Dnes by tá trať mala väčší význam sotva, jedine možno v tom prípade ak sa podarilo dostavať komplet trať s napojením na trať pod dnešným číslom 173 niekde ako sú Mlynky pri Dobšinej.
Síce úsek Tisovec - Revúca - Slavošovce bol tak na 80% hotový na daľších spojkách Slavošovce - Dobšiná - Mlynky sa ani nekoplo. -teda pokiaľ si dobre z čítania pamätám.
Možno je nejaký potenciál na nákladnú dopravu v priemyselnom areáli Slavošovce ale pre ten stačí bohate napojenie na trať 160 pretože nepredpokladám, že by bolo až tak nutné priame prepojenie Slavošovce - Tisovec. O príp. rentabilite vedenia nákladnej dopravy prenechám slovo niekomu kto sa rozumie do problematiky viac - možno zaujímavé by to bolo pre nákladnú dopravu papierenskej suroviny Ružomberok - Slavošovce. Každopádne by šlo o náročnú trať na údržbu s veľkým prevýšením s podobným charakterom ako "stredoslovenský Semmering" - trať č. 170.
Pre osobnú dorpavu je dnes jediná alternatíva ako vyhliadková trať pre historické vozidlá -niečo podobné ako železnička Čierny Balog aj to za podmienky, že by bola ešte vyhovujúca statika tunelov po tých 60tich rokoch. Trebalo by dať vyrobiť a osadiť oceľové mostné polia, osadiť zhruba 25km koľajníc -na to by sa mohli použiť staršie napr. čo by zostali po modernizacií V. koridoru. -je tam toho...
A hlavne musel by mať o to záujem región, -pripraviť projekt a možno by sa na to ušlo niečo z fondov únie v budúcnosti ak by nebolo čo z peniazmi.
Minimálne čo by som rozhodne dal spraviť aspoň najnutnejšiu konzerváciu jestvujúcich objektov (viadukty, tunely) cez ktoré by sa dala príp. aj vybudovať cyklotrasa.
Prečo paródia? Jediná vec, čo mi tam nesedí je, že prvý vlak z Muráňa do Plešivca ide o 8. Inak tie rozostupy vlakom sú 3-4 hodiny, ale niet sa čomu čudovať keď je tam situácia aká je. Možno keby tie gemerské spojky existovali, vyzeralo by to dnes s prácou v regióne inak (hovorím možno, čiže nie je to nutnosť)
Aj tak by po nej nič nejazdilo. Aký by mala význam tá trať? V nákladnej doprave žiadny a v osobnej detto, veď existujúce trate sú bez dopravy (tú paródiu na Muráň nepovažujem za osobnú dopravu).
zdravim, chcel by som sa spytat na nejake informacie o STUDENT AGENCY, s akou praxou prijimaju soferov, ake turnusy robia, kam vsade vozia, kde prespavaju soferi a tak podobne. za odpoved dakujem
rovnako myslím, že èloveka zaskoèí to, že ak si kline napr. na odkaz mapy.sk (ktorý je aj tuto na imhd.sk), tak mu zobrazí komplet trať Slavošovce - Magnezitovce.
Mòa však zaujíma hlavne ten úsek od Magnezitoviec po Lubeník, lebo tento nikto nepopisuje ako presne sa napája na trať. Dakde sa píše, že sa napája v stanici Lubeník a dakto píše o Chyžianskej vode. Tak som šiel pozrieť na Google Earth èi tam niesú vidie náznaky trate od Magnezitoviec - niè. Navyše, samotný názov Chyžianska voda tam ani nie je, akurát Teplá voda, kde je rozsiahla povrchová ťažba horniny takže neviem si predstaviť ako by sa trať vykrúcala okolo toho lomu keï je ve¾ký ako dedina skoro. Nižná Slaná - Štínik, èo som videl jeden nákres http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?lang=1&id=80, tak mi staèilo...tá trať je samý oblúk, vlak sa asi 3 priblíži k miestu kadia¾ už prešiel.
nikdy som tam nebol bohužiaľ, najďalej som sa dostal po Poprad cez trať 180, Chvatimech na 172, Zvolen na 170, na 130 po Štúrovo a na 140 po Prievidzu cez Leopoldov rýchlikom Bojnice.
