Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: d3k0 #13859:

ak to myslíš vážne, tak potom nechápem, že električka nemá také istenie že po opätovnom zapnutí prúdu je opäť pod prúdom. To sa mi nezdá, pretože hociaké primitívne el. zariadenia, to majú z hľadiska bezpečnosti vymyslené tak, že ich musíš manuálne znovu nahodiť, nie aby sa po zapnutí prúdu samovolne spustili (napr cirkulárka)
Citajuc prispevky o vcerajsej nehode elektricky, postupne zistujem, ze nemam celkom jasno v tom ako sa pracuje s rucnym radicom. Zaujimama najma to ci ked sa radic posunie od polohy 'jazda', tak ci nejaka pruzina vyvija tlak, kt. tlaci paku naspat do neutralnej polohy a teda ci pri stalej jazde je nutne pridrziavat paku alebo nie. Druha moznost je ze sa jednoducho paka radica posunie do nejakej polohy a tam potom zostane a na presun do polohy 'brzda' ci 'vybeh' ju treba znova presnut?

A je v tychto elinach (T6, T3S, K2S) nejako riesena bdelost (podobne ako v zel.masinkach, alebo nie) ?
Skor by som si vedel predstavit, keby sa vplyvom narazu vedela paka presunut zo zabrzdenej polohy do jazdy, ale naopak... no tazko. Ja sa priklanam skor ku technickej poruche ked vrbusti zapli v Dubravke prud...
Reply on: Igorko #13857:
Dost pravdepodobne staci ak tam vodil vliezol a zastrcil paku naspat lebo vedel co bola pricina jazdy. No a potom sa zacal spamatavat z TOHO SOKU 🙂
Reply on: Cookies #13849:
A pri náraze do zastávky by sa zase posunula do zabrzdenej polohy? Dosť nepravdepodobné.
I.
Reply on: Cookies #13855:

však hej, my ho súdiť nebudeme, ale niektorí profesionáli jazdiaci niekoľko rokov podceňujú v svojej bohorovnosti všobecné zásady bezpečnosti a možno sa to v tomto prípade vypomstilo ak teda nebola na vine technika, čo nevylučujem a tým pádom by bol vodič nevinný
RIKO: komu dajú za toto zodpovednoť to je už vec šetrenia a súdneho znalca.
Reply on: Cookies #13852:

je to možné, ale v tom prípade ked sa na to vysral ako starý "profík" tak je absolútne vynný, kedže porušil predpisy a tým pádom by mal niesť v plnej miere zodpovednosť
Vyjadrenie medii a dopravneho podniku ze tam nikto nebol na zastavke kde sa stala nehoda v Duubravke je mylne stala som tam ja a dve dalsie zeny Celu nehodu sme zazili na zivo chceli sme podat svadectvo ale policajti nas vyhnali kedze som sa este ponahlala do prace kaslala som na to nechcem byt zaujimava ale vadi mi ked sa skutocnost prekruca a taji
RIKO: mohol na to zabudnúť alebo sa na to vykašľal. Aj to je možné, NIE?
Reply on: Cookies #13849:

kto vie aké sú bezpečnostné predpisy pri vzdialení sa od vozidla, či je vodič "povinný" jasné že je !!! (samotná logika hovorí že je to jeho povinnosťou) aby vozidlo (hociaké) zabezpečil tak aby sa nemohlo rozbehnúť, tzn vypnúť motor, zabrzdiť atd.
Táto nehoda električky má jednu veľkú výhodu pre toto FÓRUM. Prestali sa tu konečne plodiť nezáživné debaty na tému CITARO a rozpočet HL. MESTA SR BRATISLAVY.
RIKO: na EXPRESE vodič trolejbusu hovoril okrem toho riadenia aj to, že vodiči elin si ukladajú na prístrojovú dosku kadejaké tašky, sáčky, kufríky a kabele. Podľa neho mohľa niektorá z týchto vecí spadnuť alebo sa prevrhnúť a drgnúť do riadiacej páky a posunúť ju dopredu tak silno, že električka dostala veľkú akceleráciu čomu nasvedčuje aj rýchli prejazd cez výhybku od nie príliš vzdialeného miesta stojiska eliny. Je to dosť reálna teória ak pravda nie sú ešte nejaké iné elementy, ktoré by zabránili rozbehu električky aj v tomto prípade. To už ale neviem. Ak aj existujú nemuseli byť aktivované a v tomto prípade to mohlo dopadnúť aj tak ako to hovoril vodič trolejbusu.
Reply on: Vladimír #13839:
Ako vzdy, aj teraz s tebou suhlasim. V Presove si mesto dohodne s dopravnym podnikom kilometre a je na dopravnom podniku, aby vymyslel take linkove vedenie a take cestovne poriadky, aby to fungovalo. Musia to urobit tak, aby sa obyvatlia ziadnej casti mesta nestazovali. Ak sa stazuju (samozrejme, pocitajme s tym, ze pri hocijakej uprave CP bude asi 5% vzdy nespokojnych), je cas na zmenu. Potom DP nieco vymysli, pokial mozno tak, aby sa nezvysili kilometre a ani vyprava. Ak to nie je mozne a dana oblast fakt potrebuje vacsie prepravne vykony, tak az potom sa do toho vlozi mesto a zacnu s DP vyjednavat o pripadnom zvyseni objednavky kilometrov na buduci rok. Jednoduche, vsak? A napriek tomu, ze to nie je priama demokracia, funguje to.
Informaciu o tom, ze vodic nechal zapnutu jazdu som pocul aj ja asi od troch nekompetentnych ludi. No osobne tomu neverim, skor sa priklanam k technickej poruche, vzhladom na to, ze sa voz nasiel zabrzdeny.

ja: nic v zlom, ale sranda by to nebola ani pre teba, keby si bol na mieste vodica.
Reply on: Riko #13843:

jasné že zalepil kontakty, však som to "ne" vymazal, nechápem ako sa to tam dostalo
🙂 Prosím Vás už tu nerozoberajte tú nehodu NEVIDÍTE ŽE SOM V ŠOKU??? 🙂
...a ten med pri zvyšujúcom sa odpore a teplote medzi kontaktami začal karamelizovať a tým pádom nezalepil kontakty 😃, však to poznáte, kto ste už niekedy niečo kuchtili 🙂

P.S. ...ale pohľad na vodiča vybiehajúceho z kabínky (nie šoférskej ale WC) s gaťami na pol žrde, bežiacim ako pinquin s trepotajúm sa hajzlákom vo vetre musel stáť za to... 😃 😃 😃
Reply on: Turbo #13840:
Veru, a kym o tom bude rozhodovať magistrát, tak linkové vedenie bude vždy v politickej a nie odbornej rovine.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.