jasné, ako komu, podľa mňa to treba napísať jasne,
pre mňa Kamenné nám. končí na hraniciach s ulicami okolo neho,
niekto sa snaží vyjadriť slo´bodu pohybu chodcov odvšadiaľ všade, teda ja z Nám. SNP aj zo štúrovej smerom na Kamenné nám. a naopak a schová to pod pohyb na Kamennom nám.?
zásadne ide o problematiku prechádzania cez cestu (križovatku), tak to láskavo rešpektujem a nazývam pravým menom,
nikoho nežiadam, aby zdieľal moje videnie problematiky, ale očakávam, že v komunikácii sa budú používať ustálené pojmy v zmysle odbornej literatúry a legislatívy,
stiesnená situácia na chodníkoch Mariánskej je nad Slnko jasnejšia, preto je nepochopiteľné, ako mohol nejaký hlupák dať osadiť zábradlia do chodníka a nie na okraj cesty, takto aj toho mála ubrali chodcom cca 30 cm šírky, asi 1/2 šírky človeka,
legalita pohybu chodcov po Mariánskej je otázna, lebo platí zásada bezpečnsoti, že chodec pri dovolenom pohybe po ceste by mal kráčať proti smeru pohybu vozidiel, ak by sme vedeli zabezepčiť, že po ceste by sa pohybovali iba chodci v smere od Heydukovej na Špitálsku a pochodníku v opačnom smere, potom by som súhlasil za podmienky miernej stavebnej úpravy cesty
s rozdielnou povrchovou úpravou a miernym zvýšením úrovne pre spoločný pruh chodcov a vozidiel
dovolím si pripomenúť, že už dávno - pradávno som sa venoval koncepciám a systematike, lebo je to súčasť môjho pôvodného povolania, o priestore a jeho organizácii (a čase, lebo bez neho ako nezavisle premennej priestorové koncepcie nemajú zmysel) som študoval už dosť, nepochybujem, že niektoré práce prinášajú nové aspekty, ale zásadné zmeny ani náhodou,
osobne nezdieľam názor, že v úseku má byť zdieľaný priestor (správne plocha alebo územie), podľa mňa sú tam dostatočne široké chodníky a iné plochy pre peších,
ako som napísal, viem si predstaviť, že IAD bude zo Štúrovej odvedená na Dunajskú a úsek Špitálskej na strane TESCa by mohol byť pre chodcov za podmienky, že sa zmení organizácia dopravy pre vozidlá TAXI, aby museli vychádzať na Rajskú,
ale je to zbytočné, lbo chodník medzi špitálskou a parkovisko býva takmer prázdny, elbo ľudia chodia popri TESCu,
za istých okolností by som si vedel predstaviť aj vylúčenie IAD zo Špitálskej v smere na Štúrovu v úseku od križovatky s Kolárskou, ale to asi nebude možné absolútne, lebo ústava a zákony garantujú vlastníkom a nájomcom prístup k domom na Štúrovej, Laurintskej a Gorkého, ak by sa im neumožnilo ľavé odbočenie z opačného smeru zo Štúrovej, nebolo by možné im zakázať vjazd na Štúrovu zo Špitálskej, resp. zákaz vjazdu všetkých vozidiel by sa na nich nevzťahoval, podoben by to platilo aj pre zásobovanie, to by sa síce mohlo obmedziť časovo, ale nie absolútne,
Predpokladám, že sa nebude tá zmluva predlžovať nakoľko v MB centre už čakajú nové autobusy síce na ktoré nie sú peniaze, ale osobne si myslím, že nakoľko mesto nemá peniaze ani na ne tak nebude predlžovať prenájom a tým bude mať ešte menej peňazí na nové autobusy. ? Dávnejšie už písali, že tie nové CapaCity sa zoberú asi na lízing takže tu možno budú čoskoro. (I SkyEurope bral lietadlá na lízing po čase im ich zhabala lízingovka snáď tak nedopadne DPB... ? ? )
Nemá niekto predbežné info, či sa bude prenájom BB-Karos predlžovať alebo sa budeme hlavne v Petržalke tlačiť v krátkych vozidlách? ?
Ani mi to nepríde, že tu tie Karosy sú tak dlho (2 roky) a náš DPB stále nedokáže zaobstarať potrebný počet kĺbových autobusov, to už fakt chce enormnú dávku amaterizmu, neschopnosti alebo len arogancie, ignorantsva a egoizmu zo strany DPB, resp. magoriátu a predstavenstva DPB. Mi to pripadá toto vedenie mesta ako súčasná vláda SR, tá je tiež neomylná, resp. si to o sebe myslí a tie tendre á la Záhradník. Dzurinda si môže hlavu o stenu trieskať, že podporil Ďurkovského a Záhradníka doviedol do politiky ?
Haluz, keď dáš na stránke slovaklines.sk hľadať nie pod "BA okolie" ale pod "Slovensko", tak ti nájde aj spojenie BA - SC s možnosťou rezervovať si lístok....
Takze treba hovorit o krizovatka a CSS na rozhrani Kamenneho nam., Nam. SNP., Spitalskej, Sturovej, Laurinskej a Dunajskej, lebo sa chceme hrat so slovickami?
Tak teda aj ciastocne pesie zony poopravim, kedze na Marianskej a Hurbanovom namesti sa zrejme za ziadnych okolnosti ludia nepohybuju mimo chodnikov a priechodov: Klobucnicka, Vysoka a vychodna cast Obchodnej.
Na Mariánskej nie je pešia zóna, ale chodníky sú pre chodcov často nepostačujúce vzhľadom na hustotou pešieho pohybu. Na Mariánskej by tiež chodci mali mať možnosť legálne chodiť po ceste. Dali by sa urobiť aj stavebné úpravy.
Odporúčam naštudovať si koncept tzv. zdieľaného priestoru.
Tie dva priechody, čo sú teraz vyznačené, môžu zostať, ale bez semaforov, a taktiež som za to, nech je ceý priestor medzi týmti priechodmi koncipovaný ako zdieľaný priestor, t.j. legálna možnosť pohybu chodcov aj mimo priechodov a voľné prekračovanie vozovky.
No podľa potreby, ale inak všetko riadi Slovak Lines, ale je tam taká tzv. sekcia primestskej dopravy a diaľkovej a medzinárodnej dopravy. Z toho vyplýva, že regio linky riadi sekcia prvá, diaľkové (v tomto pripade je to len 25 km) a medzinárodné linky sekcia druhá.
Nešiel som ešte s tou linkou sem, len predpokladám, že to riadi EXPRESS . ?
intony
Tak teda aj ciastocne pesie zony poopravim, kedze na Marianskej a Hurbanovom namesti sa zrejme za ziadnych okolnosti ludia nepohybuju mimo chodnikov a priechodov: Klobucnicka, Vysoka a vychodna cast Obchodnej.