Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jandro #141051:
keď je o tom vyvlastnení reč napadla ma jedna téma... Neviem či sa ešte stále počíta s predĺžením Tomášikovej cez Prievoz na Vlčie hrdlo. Resp. ide o komunikáciu, ktorá by mala cca kopírovať Domové role a mali by po nej chodiť trolejbusy cez Prievoz na Vlčie hrdlo a do P.B. Kedysi bol aj plán na električkovú trať, kt. začínala pri OD Ružinov, pokračovala po Tomášikovej, tam sa na ňu mala napojiť trať od Prievozskej a spolu mali ísť cez Kaštielsku, Domové role, Vlčie hrdlo a Krajinskú do Vrakune. Bolo by takéto niečo reálne?
Reply on: no.ev.di. #141050:
to je samozrejme dalsia z veci, ktore sa dlhodobo neriesia.....zavriet priecestie bez nahrady je nemyslitelne a urobit podjazd alebo nadjazd vyzaduje vyvlastnit majitelov pozemkov okolo, kedze dobrovolne sa nik nevzda
Reply on: jandro #141048:
keď si spomenul to priecestie, nemalo by byť mimoúrovňové križovanie vlaku a áut, keďže je to koridor, resp. v Rači sa začína ale keď sa dostavia prepojenie Filiálka - Petržalka, tak koridor sa predĺži od Rače po Petržalku
Reply on: Papyr #141042:
Jednak si myslím, že v HU žije omnoho vačšie percento obyvateľov v mestách a jednak som práve preto naschvál hovoril o cudzích jazykoch a nie o angličtine. Však nech sa Dunčík naučí žermánsky ? .
Reply on: no.ev.di. #141047:
sem tam aj železničné priecestie vie zdržať.....a semafory taktiež......ale stačí aj ten kruháč.....v špičke sa stáva, že 20 minut nejde do Rače z Východného nic a potom 56-ka a hned za nou prazdna 52-ka
Reply on: Mike #141043:
a kde v Rači je také kritické miesto? Kruháč vo Vajnoroch je jediný zádrhel, tam sa akurát naberá meškanie. O inom mieste neviem.
Reply on: Papyr #141041:
neviem konkrétne kde je taký neprekonateľný problém. Stačilo by jednu súpravu (už si nedovolím povedať názov kým na neho neprídem), ktorá premávala z Rajky do Gyoru nasadiť na tú trasu Hegyeshalom - Rajka - Rusovce - Petržalka. Zaistiť odchody/príchody aby nadväzovali na vlaky odchádzajúce z Hegyeshalomu do Gyoru. Akonáhle by sa dostal človek vlakom na stanicu v Hegyeshalom, tak by nemal o dobré spojenie do Mosonyou či Gyoru núdzu. Ide ale o to, aká by bola cena cestovného nakoľko by šlo o vlaky idúce cez hranicu. Za cestu z Petržalky do Rajky myslím, že vyhodíš 5€. Neviem ako by sa to riešilo v prípade Os vlakov, či by to bolo nejak dotované. Tiež by museli ale mať MÁV a ZSSK dohodu na vyrovnanie km výkonov, keby behala Maďarská súprava na osobáku do Petržalky. Neznie to tak tragicky všetko dokopy ale muselo by sa hlavne chcieť a ako vidno, tak BSK, ZSSK, MÁV alebo ostatní potencionálni dopravcovia ignorujú žiadosti ľudí.
Ďalším problémom je to, že MÁV stratilo záujem o trať do Rajky. My o nej hovoríme ako významnej trati, zatiaľ čo pre MÁV to je obyčajný záprdok a v skutočnosti je pre nich významná trať (Budapest) Gyor - Bruck ad der Leitha (Wien). Navyše to čo si my namýšľame ako sme významní pre TEN-T, tak Maďari si vylobovali to, že koridor Paríž - Wien nakoniec bude v Budapešti končiť a do BA to bude len taká odbočka. Však nech otvorí dakto oči a opýta sa sám seba, či cez tú jednokoľajku od Brucku budú chodiť superrýchle súpravy zo západu do Bratislavy. Môžme byť vďační aj za ten REX čo nám sem Rakúšania veľkoryso posielajú. Ďalej si všimni aj, že z Viedne do Budapešti premáva súprava RAIL-JET (čierna s odtieňmi oranžovo-fialovo-červenej), ktorú ťahá TAURUS. To na naše železnice tak skoro nezavíta. Môžme byť radi, že to nákladné spojenie Filiálka - Petržalka nám EÚ zafinancuje a bude to mať skôr význam pre vnútroštátnu prepravu ako medzinárodnú. Plus bude, že IC a R vlaky budú môcť prejsť BA cez úvrate v Hlavnej stanici.
Reply on: S499.1023 #141039:
1) tak idem na "ryby", drž palec ? 2) Hej, je tam jedna/dve lokálky čo robí danú dedinu významnou zastávkou na trase vlakov Wien - Gyor - Budapest. V Kraľovanoch všetko okrem IC, dvoch párov rýchlikov a jedného EC stojí lebo je tam prestup na Oravskú lokálku 181. Nebyť trate 181, Kraľovany by boli obyčajná stanica kdeby zastavovali iba Os a Zr vlaky, a možno 2-3 páry rýchlikov. 3) Nemčina je cudzí jazyk, ale ja hovorím o tom ako Maďari vedia po anglicky. S ohľadom na to ako vedia po Nemecky, tak si dovoľujem povedať, že to možno študovanejší ľudia s VŠ vzdelaním, alebo ľudia na západe Maďarska. To je môj dojem, umocnený nielen mojimi zážitkami. Ak máš iný (čo predpokladám), tak si šťastný človek.
