Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #14852:
OKA! Myslel som tie elinove semafory, tak ako je to na Dubovej!
Reply on: KLF #14850:
No jeden bus bol na Pionierskej a druhý zastávku za Komisárkami smer centrum. Čistili aj električkové aj autobusové zastávky.

Re #14849 Neopl@n: Ale na Hodžovom a SAV eliny nestoja. Myslím, že realizovateľné okamžite by to bolo pod Novým mostom a s malými úpravami na Trnavskom. Dnes sa pôjdem na Trnavské pozrieť, že ako by to šlo a potom to hádam niekomu napíšem, alebo sa na to spýtam na schôdzi 2.4. Možno ešte Chatam Sófer. Aj Molecova by šla, no tam by tie úpravy museli byť väčšie, čiže drahšie. Ale o žiadnych ďalších zastávkach neviem. Keď som bol vo Viedni tak za Naturhistorisches muzeum na Bellaria strasse takto kĺbový nízkopodlažák (tuším linka 48A) pred semafórmi vošiel na elinovú trať (linky 49, 46) vyhol sa tým semafórom na Burg ring, zastavil na spoločnej zástavke a neskôr z trate znovu zišiel. Do Viedne sa znovu chystám v júni či júli. Už sa teším na ULF a tak. Niekto mi hovoril, že sa tam dá kúpiť lístok pre jednu oblasť za niečo cez 1Euro a vozíš sa celý deň 🙂 Paráda.
Kajdimu som to už dal, ale nemal čas, si to hneď pozrieť tak mi povie až na schôdzi. Takže potom ti napíšem čo a ako.
Reply on: J #14847:
Oooooooooooo!
Reply on: J #14847:
Kde to zametali ? Pokial viem, tak jedine co teraz robia je to, ze cistia vsetky vyhybky v BA od sajrajtu.

Inak ta "kvetinova" elektricka - kokos to bol koho napad ??? IDIOTI !!! Vodici linky 12 mali trasu pomenenu, ze sami nevedeli kadial maju uz jazdit a otacali sa podaktori aj na stanici a v Dubravke mali na oddych maximalne (ak nemeskali!!!) 5 (päť) minut pauzu !!! Toto kto schvalil tu somarinu ?!
Reply on: J #14848:
Takych uprav by bolo vsade... a vyuzil by som tie elinove semafory pre autobusy...

HODZKO, SAV... A pod
No ja som myslel, že trolino sa celé vyrába v PL, takže tak, pretože ak by vypýtali za Solaris napr. 1mil. zlotych tak teba to vyjde namiesto 12,2 mil. SKK 9,5mil. SKK. A to je rozdiel. Ale nevedel som, že sa robí v Ostrave, takže je to bezpredmetné.

t3mp: Jo jasne, že Einsteinova a nie Viedenská, moja chyba. Ale myslím, že z mosta Košická sa bude dať napojiť na dialnicu. No a to ťa potom vyhodí až pri La franconi, ak chceš ísť do K.V. či D.

Nemôžete z centra úplne vylúčiť dopravu, vyženiete odtiaľ spoločnosti. Ako viem, že niektorí sú tu doslovne fanatici do MHD (v dobrom), ale IAD má a bude mať svoje miesto v doprave v meste.

