Reply on: Ike #134181:
akí sú tí čo diskutujú k článku múdri...hlavne, že máme na magistráte inžinierov, architektov a všetko možné ale Patrónka vyzerá na úrovni doby kamennej ? prehliadnúc ešte ostanté veci čo sa týka stavebníctva v tomto meste...
Preßburg.Germane
Na to som pozabudol, že vlastne aj trať Brezno - Tisovec nie je na tom sklonovo o nič lepšie - skôr horšie a ako som sa dočítal podstatne horšie. Ono je tiež fakt, že za Slovenského štátu sa tam počítalo aj s nákladnou dopravou a Tisovec mal byť významný železničný uzol. Preto si nemyslím, že by nákladná doprava po trati č. 174 bola úplne nemožná. Tu treba však tiež podotknúť, že počas vojny iná možnosť veľmi nebola.
Pri takom stúpaní by však musel byť redukovaný počet vagónov, čo je otázka rentability vôbec a vagóny by muselo tahať niekoľko lokomotív naraz a tu je otázne či by sa v konečnom hľadisku nespálilo viac paliva ako keby nákladný vlak šiel naokolo po tratiach č. 160, 170 a 172.
V tejto súvislosti som študoval trochu sklonové pomery na tratiach, tak pre info tu niektoré uvádzam:
- Brezno - Tisovec - 48promile - najväčšie stúpanie vôbec s rozchodom 1435mm v sieti ŽSR, možno aj ex ČSD.
- Banská Bystrica - Harmanec - Dolná Štubňa - 18promile
- Handlová - Horná Štubňa - 16promile
- Červená Skala - Margecany - 17promile
- Liptovský Mikuláš - Poprad - 14 promile
- Serafínov - Skalité - Zwardoň - 28 promile
- Rakúsky prechod Semmering - 28 promile