kiežby...zaujímalo by ma kedy konečne bude tender na 12-metráky, po tých pseudoobnovách VP krátkych vozidiel záprdkami od SOR. Ešte nemáme od SOR 8.5, 12 a 13, takže by sa malo toto vedenie poponáhľať vyhlásiť ešte zopár umne nastavených tendrov, aby to opät zobral SOR.
dnes som vďaka šikovnosti DPB a čakanieu vďaka vypadnutému busu mohol sledovať na 88čke dve verzie - prvý s dopytom a ľudia rozmýšľali pred dverami, čo majú robiť, hoci viac im to už svietiť nemohlo a druhý otváral všetky dvere automaticky.
takže by bolo celkom fajn, keby dopyt používali všetci, lebo pri tom, že "niektorí" áno a iní nie, si tú ľudia asi nikdy nezvyknú...
Re #140524 TeBeCe: takže nová linka pre DD?
Keď už sme pri téme zastávok, nedávno bol dokončený projekt zastávky Partizánska smer mesto, a na tejto zastávke už autá nemôžu obiehať vozidlo MHD.
Celkove hodnotím projekt tak na dva mínus, vzhľadom na slabé estetické riešenia, abesnciu druhého priechodu pre chodcov cez Palisády a zlé umiestnenie prístreškov.
Je možné, že zastávka v opačnom smere bude tiež riešená podobne, v dohľadnej dobe.
Napriek nedostatkom, jedná sa na BA-pomery o dosť revolučnú vec, takže choďte si to mrknúť.
Neviem, o čo konkrétne ide v tomto prípade...
Ale minule som rozoberal s kamarátom nasledovné: Pokiaľ by Bratislava a Dlhé Diely chceli byť progresívne, tak by urobili zastávky na Dlhých Dieloch tak, že vozidlo MHD by stálo v ĽAVOM pruhu, zatiaľ čo pravý pruh by v mieste zastávky zanikal a bol by v tom priestore rozšírený chodník/nástupište. T.j. autá by museli čakať za spojom MHD. Takéto riešenie by bolo vhodné tam, kde pravý pruh normálne slúži na parkovanie, a vozidlo MHD sa musí krkolomne akože zaraďovať do tohto pruhu na zastávke, pričom častokrát aj tak nemôže zastaviť na hrane vozovky. Následne pri výjazde zo zastávky musí dávať prednosť autáj.
Spomínané alternatívne riešenie sa volá tzv. "zastávkový mys".
Uprimne radšej Citelis/Agora ako SOR.?
Ja neviem nad čím stále Bratislavský Dopravný Podnik špekuluje. Prečo si nezoberie Bratislava príklad napr. z Viedne ( a neodoberá napr. MAN ) alebo iného adekvátne civilizovaného mesta. Vozy Citelis resp. Agora majú také mestá ako Paríž, Atény... a dalšie. A viaceré odoberajú aj trolejbusovú verziu Škoda 24Tr. Ten voz teda má nejaký ten "cveng". A kde sa dostal SOR? Táto značka hranice ČR a SR ani neprešla a keď prejde tak akurát zamieri do krajín ex "CCCP". ?
Nechcem povedať, že SOR je autobus úplne nanič ale ten je tak vhodný akurát napr. pre také Humenné alebo Sninu. Proste pre malé mestá z nízkorozpočtovou MHD. Hlavné mesto členskej krajiny EU by malo siahnuť po iných značkách. -Solaris, MAN, Mercedes, Citelis jednoznačne.
lenže aj CNG busy musí dakto dodať. Podľa mňa sa malo tých 200ks rozdeliť na jeden 100ks CNG tedner a jeden 100ks naftový tender. Na jednej strane kúpime najdrahší bus aký sa v Európe vyrába a na druhej ideme kúpiť najlacnejšiu šunku, čo je riadny kontrast. ?
Je to už niečo viac než mesiac staré, ale pre niekoho kto to nevie tak na Dlhých dieloch sa bude znovu prerábať trolejbusová trať (a vyžiada si to pravdepodobne aj výmenu stĺpovej verejného osvetlenia). Dôvod prerábky je ten, že magistrár zmenil dopravné značenie (ale pokiaľ viem už viac než rok je to tak a nikoho to nezaujímalo) a trolejbusy museli prechádzať po časti cesty, ktorá bola pre odbočovací pruh. Viac info je v oznámení verejného obstarávania tu: http://www.dpb.sk/sutaz/vyzvy_znh/vyzva_trolejtrat_dlhediely.pdf ? Avšak neviem načo to bude dobré nakoľko pre parkujúce autá sa nedá aj tak využívať bočný pruh... ?
c 744
Vyzera to omnoho krajsie bez puklic a vseliakych doplnkov. A Bratislavska cervena s reklamou LBC by sa mu celkom hodila.