Ľudia nedala by sa zastávka pod Novým mostom pre 70 a 71 presunúť, tak, že by autobusy zastavovali na električkovej zastávke. Myslím smer von z centra. Bolo by to pohodlnejšie pre cestujúcich. Lebo často sa stáva, že príde bus aj elina naraz a ľudia potom prebiehajú cez cestu, čo nie je dvakrát bezpečné. A takisto to bude pohodlnejšie pre cestujúcich, keď máš prestup na jednej hrane. Napr. cez zimu, vystúpiš z eliny a musíš ešte prechádzať cez cestu. Takto by sa cestujúci hneď schoval do búdky(prístrešok) a čakal by na to svoje. Bus by potom mohol využiť vyhradený električkový pás a zaradil by sa niekde pri SNM. No a máš o jednu zastávku menej, o ktorú sa musíš starať- ušetríš nejaké malé prachy. Takisto bus idúci spod mosta by nemusel dávať prednosť autám, ktoré idú od PKO k Starému mostu, čiže by to bolo aj rýchlejšie. A niečo podobné by sa dalo spraviť aj na Trnavskom ale s nejakými úpravami.
Dnes som išiel cez Raču a behali tam zimné služby- dve Karosy. Najprv pozerám, čo robia, a viete čo robili, zametali kamennú drť, ktorú dávali aby sa nešmýkalo. No nie je to super, aspoň nebude na tých zastávkach bordel. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 Pekne to všetko zmetali buď na cestu (tam to potom zobere zametacie auto) alebo to zmetali do otvoreného zvršku.
Reply on: Papyr #14845:
Velmi pekne si to vysvetlil 🙂 Len skoda, ze vyrobcovia sedadiel neuvazuju podobne, ako my, pohodlni cestujuci 😞.
/Inak teraz ma napadlo, ze celkom pohodlne sedadla (jedine svojho druhu v BA) su aj v TAMBUSe 2400/
Este si dovolim maly exkurz do anatomie, ked uz sme pri tych sedadlach: vacsina ludi ma sklony trochu sa hrbit a predklanat hlavu. Ini zas maju nadherne rovne drzanie tela, ale nesmieme zabudat, ze normalne zakrivenie chrbtice je take, ze v hrudnej casti vytvara "hrb" a v krcnej a driekovej "antihrb" 🙂 to jest, ze tam to zakrivenie je dozadu.

Ked sedim na sedadle zo starej 14Tr, zadok a stehna spocivaju na podlozke, ktora je sklopena smerom dozadu. Na ostatnych sedadlach je tato doska rovnobezna s podlahou. Operadlo starych 14tr je zas riesene tak, ze od kolmice je odklonene niekolko stupnov dozadu. Tym sa vytvara uhol medzi operadlom a sedadlom, do ktoreho telo vdaka gravitacii pekne zapadne, lebo vektor gravitacnej sily od taziska trupu prchadza nielen telom, ale i operadlom. Pritom medzi sedadlom a operadlom zostava aspon priblizne zachovany uhol 90°. Navyse operadlo tychto sedadiel ma aj v bocno-bocnom smere zakrivenie take, ze svojimi okrajmi pridrziava trup cestujuceho. Tym stabilizuje telo i v zakrutach. Navyse ani mierne sa hrbiaci clovek nema v tychto sedadlach problemy, pretoze zosikmenie sedadiel mu vyrovnava sklon krcnej chrbtice.

Na rozdiel od toho ma vacsina ostatnych, aj modernych sedadiel rovny podklad (sedaciu plochu).

V lepsom pripade (Vogelsitze, Arianne) maju aspon sikme operadlo, ale uhol medzi sedadlom a operadlom sa tym zvysuje nad 90° a clovek ma dojem, ze ked povoli svaly, ze zo sedadla vyklzne smerom dopredu, resp. pri sedeni citi tah za kozu na sediacej casti stehien, ktore maju sklony smykat sa dopredu (pri zosikmenom podklade toto nenastava).

V horsom pripade je rovny nielen podklad, ale aj operadlo - take sedadla maju napriklad kosicke KT8, T6A5, vsetky 15 Tr a 14 Tr novsej serie. Operadla su casto skoro uplne kolme na zem. V takom pripade, ked clovek sedi slusne a nerobi to, co robim v 15Tr ja (lahnem si do sedadla a kolena opriem o operadlo sedadla predo mnou), vektor gravitacnej sily od taziska trupu prechadza len telom cestujuceho a vychadza niekde v oblasti jeho zadku. To dava zvysene naroky na pracu paravertebralnych svalov, aby sa udrzala vzpriamena poloha tela. Kedze musite mat cely cas zapnute svaly, nie je to take pohodlne, ako stare sedadlo. (U hrbiacich sa ludi je to este horsie, oni maju to tazisko trupu posunute viac dopredu.) Toto nepohodlie sa prejavi este viac, ked ide vozidlo z kopca - vektor gravitacie smeruje pred telo. Stare sedadla to aspon do istej miery kompenzovali svojim sklonom.

