to ani zďaleka nepripomína integrovanú dopravu. Však z MA/do MA boli zrušené dva rýchliky (resp. nezastavujú). Celkom 19 spojení. 19 spojení, navyše bez taktu, má nahradiť kapacitne aj autobusovú dopravu?
No, keď SAD Zvolen preberala mestskú dopravu v Banskej Bystrici a regio dopravu v oblasti Brezna, tiež na to nemala technické ani personálne kapacity a nikomu to žily netrhalo; snáď okrem cestujúcich a koho už len zaujíma, čo si tí myslia...
Ale vážne, keby boli správne nastavené podmienky a hlavne normálne zaplatené výkony, mohol by sa objaviť aj úplne nový dopravca zo zbrusu novým vozovým parkom, ktorý by si infraštruktúru postavil sám. Na západe je to bežné, môjho zamestnávateľa tiež z kontraktu vypráskala firma, ktorá nemala na mieste skoro nič. Ale myslím, že v našich podmienkach je štvorročný kontrakt príliš krátky aby zaručil návratnosť takejto investície. Muselo by to byť minimálne dvakrát toľko...
a ja som ráno tiež hľadal, ale žiadny Mercedes som nenašiel, musím skúsiť pred domom zajtra
Re #136898 Petto: nechce sa mi to tu hľadať, ale tuším vlani, keď sa v jednom čase všademožne vypravovali krátke cng vrakosy, sa tu spomínalo, že DPB ich musí vypravovať, aby splnil nejakú kvótu pre SPP (na akciovú cenu?) a že nikoho nesee, že žerú olej vo veľkom...
(BZ o bezplatnom cestovnom) "Výhodou by bolo, ak by do tohto systému vstúpila aj regionálna doprava. Odpadli by problémy s rozbehom integrovanej dopravy." - Som neskutocne stastny ze prave Bratislava ma vo vedeni DP takehoto cloveka. Vsade inde sa piplu s IDS a on pride na tak jednoduche a revolucne riesenie...
1. Preco nie? Ked sa obavaju poklesu trzieb, tak nech to primesto nerobia (ak im to nevyplyva z nejakej podmienky privatizacie)
2. Rozdelil sa na 4 firmy (Slovak Lines - primesto a asi administrativa, Slovak Lines Expres - diakove, Slovak Lines Opravy a Slovak Lines Sluzby). "Možno pochopili, že dva manažmenty živiť a náklady na rozdelenie by nemuselo byť zrovna najlepšie riešenie" - To nie je statna firma. To ze su 4 firmy neznamena ze maju 4 managmenty. Viacero sukromnych firiem funguje tak ze su to formalne viacere firmy, ale prakticky to riadia ti isty ludia... preco to delili netusim, mozno nieco s danami, alebo chcu nieco odpredat.
Všetky matriály do zastupiteľstiev sú nachystané k tarifnej integrácií. Pre dopravnú integráciu sa pripravoval ročný projekt organizácie dopravy, kt. vychádza z PDO BID a na základe ktorého si súčasní objednávatelia výkonov objednajú výkony u patričných dopravcov. Ale mám taký pocit že ten ročný projekt nebol taký prevratný (pochybujem že by v ňom boli čísla prímestských liniek podľa PDO) a navyše asi ani k nemu nedojde...
1; Ja už len čakám, kedy sa niekto v médiách postaví proti BID s tým, že (ne)povinné zapojenie dopravcov do IDS narúša trhovú ekonomiku, a že sa direktívnymi nariadeniami vraciame do minulého režimu.
Hovorilo sa, že Slovak Lines sa príliš do BID nehrnie, lebo sa obáva poklesu tržieb. Takže určite sa niekomu znepáči systém "ak sa ti nepáčia podmienky BID, my si zoženieme iného dopravcu a ty nebudeš mať kšefty".
2; Pred niekoľkými mesiacmi sa písalo, že Slovak Lines sa má rozdeliť na dve spoločnosti. Jedna tuíšm iba prímestská doprava, a druhá diaľková a medzinárodná - alebo inak?
Nejak je okolo toho ticho. Možno pochopili, že dva manažmenty živiť a náklady na rozdelenie by nemuselo byť zrovna najlepšie riešenie...
3; A spomeňte si na nápad "využiteľný" celý rok - plánované Dunajbusy v BID. Aj o nich sa už vôbec nepíše.
4; V rádiu som minule započul, že Nitriansky samosprávny kraj podpísal na 4 roky zmluvu s Veolia Transport Nitra a SAD Nové Zámky, lebo sú s nimi spokojní. Sú tam aj iné dopravné spoločnosti s porovnateľným počtom autobusov a vodičov?
Lebo keby to mal robiť niekto zo susedného kraja (napr. SAD Trnava, SAD Dunajská Streda, SAD Prievidza), tak by to NSK určite vyšlo drahšie a asi by to títo ani nedokázali kapacitne a personálne zvládnuť...
Cize sa ide robit iba tarifna integracia? To mozu rovno zabalit, nema zmysel ?
Rozumel by som keby to stat nechcel dotovat a presunulo by sa to na 2011 (aspon sa mi zda ze odvtedy sa budu objednavat vykony krajmi).. navyse, 2013 bude uz priliz blizko volieb aby si niekto rozhneval volicov prestupmi.
Návrh GVD počíta s intervalovou - taktovou dopravou niekde na rok 2013 ? A potom nech mi niekto hovorí že ZSSK, alebo ŽSR chce BID..BID na nich nemá žiadny dosah ? ?
Dnes je to samozrejme o tom ze ci uprednostnis rychlost, alebo pohodlie. A vyhodne je to skor pre obyvatelov "dedinskej" casti. Ak by sa vybudovala zastavka zacne to byt zaujimavejsie. Samozrejme, musia prist aj nadvaznosti vlakov (co nebude taky problem ked budu fajn intervaly).
"Ináč otázka: bude sa dať na električenku BID zóna 100+101 cestovať aj rakúskymi REX vlakmi (predpokladám, že asi nie, lebo OBB tam tiež ako dopravca nie je spomenutý) ?" - Dopravca na vlakoch REX v useku Marchegg Gr. - Bratislava hlavna stanica nie je OBB, ale ZSSK (hoci tam su vozne OBB). Dnesny kupon BID tam vyuzit mozes, takze predpokladam ze aj po zavedeni novej "BIDky" to tarifne zaintegruju (hoci v PDO ta linka tusim nie je).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk