Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #142217:
Čiže husenkova draha v Dubravke zostava 😃 . a reprezentatívna trať na hlavnú stanicu detto.

Čo tam kecajú o mlčanlivosti, veď to by aj blb vedel ,že vyhrá SOR v 2. tendri pri tak cenovo a pomerovo nastavených podmienkach. Keby tam nikto nešiel z IMHD vieme zaručene veľký ... . DPB by sa na zverejnenie pre média vykašlal, alebo by aspoň zbytočne čakal.
Reply on: jandro #142222:
tá uplná nula bola myslená na počet ľudí cestujúcich z Petržalky do Vrakune ?

...ale ak by som mal % vystihnúť, že koľko ľudí z tých čo cestujú MHD v BA sa orientuje podľa tej šotohračky, tak je to asi tak do 0,5% nech niesom pesimista. Chcel som dať, že 0,1%... ?
Reply on: no.ev.di. #142220:
úplna nula nie.......mne to kedysi pomohlo sa zorientovať, keď som sa náhodou ocitol vo Vrakuni alebo to bolo v Podunajskych? 😉
Reply on: S499.1023 #142210:
Nie nie, to ten pobyt na čerstvom vzduchu a samozrejme kúpa lístku na nedeľný koncert v NR ? ☺
Reply on: S499.1023 #142211:
to bola čiste teória, v praxi je takých ľudí možno aj úplná nula... ale trebars napr. niekto kto tam ide z Ružinova alebo N. Mesta tak sadne na L50 a prestúpil by. Síce dá sa aj električkou 2/4 a na L56. Ale električkou do Rače a 52/56 to je už dlhšie.
Reply on: S499.1023 #142212:
kde je ešte v Európe v praxi oblastné označovanie liniek MHD? Týmto sa DPB oháňal s obľubou, tak som zvedavý. V ČR to má aplikované nejaké mesto?
Reply on: Ike #142208:
Ja neplačem, len hovorím, že je to ako hádzanie hrachu o stenu. Ľudia si vypočuli keď sa to číslovanie zavádzalo aký je význam, áno je to pekné ale druhým uchom šlo von. Proste sa museli naučiť nové číslovanie, tou linkou tam a tou tam. Napr. keby sa prenieslo staré číslovanie tak dnes by bola L80 = 40, 68 = 55, 87 = 21, 84 = 67,... len možno expresné linky by sa presunuli z radu 1xx do radov 70-99. Trolejbusy by sa číslovali po zavedení BID v 1xx, za predpokladu žeby sa nečíslovalo v MHD oblastne. V Brně som nepostrehol, že by uplatňovali oblastné číslovanie liniek alebo v Prahe. Ak to je v nejakom meste v ČR, tak ma s tým oboznám.
http://bratislava.sme.sk/c/5179949/na-mestsku-dopravu-pojde-menej.html


Dosť sa tam rozoberá aj imhd.sk a aj to, že napr. električkové trate sa tento rok nebudú opravovať... ?
Reply on: Tramway #142215:
Som si takmer istý tým, že keby Mariental, prípadne BSK prejavovali tendencie to aj platiť, tak to DPB nebude ignorovať. Tiež by mi viac vyhovovalo spojenie z krčmy v Marianke MHD ? .
Dajme už pokoj oblastnému označovaniu liniek MHD a radšej sa venujme linke 321, ktorá by mala spájať Patrónku s Mariankou.- Marianka požaduej spojenie MHD s mestom, ale DPB to ignoruje.
Reply on: S499.1023 #142213:

1) deformácia zo skúškového ?
2) ani pre šotozákazníkov? ?
Reply on: Ike #142208:
1) Si študoval nejakú zahraničnú literatúru, že ti už nie je dobré slovo "konečná" ? ? Pre ZÁKAZNÍKOV to neznamená žiaden prínos.
2) Je to LEN a LEN šotohračka.
Reply on: Ike #142205:
Ale veď má výnimočne pravdu. Oblastné číslovanie je len šotohračka Karola K.
Reply on: no.ev.di. #142204:
Koľko ľudí denne potrebuje cestovať z takej časti Petržlenky, ktorú obslúži jedna linka, akurát do Modrogumova?
Reply on: no.ev.di. #142198:
Kua súhlas so psíkom! Si zjedol šesť tuniakov ? ?
Ináč keď je tá zima a sneh som rozmýšlal prečo DPB už konečne nezakúpi nejaké poriadne automobily, ktoré by mali na starosti zimnú údržbu. Takéto podobné vozidlá používa aj ASA na upratovanie zastávok a chodníkov. Viem, že je lahšie používať vyradené autobusy, ale tie zase nie sú také úsporné, v prípade údržby zastávky musí stať pri nej alebo opodiaľ čím blokuje väčšiu časť cesty napr., príliš veľké na svoj účel a napr. na zastávky, ktoré sú pre minibusy sa ani nedostanú... Preto som rozmýšlal či by nebolo rentabilnejšie kebyže DPB zakúpi cca 4 nejaké takéto vozidlá:
http://www.autokaros.sk/obrazky/obr210.jpeg

Je tam dvojkabína takže dostačujúci priestor pre pracovníkov, vzadu je korba na soľ, lopaty a iné nástroje a určite je to obratnejšie, úspornejšie a aj pohodlnejšie. Myslím teda žeby sa to oplatilo kebyže kúpia nejaké takéto IVECO, FIAT či iné značky... Keď som sa pozeral v takej primeranej výbave sa pohybovali niečo nad 35 000€ kus na čo by sa určite našli peniaze keď sa už našli aj na mini busy bez súťaže alebo aj Citelisy... Netreba teda myslieť len na cestujúcich i keď priamo sa ich to dotýka lebo toto by im prinieslo vyčistené zastávky možno aj o niečo skôr. A zase takéto vozidlá by sa dali využíť aj cez celý rok napr. pri upratovaní na zastávkach, dopravu malého materiálu pri nejakej oprave atď... A sú určite aj menej poruchové ako temer každý rok menené autobusy na zimnú údržbu. ?
Reply on: no.ev.di. #142207:


Oblastné číslovanie...
1)... nie je pre deti, ale je pre systematiku označovania liniek. Bez výnimiek to však nejde. Tam kde sa dá, tak obe čísla označujú terminusy. Tam kde nie, tam len číslice na mieste desiatok. Tam kde ani to nie, tak tá linka proste oblastne očíslovaná nie je... Lepšie keď je ich málo, ako všetky.

2)... nie je hrajkanie, je to reálny "vylepšovák" za účelom spríjemnenia orientácie cestujúceho v linkách. Jeho zavádzanie si vyžiada minimiálne náklady, prakticky žiadne (nové schémy, CP, terčíky sa aj tak periodicky menia)

tak neplač na nesprávnom hrobe...
Reply on: Ike #142205:
Oblastné číslovanie ma ohúrilo keď som mal 11 rokov, lebo sa menili trasy a všetko možné. Som sa s tým mohol hrať jak decko. Teraz ma to nejak nechytá. Podstatné veci vedeniu DPB aj tak unikajú viac než desaťročie.
Reply on: no.ev.di. #142204:


Môže, keby bol o to záujem zo strany mesta a DPB.
Reply on: no.ev.di. #142200:
zas nebuď taký negativista...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.