No ako tak pozerám tu kandidáturu Záhardníka, zobral to asi dosť vážne. Pokiaľ viem, je jediný kandidát, ktorý má aj vlastnú pesničku a dokonca od Rytmusu pod názvom Poď voliť... ?
Od začiatku to bolo tak že kompetentný z DPB chceli ušetriť peniaze, ale keby nevymýšlali a poriadne investovali mohli by z DD mať prepojenie z mestom(molecova- Patronka) a teraz by sme sa tu nemuseli hadať o tom že DD majú lepšiu dopravu, 25tr-ky už dávno mohli nahradiť tambusy, v počte 12 kusov by vystačili na linkách 32,33,133 plus nejaké to posilnenie L133 v ranných hodinách sorom.
Vsimli ste si niekto tie nove reklamy, ktore bezia v elektrickach priamo v "zobrazovaci" zastavok? Som najprv nechapal, co ma znamenat, ze "Pilcherova je uz doma", aj som cakal, ze to ohlasia ako dalsiu zastavku , resp. ze nejaky ftipalek si robi srandu ale po dalsej reklame (nieco ako "Doma na vas caka romantika") mi to trklo... tolko reklam ako v bratislavskej mhd nie je asi nikde na svete. Akoby nestacilo to, ze uz nevidime z autobusu za seba na autobus za nami, z okna hladime cez nejaku nalepku, drzime sa drziakov od tatrabanky, lcd monitory ukazuju ponuku RECARu, este aj toto. Naozaj uz chyba iba hlasova reklama - napr. "pozor. mlieko dostat v mliekarni. nie v predajni obuvi" (ale na tom by sa dalo aspon zasmiat).
taketo veci nepochopim. aj napr u nas na obchodnej. ludia su schopni prejst aj 5 metrou pred prichadzajucou elektrickou a potom to dopadne ako v nemecku. ?
no trolejbusy by tam izolovane useky nemali, lebo by bola v tom useku bez prudu prave zeleznica. V PO je tiez mrtvy bod na zeleznici nad krizenim v useku cca 15 m hore dole.
Podľa môjho názoru je kríženie 600 V js a 25 kv 50 Hz na mieste kam by to dal dunčo hazardovanie, najmä pokiaľ by tam trolejbusy mali v miestach kríženia izolované úseky.
v Prešove kríženie elektrického vlaku a trolejbusu síce je (2x), ale na železničnom napätí 3 kV, nie na napätí 25 kV, na jednokoľaji, nie na trojkoľaji, a hlavne, iniciátorom stavby (a tým pádom aj výnimky zo zákona) boli v Prešove železnice, nie DP.
Technicky by sa dalo kdečo, otázka je, či sa to oplatí a či to povolia.
lepšie ako nič... či je podľa teba lepšie na DD ťahať ako náhradu 15Tr-ku, ale poslať tam autobus? Síce... keď sa na to tak pozerám, tak t-bus trať na DD boli akurát tak vyhodené peniaze. Namiesto toho sme si mohli počkať na príchod Chruňa Z. do DPB, ten by za ušetrené peniaze objednal rovno 30-40 Tedomov na prenájom a všetko by mohlo jazdiť na DD ?
čoby agregát na L32, ale problém je už len samotnú L33 zabezpečiť, o to tu ide na L32 malo vždy čo jazdiť, síce nie vždy to bolo v dobrom stave... vypadne jeden-dva trolejbusy a už treba ťahať 15TR na DD, keby boli namiesto SORiek BN 9.5 tie 25Tr-ky, doprava na DD by bola vyriešená a L33 by mohla veselo v špičke kmitať každé 3minúty. Lenže nie... trolejbusová trať sa vybudovala, nakúpil sa polovičný počet trolejbusov, a L33 šla do 4-5min intervalu. Vypadol jeden trolejbus a už na DD bola buď 15Tr alebo IK280 (fotky hovoria sami za seba). Teraz je každý druhý spoj v špičke autobus (ak by som rátal ešte aj L32 tak počet spojov t-bus vs. bus je v prospech bus, pričom sa nariekalo ako veľmi treba trolejbusovú trať na DD).
M3go
http://www.exact-tech.cz/projekty/transport-stroje/galerie:14-sor/