Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #136905:
Ale ak si dobre pamätám, podobná snaha tu už bola - bratislavská VUCka vypísala tuším v roku 2002 alebo 2003 výberové konanie pre oblasti Záhorie a Senec/Pezinok, okrem vtedajšej SAD BA sa o to uchádzal aj Blaguss a ešte niekto. Ale napokon sa rozhodlo, že prípadná prehra by mohla znížiť cenu podielu v SAD BA, ktorá bola vtedy pred privatizáciou, tak sa projekt odložil. A odložený je doteraz...
Reply on: irizar #136900:
Predovsetkym by som spravil to ze akonahle bude istu dobu fungovat BID, zacnu sa postupne jednotlive skupiny liniek (napriklad Zahorie) rozdelovat vo vyberovych konaniach kde budu nejake poziadavky (napr. priemerny vek voz. parku), ktore ked dopravca splni moze sa zucastnit a vyhra na zaklade toho ze ponukne niektore vopred urcene veci navyse (nizkopodlaznost, etc.).. plus istu vahu moze mat cena.. Tak to funguje takmer vsade..
Reply on: boxcar #136901:
Tesne predtym sme sa bavili o tom ze zatial pojde iba o tarifnu integraciu. Cize zbytocnost.
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7522

Prečo sa nesnažia o jednotný náter, teda vo farbách LBC?
Reply on: 810zssk #136894:
to ani zďaleka nepripomína integrovanú dopravu. Však z MA/do MA boli zrušené dva rýchliky (resp. nezastavujú). Celkom 19 spojení. 19 spojení, navyše bez taktu, má nahradiť kapacitne aj autobusovú dopravu?
Reply on: Peon #136889:
No, keď SAD Zvolen preberala mestskú dopravu v Banskej Bystrici a regio dopravu v oblasti Brezna, tiež na to nemala technické ani personálne kapacity a nikomu to žily netrhalo; snáď okrem cestujúcich a koho už len zaujíma, čo si tí myslia...
Ale vážne, keby boli správne nastavené podmienky a hlavne normálne zaplatené výkony, mohol by sa objaviť aj úplne nový dopravca zo zbrusu novým vozovým parkom, ktorý by si infraštruktúru postavil sám. Na západe je to bežné, môjho zamestnávateľa tiež z kontraktu vypráskala firma, ktorá nemala na mieste skoro nič. Ale myslím, že v našich podmienkach je štvorročný kontrakt príliš krátky aby zaručil návratnosť takejto investície. Muselo by to byť minimálne dvakrát toľko...
Reply on: TeBeCe #136897:
a ja som ráno tiež hľadal, ale žiadny Mercedes som nenašiel, musím skúsiť pred domom zajtra 😉

Re #136898 Petto: nechce sa mi to tu hľadať, ale tuším vlani, keď sa v jednom čase všademožne vypravovali krátke cng vrakosy, sa tu spomínalo, že DPB ich musí vypravovať, aby splnil nejakú kvótu pre SPP (na akciovú cenu?) a že nikoho nesee, že žerú olej vo veľkom...

Re #136896 810zssk: ?
Reply on: no.ev.di. #136833:
Teraz uz neviem ci to bola podmienka od Tedomu ci SPP na najazdenie isteho poctu vzkm.
Reply on: kecho #136895:
"Podarilo sa mu nájsť desať mercedesov" ? nebolo to nahodou trochu inak? ?
Reply on: kecho #136895:
(BZ o bezplatnom cestovnom) "Výhodou by bolo, ak by do tohto systému vstúpila aj regionálna doprava. Odpadli by problémy s rozbehom integrovanej dopravy." - Som neskutocne stastny ze prave Bratislava ma vo vedeni DP takehoto cloveka. Vsade inde sa piplu s IDS a on pride na tak jednoduche a revolucne riesenie...
Reply on: Peon #136889:

1. Preco nie? Ked sa obavaju poklesu trzieb, tak nech to primesto nerobia (ak im to nevyplyva z nejakej podmienky privatizacie)

2. Rozdelil sa na 4 firmy (Slovak Lines - primesto a asi administrativa, Slovak Lines Expres - diakove, Slovak Lines Opravy a Slovak Lines Sluzby). "Možno pochopili, že dva manažmenty živiť a náklady na rozdelenie by nemuselo byť zrovna najlepšie riešenie" - To nie je statna firma. To ze su 4 firmy neznamena ze maju 4 managmenty. Viacero sukromnych firiem funguje tak ze su to formalne viacere firmy, ale prakticky to riadia ti isty ludia... preco to delili netusim, mozno nieco s danami, alebo chcu nieco odpredat.
Reply on: Peon #136890:
Ja netuším, 810zssk o ňom písal...
Reply on: 810zssk #136888:
Všetky matriály do zastupiteľstiev sú nachystané k tarifnej integrácií. Pre dopravnú integráciu sa pripravoval ročný projekt organizácie dopravy, kt. vychádza z PDO BID a na základe ktorého si súčasní objednávatelia výkonov objednajú výkony u patričných dopravcov. Ale mám taký pocit že ten ročný projekt nebol taký prevratný (pochybujem že by v ňom boli čísla prímestských liniek podľa PDO) a navyše asi ani k nemu nedojde...
Reply on: Mike #136887:
A kde sa dá nájsť ten návrh GVD? Na www.vlaky.net ho na rozdie od minulého roka akosi neviem nájsť..
Reply on: 810zssk #136875:


1; Ja už len čakám, kedy sa niekto v médiách postaví proti BID s tým, že (ne)povinné zapojenie dopravcov do IDS narúša trhovú ekonomiku, a že sa direktívnymi nariadeniami vraciame do minulého režimu.

Hovorilo sa, že Slovak Lines sa príliš do BID nehrnie, lebo sa obáva poklesu tržieb. Takže určite sa niekomu znepáči systém "ak sa ti nepáčia podmienky BID, my si zoženieme iného dopravcu a ty nebudeš mať kšefty".

2; Pred niekoľkými mesiacmi sa písalo, že Slovak Lines sa má rozdeliť na dve spoločnosti. Jedna tuíšm iba prímestská doprava, a druhá diaľková a medzinárodná - alebo inak?

Nejak je okolo toho ticho. Možno pochopili, že dva manažmenty živiť a náklady na rozdelenie by nemuselo byť zrovna najlepšie riešenie...

3; A spomeňte si na nápad "využiteľný" celý rok - plánované Dunajbusy v BID. Aj o nich sa už vôbec nepíše.

4; V rádiu som minule započul, že Nitriansky samosprávny kraj podpísal na 4 roky zmluvu s Veolia Transport Nitra a SAD Nové Zámky, lebo sú s nimi spokojní. Sú tam aj iné dopravné spoločnosti s porovnateľným počtom autobusov a vodičov?

Lebo keby to mal robiť niekto zo susedného kraja (napr. SAD Trnava, SAD Dunajská Streda, SAD Prievidza), tak by to NSK určite vyšlo drahšie a asi by to títo ani nedokázali kapacitne a personálne zvládnuť...
Reply on: Mike #136887:
Cize sa ide robit iba tarifna integracia? To mozu rovno zabalit, nema zmysel ?

Rozumel by som keby to stat nechcel dotovat a presunulo by sa to na 2011 (aspon sa mi zda ze odvtedy sa budu objednavat vykony krajmi).. navyse, 2013 bude uz priliz blizko volieb aby si niekto rozhneval volicov prestupmi.
Reply on: 810zssk #136886:
Návrh GVD počíta s intervalovou - taktovou dopravou niekde na rok 2013 ? ❗ A potom nech mi niekto hovorí že ZSSK, alebo ŽSR chce BID..BID na nich nemá žiadny dosah ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.