Ale treba rozlišovať tých, čo skočia do cesty na drzovku, aj keď idú autá, a tých čo prejdú na červenú tam, kde je jasné, že z ďaleka nič nejde. A tu je diskusia o tých druhých.
k poslednej vete: môže byť. pravda ale tiež je, že ak mám pred sebou voz, zastavím už pri sporitelni a počkám na ďalšie svetlá. sčasti preto, že sa policajti vyhrážali nejakými kamerami (státie, hoc aj kratučké na časti priechodu v čase zelenej pre chodcov. iná vec je, že sa dá prejsť bez zastavenia. ale aj tak už pri chodeckej zelenej.), sčasti preto, že tak či tak sa zo štúra dostanem jedine spolu s 13kou, s nikým iným (keby sme aj stíhali odísť zo štúra, nestíhame z nového mosta. nejde to. na "zelenú".)
A uvedomujes si, ze ak sa mu nepodari "uskocit" tak moze vodicovi auta ublizit? Ano, vodic to prezije, nic sa mu fyzicky nestane, ale traumu z toho moze mat na cely zivot.
Chodec, ktorý čaká na totálne prázdnej križovatke na zelenú, je spoločensky považovaný takmer za blázna. Naproti tomu, od vodiča akéhokoľvek vozidla sa takýto postup očakáva s plnou samozrejmosťou.
Samozrejme, ja by som čakal, že pre chodcov budú platiť rovnaké pravidlá ako pre vodičov, nie naopak (len aby si niekto moje slová nevysvetlil inak ).
Doteraz to nikdy nebolo, myslím že ani teraz nebude.. Podľa prázdnin sa jazdí iba v lete a v zime.. a niektoré linky počas jarných prázdnin, ináč nie. Akurát možno nebude premávať klasicky 7, 17, 55 a 178, ako sa občas zvykne robiť počas takých 1-2 dňových prázdnin ?
viem, že to patrí medzi "strategické informície podniku DPB, a.s." ? , ale nevie náhodou niekto aspoň neoficiálne, či štvrtok a utorok budú busy/eliny/tb jazdiť podľa prázdnin?
keďže na dpb.sk práve zúri BA maratón a otvorenie EV...
aj keď sa to neželá, napíšem o zraniteľnosti
ak som zraniteľný ako chodec, tak práve preto sa nevystavím zraneniu autom, električkou a pod.
auto, ešte viac električka, má obmedzené možnosti zabrániť zrážke s chodcom, chodec sa môže zastaviť na mieste, otočiť sa okolo osi a zdravý a zdatnejší aj pobehnúť a skočiť preč z dráhy vozidla,
časovanie signálov na Špitálskej je možno ovplyvnené zámerom plynulého prejazdu električiek cez križovatku Štúrova x Jesenského, aby pre ňou nestáli,
aj tak by ma zaujímalo, prečo sa od vybranej skupiny obyvateľov (vodiči) žiada striktné dodržiavanie pravidiel (napr. o červenej) pod hrozbou dosť ťažkých trestov (za istých okolností až likvidačných - minimálne profesne) a od inej (chodci) defacto vôbec.
prosím nepísať (ak teda budete reagovať) o zraniteľnosti. fakt, že je niekto zraniteľný nemôže ospravedlňovať či priam podnecovať ignorovanie pravidiel zavedených (predovšetkým) k ochrane práve tých zraniteľných...
PS: objasnite mi niekto, prečo majú cca 10 sekúnd zelenú autá zo špitálskej na štúrovu a až potom električky rovnakým smerom. ono to fakt zvádza chodcov k prechádzaniu na červenú, keď vidia, že autá sa už minuli a elčka stojí... a stojí...
PS2: pri "bezsvetelnosti" je niekedy dosť zaujímavé dostať sa 16(1)kou zo snp na špitálsku...
Konkrétne napr. New York je mesto s veľkým podielom pešej dopravy a veľkým množstvom chodcov. V takom Manhattane to funguje tak, že keď majú zelenú autá idúce po "streets" (východno-západná línia, väčšinou sú užšie, zatiaľ čo severo-južná línia sú širšie "avenues"), tak chodci síce čakajú na červenej, ale sú natlačení na priechod a keď sa objaví nejaká medzera alebo už nič nejde, tak väčšina davu prejde cez cestu.
Sú aj takí, ktorí idú na červenú aj vtedy, keď ide auto na zelenú - to je už ťažko obhájiteľné, ale inak je mi tá zdravá miera "sebapresadzovania" chodcov sympatická.
Ale zaujímali by ma výsledky ankety na imhd, v zmysle "dodržujete za každých okolností svetelnú signalizáciu na priechode pre chodcov na Kamennom nám.?". ?
Andy