To si teda nemyslím. Zoberme si napr. viedenský tramwaytag. Tam sú tie historické električky tiež označené tabuľkou s trasou linky a tiež by mohli povedať, že tý čo o tramwaytagu vedia tak bez problémov nastúpia. Takže teraz si zadrel. ?
tú súpravu M131 s prívešákmi máš zle, keby som nefotil a nemal tu v PC teraz všetkych fotky Hurvínkov s prívešákmi, tak by som ti veril, ale máš prehodené dve M a jeden prívešák bol CLm - to bola tá 3. trieda
Aby som bol presnejší a úplný medzi Hlavnou stanicou a Rendezom jazdilo:
- v sobotu: M 262.007 + 1 Balm + M 274.004
- v nedeľu: M 131.1053 + BDlm + M 131.1443 + Blm + M 131.1125
V sobotu ráno išiel z Petržálky mimoriadny motorový vlak v zložení: M 131.1053 + BDlm + M 131.1443 + Blm + M 131.1125 a medzi Trnavou a Rendezom išiel v nedeľu mimoriadny motorový vlak v zložení M 262.007 + 1 Balm + M 274.004.
Čo sa týka kyvadlvoej dopravy na Rendez v podobe historických vozidiel MHD nevšmli ste si, že to už nie je také ako kedysi?
Čo sa týka historického autobusu - ten býva každoročne vzorne označený tabuľkou H56 a v poslednom období aj oficiáknym plagátom Rendezu. O historickej električke sa to ale povedať nedá. V minulosti mala električková súprava DPMB 38 + SGP 135 nad oknom pripevnenú kovovú tabuľku Depo Východné / Námestie Ľ. Štúra - avšak v poslených rokoch sa táto tabuľka už akosi nepoužíva. Minulý rok bola táto električka vzorne označená oficiálnym plagátom Rendezu a bolo v nej aj niekoľko letáčikov s programom podujatia. Tento rok však údajne personál električky zakázal dať takéíéto materiály do električky a tak jazdila električka celý víkend bez označenia.
P. S. na Námestí Ľ. Štúra sa v sobotu doobeda nachádzal cestovný poriadok električky ale popoludní tam už nebol
ďakujem ? mne to prišlo, že to boli prvé Bardotky, čiže vlastne 749 sú reko z 751 a 750 sú zo 753
Re #150800 S499.1023: ee, teraz pozerám fotky celej súpravy, vozeň po vozni a nemá pravdu ani jeden z nás ? radenie bolo takéto : M131.1443+BDlm 6-2083+M131.1053+CLm 5-2145+M131.1125. Prvý menovaný bol vpredu pri jazde na HL.st z Výchódného, len posledný menovaný mu pomáhal vycúvať z areályu výstavy a ten ťahal potom vlak z Hl.st. na Východné, prvý menovaný ho po príchode na Východné zatiahol do areálu výstavy
Re #150801 S499.1023: takéto technické detaily neovládam, ale ďakujem ti, teraz aspoň budem vedieť nejaké tie rozdiely aspoň matne
Aký chaos? V čom je problém? Šotouš a nepozná Kryšpínovo číslovanie?
749 = nemá Kryšpínovo číslo, vznikla až po prechode na "počítačové" označenie.
T478.1 = 751 = bardotka
T478.2 = 752 (751 bez parného generátora, preto sa jej na Slovensku hovorí Pegas ? )
750 = zjednodušene povedané 754 vyrobená zo 753 (rozdiely tam sú, ostalo napr. volantové ovládanie namiesto pák, nemá ARR, chýba skratovač kúrenia, nižší výkon)
T478.3 = 753 = okuliarnik s parným kúrením
T478.4 = 754 = okuliarnik s elektrickým kúrením
Rad 749 vznikol z radu 751 rekonštrukciou z parného kúrenia na elektrické. Keďže vznikol až po rozpade Československa a to v jeho západnej časti, nemal sa ako vyskytnúť na Slovensku ? .
ono sa tie nátery menili... aj Čmeliaky boli žlto-červené a neskôr v 90. rokoch ich pretierali na bielu-zelenú-červenú, aspoň mne sa tak zdá, lebo ako malý som videl veľa Čmeliakov v červeno-žltom vyfarbení a v druhej polovici 90. rokov sa začali strácať. 753 mali ale inú farebnú schému než 750 a 754, tým ich bolo ľahko odlíšiť od seba. 750,753,754 a 756 sú Okuliarniky a 749,751 a 752 sú Pegasy,Bardotky a ešte neviem aké prezívky majú tieto rušne.
Tak na druhej strane na webe je info plno, len dokopy to dať je trochu ťažšie, hlavne mám chaos v tým starých číslach Pegasov a Okuliarnikov. Mali T478 a za tým čísla ešte nejaké... a kašľať na to, poriešime na vlaky.net radšej ☺
V nedeľu jazdila pätica M131 spriahnutých na trase Hl.st. - Východné, v sobotu to bolo čo? Mi nejak uniklo...
1) Vidíš to ma nenapadlo, ale pýtať sa blbosti na to by ma bolo ?
2) Rozdiel minimálne v čísle na tabuľke s číslom rušňa a ak sa nemýlim, tak 753 mali aj odlišný náter ako 750 a 754. Jak Okuliarniky (Brejlovce) zvykli mať šedá+tmavomodrá, tak 753 boli žlté+červené alebo šedá+červená a rad 752 mal modrá+šedá naopak ako obyčajne u Bardotiek (červená+šedá). Pri nejakom výklade alebo odbornej publikácií, príp. brožúre ktorá by obsahovala info o vývoji jednotlivých radov rušňov, by sa možno aj laici nad tým pozastavili a zaujalo by to určite niekoho. Samozrejme u malých detí je šanca nulová.
3) Tak ja som nechcel napísať čiste diesel, predsa je tam rozdiel v tom, tak som to poistil.
Na Slovensku sa rad 749 nevyskytol ani, ak sa nemýlim, len v ČR a tam ešte jazdí.
Zaká publikácia bola pred 2 rokmi s popismi rušňov. Bolo to k podujatiu Rendez 20008. Mňa zase fascinujú parné rušne ako motorové vlaky - ako napr. Hurvínek.
Však tam máš tarifné kilometre, tak si to môžeš približne odrátať na mape.
Re #150790 no.ev.di.: Aký je pre radového občana - nešotúša rozdiel medzi rušňami 740 x 742 a 750 x 753 x 754?
Re #150792 no.ev.di.: Som si doteraz myslel že dieselelektrický je podmnožina dieselového ? .
keď to podujatie robia mohli by kľudne predávať aj nejakú publikáciu alebo takú miniknižku spraviť k tomu podujatiu s programom a popisom rušňov. Mňa osobne parné ani elektrické nezaujímajú vôbec ? len dieselové a dieselektrické + nákladné vozne a motorové jednotky a prívesné vozne na prepravu cestujúcich, klasické vagóny na prepravu cestujúcich ako poznáme z tratí 120,180 ma vôbec nezaujímajú. Dúfam, že do budúcna budú niekedy vystavovať aj nákladné vozne, lebo tam je mnoho zaujímavých kúskov
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Trolleybus