Dufam, ze som vas velmi neunavil.
Reply on: Andy #14842:
ano, mal som na mysli Vogelsitze. Aj napriek tomu, ze su pekne a relativne pohodlne, v mojich ociach neprekonali jednoduchu, pohodlnu a z anatomickeho hladiska vyborne premyslenu konstrukciu starych sedadiel z 9tr a prvych serii 14Tr. Keby sa tieto stare sedadla vybavili nejakym vkusnym textilnym potahom, nebolo by im paru.
Papyr: Neviem, ake mate vy sedadla v TrMkach, ale my tu mame VogelSitze. Take su tu v 15TrM, K2S, T3S a SOR. Su to uplne najlepsie sedadla zo vsetkych. Na nich sa sedi lepsie ako doma.
Reply on: Neopl@n #14840:
No jasne 🙂
Reply on: Spectre #14838:
o tom mi hovor->>> to smykanie je fakt pohodlne...


btw XYZ k tym transparentom. to njesu prachy na dalsie?
Reply on: Z #14836:
No neviem, zeby aj DPMP chcel rovnako hnusne drevene sedadla? Totiz aj starsie presovske TAMbusy maju tie drevene sedadla. Az ev.c.328 dostal textilne, a tie su zas najvydarenejsie z textilnych sedadiel, ktore som kedy videl.

Na Karosach 900, trolejbusoch TrM, elektrickach T3 a T6 - tam nikde sa nemozem poriadne opriet a sediet pohodlne. To sa da len v starych 14Tr, v I-280 a v tom jedinom TAM buse s textilnymi sedackami.
Reply on: Z #14836:
Ja si myslim, ze nasi cestujuci by zdevastovali sedadla aj keby boli trebars cele ocelove 🙂 🙂 🙂

Ale inak okrem starych 14Tr su aj tie v Ik280, alebo 283 vcelku pohodlne - len v 280ke je dost malo miesta na nohy. Na TAMBUSackych sa mne osobne tiez nesedi zle (zdrave na chrbticu 🙂 ). Jedina nevyhoda, ze sa smykaju.
Reply on: Neopl@n #14816:
e #14816 > Pretoze do kratkych TAM-ov boli namontovane nove transparenty BUSE - povodne tam neboli ziadne, kym v klbovych boli transparenty uz od zaciatku, ale len tie povodne (neviem kto ich vyrobil). Boli vsak s nimi problemy , a preto sa neskor do TAM-ov prestali montovat, a z niektorych, ktore ich uz mali, boli odstranene.
😕 Ja viem, ze drevene sedadla do TAM-ov boli namontovane na vylucnu objednavku DP-po skusenosti s milymi cestujucimi, ktori si dokazovali majstrovstvo, frustraciu ci identitu osobnosti na nepomerne drahsich kozenych ci calunenych sedadlach inych druhov vozov... 😕
Reply on: Papyr #14834:

Plny suhlas!
Reply on: Turbo #14833:
Sedadla, ake boli pouzivane v starych 14Tr a 9Tr, boli najlepsie sedadla v MHD vyrabane za realneho socializmu. Sedis v nich pevne, neklze sa to, nevypadavas a uhly medzi sedacou plochou, operadlom a podlahou su take, ze ta ani chrbat neboli. Este je aj relativne makke.

Aj mnohi dnesni vyrobcovia sedadiel by si mohli vziat priklad. Napriklad ten, kto naprojektoval sedadlo do prazskej T6A5.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.