Reply on: no.ev.di. #141038:
Veľké meškanie po trase.
OFFTOPIC
Re #141037 no.ev.di., S499.1023: Tentokrat by som mal sklony suhlasit s Duncom. Aj ja mam dojem, ze menej percent Madarov vie po anglicky, ako Cechov ci Slovakov. Takisto sa mi zda, ze Madari menej vyuzivaju internet, ako Slovaci. Ale priznavam, ze kedze som polovicny Madar, tak ja osobne nepotrebujem v Madarsku komunikovat po anglicky, ak to nevyzaduje situacia a spolocensky bonton.
Reply on: Peon #140916:
Ano, trat BA Petrzalka - Hegyeshalom je dolezitym nakladnym tahom. Zrusit by ju asi nebolo mozne a myslitelne. Skor mi je luto, ze MAV a ZSSK neskusia trosku skasirovat EU o prachy a zaviest spojenie z Hegyeshalmu, resp. Gyoru, az do Petrzalky za prachy z fondu "cezhranicnej mobility", ci ako sa to vola.
Reply on: no.ev.di. #141038:
prestupným uzlom na Východné je od nepamäti Detvianska/Čachtická, takže toto by bol asi nelogický krok......okrem toho 52-ka by stála na Čachtickej a 56-ka na Žitnej, pričom obe linky majú nastavený približne spoločný interval?
Reply on: no.ev.di. #141037:
1) Už som ti to raz povedal. Nie je ťažké to dohľadať. Preto ti nedám rybu ale budem ťa učiť rybárčiť. 2) Ja len že Hegyeshalom je asi tak významná obec ako Kraľovany, ak to budeš schopný pochopiť. 3) a) Nemčina nie je cudzí jazyk? b) Vybehni v Hornej Štubni na námestie a pokús sa tam dohovoriť cudzím jazykom.
Reply on: Mike #141036:
Prečo? Však spraví sa primeraná chronometráž a spraví sa podľa toho CP. Neviem čo na tom je také problématické.
Reply on: S499.1023 #141034:
1) Tak čo to potom je??? Už fakt neviem, neskrátime to a nepovieš mi to radšej prosím ťa? 2) Nič čo by ťa mohlo zaujímať, ale chodím tam za pár ľuďmi, keď už tak veľmi na tom záleží, sem tam nákupy, kúpanie, ale vždy sa na 2 dni stavím v Hegyeshi. Keď bolo fajn počasie tak som sadol na bicykel, došiel do Rajky na vlak a odviezol sa ďalej na jazerá a tam bol pol dňa a večer šiel naspäť. Akurát teraz keď je povolená preprava bicykla v autobuse, tak takto úžasne odpália polovicu vlakov a ani jeden neostane v čase cca 11 až 13, no človeka aby porazilo. Keby tie vlaky z Rajky predĺžili na Slovensko a neboli u ZSSK a MÁV takí byrokrati mohli si MÁV zabezpečiť obsadenosť toho vlaku a vyriešil by sa problém so spojením Rajka - BA + aj Bezenye a Hegyeshalom. 3)Ako to vieš? Prečo sa potom tak Maďari úporne bránia cudzím jazykom? Teda s výnimkou Nemeckého. V Rakúskom pohraničí, teda aj ďalej nie je problém naraziť na Maďara čo vie po Nemecky, ale o angličtine ma fakt ťažko presvedčíš. Možno v takej Budapešti narazíš oveľa ľahšie na anglicky hovoriaceho Maďara a možno ešte nejaké väčšie mestá, ale inak ZERO PTS
Reply on: no.ev.di. #141033:
56tku ak spravíš v Rači okružnú tak na cestovný poriadok môžeš zabudnúť.
Reply on: no.ev.di. #141033:
s tou 52-kou to tiež nechápem....pôvodná požiadavka poslancov Východného bola predĺžiť 54-ku ku Kauflandu a nie posúvať 56-ku. Ale lepšie je to asi takto.......v budúcom roku sa trasa 56-ke bude určite ešte meniť, keďže ulica Barónka a Alstrová majú byť jednosmerky (bude sa dať ísť v smere z Nám. A. Hlinku, cez Alstrovú a Barónku na Kubačovú, opačne nie).....65-ka patrí k najdlhším trasám v BA, tú by som nepredĺžoval ?
Reply on: no.ev.di. #141029:
1) Nie je to Stadler, 2) Čo robíš v Hegyeshalom? 3) Ani na percentá nie sú Slováci lepší.
Reply on: MacGiver #141032:
a čo by si povedal na tú tzv. "osmičku", ktorú by L56 obehla? V jednom smere by takú obchádzku mohla spraviť L56 a v druhom L52. Len by sa konečne muselo dakomu rozsvietiť a na L52 pridať aj premávku medzi ránom obedom. Zaujímavé, že L52 premáva cez víkendy + cez pracovné dni do neskorého večera ale medzi 8:30 a 13:00 nič.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement