Reply on: Valec #134693:
lacnejší ako čo? bol aj nejaký iný variant? Keď už si to načal, tak dúfam, že by si mi vedel odpovedať aj na ďaľšie moje otázky. Zhrniem do bodov :1) Keď si spomenul trať cez Mlynskú dolinu, to znamená, žeby sa budovala aj trať do Slávičieho údolia?
2)Tiež ma zaujíma, že keby mala električka odbočku Brnianska - M.D., tak ako by zastavovala na Patrónke, ktorá je dôležitý prestupný uzol.
3) Prečo sa neuvažuje radšej o vybudovaní trate Štefánikova - Šancová - Legionárska - Karadžičova - Dostojevského - Šafko?
4) Bol aj nejaký iný variant okruhu, keď si hovoril, že Hl.st. - Pražská - Brnianska - M.D. - nábrežie bol lacnejší? Ten by už ale nebol realizovateľný keď je Mlynská dolina už samá cesta, či našlo by sa tam niekde miesto?
Preßburg.Germane
Ako som písal je to otázka legislatívy a vôlu zmeniť normy aby to bolo umožnené. No ja musím pozreť schválne či majú také nezmysle aj v Rakúsku alebo v Čechách ohľadom šírky ulice po ktorej može ísť električková trať.
Fyzicky nevidím žiaden problém aby aj po ul. 29.augusta nemohol chodiť trolejbus súčasne z električkou. To len niekto "múdry" vymyslel, že sa to tu nedá.
Takéto kraviny vymýšlať to hej, ale že by sa niekto zaoberal tým ako čo najviac potlačiť individuálnu dopravu v centre mesta a dotiahnuť čo najviac ľudí do MHD, to nie.
Spomeniem zase príklad z Brna -ak si si tam všimol, vlastne si musel aj tade popod prechádzať šalinou č.8. - Podjazd pri Hl. nádraží. Kedysi cez tú istú časť podjazdu chodili aj električky aj trolejbusy a dokonca tam aj jeden trolejový drát používali spoločne obe trakcie. Mám aj fotografiu.
(Teraz je sú už trakcie oddelene -pre Šaliny sú vyhradené 2 stredné oblúky a pre autobus + trolej + IAD 2 krajné.)