma, kolko je rozdiel v cene na vozidlo medzi 18m Solaris a SOR.
tie uz na fore spominane bakelitove dosky v interieri su jednoducho hnusne a napr. riesenie pristupu k poslednemu lavemu dvojsedadlu vo vozidle je vhodne pre horolezecku obuv.
teda 96kou necestujem denne, ale mimo spicky (nepoznam) su 15 vozidla na linke uplne dostacujuce. na 88ke to plati pocas celeho dna.
to, ze vobec nejake NP vozidla stoja vo vozovni, je dufam zalezitost len jedneho dna, inac dovod na odvolanie vedenia DP. nehovoriac o tom, ze solarisy su spolu s MB najlepsie vozidla co ma DP k dispozicii.
To pre mňa nie je postačujúci argument... predstavujem si napr., ako by to fungovalo pri trolejbusoch pri ich naplnenosti, a konštatujem viac negatív ako potenciálnych pozitív.
Tak potom beriem späť, myslel som si, že to je nejaké "zariadenie", ktoré to spôsobuje. Aj bez toho je tam zatváranie dverí značne pomalé - osobne mi z "novších" najlepšie vyhovuje Solaris, čo sa tohto týka.
Mladá Garda
Re #151476 ear4: Nové autobusy SOR, ale aj mercedes Capacity jazdili včera na linkách 21, 34, 63, 68, 83, 88, 92, 93, 94, 95, 96, 98
teda aj 68 aj 96.
- na linke 96 boli včera minimálne 2 solarisy (z počtu 6 vozidiel). Celkovo tam budú počas prac. dňa bývať 3 sory, 1 MBCC (s reklamou ikea) a 2 solarisy cez víkend 3 sory, 1 MBC a 1 solaris
- ostatné 15 m solarisy stáli vo vozovni
- 88 je garantovaná nízkopodlažná linka teda tam je nasadenie nízkopodlažného vozidla opodstatnené
- na linke 92 bolo až jedno vozidlo, nasadenie má pre dopravcu napr takú výhodu že je to kilometricky dlhá linka
- nasa dzovanie nových autobusov práveže bolo dohodnuté a vymyslené najneskôr v júni, teda je to dobre pripravené. "Chaos" - teda jeden sor na 92 a jeden na 88 -(celkovo dva zo 40) čo je odlišné oproti pôvodne plánovanej výprave - bol spôsobený letnými dovolenkami vodičov a organizačnými potrebami tej- ktorej prevádzky..
velmi by ma zaujimalo, preco jazdia nove SOR na linke 96 a nie 68, ako bolo slubene a tiez by ma zaujimalo, kam zmizli 15m solaris z 96ky!
hmm a tiez by ma zaujimalo, preco jazdia nove autobusy napr. aj na linke 92 (videne vcera, to je asi posledna linka kde treba NP vozidla), alebo 88 (!).
obecne mam taky dojem, ze prve dva dni vladne v nasadzovani novych autobusov chaos typicky pre DP.
mimochodom, to info o vikendovej vyluke v karlovke a dubravke, neuveritelne. firma co vyprodukuje takyto material (graficky aj obsahovo) v roku 2010 v strednej europe by mala predavat zmrzlinu na polskom vidieku a nie zabezpecovat verejnu dopravu v hlavnom meste statu EU.
S499.1023