V týchto článkoch o Gemerských spojkách ako aj o iných zaniknutých prípadne fyzicky dožívajúcich tratiach, ktoré sú desiatky rokov mimo prevádzku sa často spomína, že by zavedenie vlakového spojenia a opätovné prepojenie (Šahy, Suchá hora) alebo dobudovanie (Gemerské spojky) malo priaznivý dopad na ekonomiku regióna, čo sa týka pracovných príležitostí a pod... ale nenapadá ma dôvod prečo by sa niekto trhal na Gemeri investovať do zamestnania tamojších obyvateľov,keď sa odtiaľ skôr všetci sťahujú. Ešte Šahy a Suchá hora by sa dali chápať. Šahy by to odbremenilo od kamiónovej prepravy, mohlo by sa začať viac voziť vlakom a mohlo by sa to využívať na spojenie PL - Žilina - BB - Zvolen - Budapešť, ako aj na osobné regionálne vlaky.
Ano, tá trať tam zakreslená je.
Škoda, že sa to nedokoncilo v 50tich rokoch stačilo len v podstate koľajnice položiť a na niekde mostovky dať.
Tie tunyly vyzerajú byť v dosť dobrom stave az na Tisovecký portál. Dalšia trať čo sa nechala len tak schátrať.
Možno by dokončenie nevyšlo ani nejak veľmi draho, niekde som počul o tom i úvahy.
Nedávno som čítal o Gemerský spojkách. Podrobná reportáž je inak na vlaky.net. a aj nejaké plániky myslím. pozri tam sekciu články pod traťou 166: Plešivec - Slavošovce alebo rovno sekciu ŽSR 999: Gemerské nedokončené - trate
Čo sa týka plánov , slabý náčrt trate Slavošovce - Magnetizovce na počudovanie som zahliadol a v Podrobnom autoatlase Slov. Republika 1:100000
(VKÚ - 6 vydanie) -trať pod Dielikom tam však zakreslená nie je.
Inak, aj mňa by zaujímalo, prečo je preprava bicyklov vlastne vylúčená.
Ja osobne by som v tom nevidel problém za určitých podmienok v určitom čase. Napr. v rannej špičke sa mi to nejaví byť najvhodnejšie. Mohlo by sa to nejako upraviť, dať prepravné podmienky pod. ako pri kočíkoch alebo sánkach.
Aj mňa napadlo cestovať tak pred časom, keď som istú dobu pracoval asi 5km od hraníc mesta BA a to takým spôsobom, že by som sa zviezol na konečnú a odtial zvyšok šiel bicyklom. -Aby som nemusel denne chodiť SADkou a ušetril. No tento problém, snáď, aj v dohľadnej dobe odpadne ohľadom cestovného a zevedie sa riadna BID so zjednoteným cestovným.
A čo sa týka Bicyklov ešte, vôbec najlepšie by bolo vybranie určitého poradia nosných liniek ktoré by aj prepravu bicykla umožňovalo.
Napr. 1. poradie na L5, 2, 8, 202, 93...
Ono síce sú cyklo linky 128 a 901 ale to pokrýva len juh a západ mesta a len cez víkendy.
Takzv. Cyklotramvaje a Cyklobusy zaviedli aj v Ostrave, tu však netvrdím, že špeciálne linky na to sú práve to najsprávnejšie.
Preprava akehokolvek bicykla je zakazana, okrem linky 128. Skus sa vsak spytat vodica, mozno dovoli (co ti nezarucuje ze revizor bude rovnako ustretovy ak nahodou bude kontrolovat).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.
Mòa však zaujíma hlavne ten úsek od Magnezitoviec po Lubeník, lebo tento nikto nepopisuje ako presne sa napája na trať. Dakde sa píše, že sa napája v stanici Lubeník a dakto píše o Chyžianskej vode. Tak som šiel pozrieť na Google Earth èi tam niesú vidie náznaky trate od Magnezitoviec - niè. Navyše, samotný názov Chyžianska voda tam ani nie je, akurát Teplá voda, kde je rozsiahla povrchová ťažba horniny takže neviem si predstaviť ako by sa trať vykrúcala okolo toho lomu keï je ve¾ký ako dedina skoro. Nižná Slaná - Štínik, èo som videl jeden nákres http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?lang=1&id=80, tak mi staèilo...tá trať je samý oblúk, vlak sa asi 3 priblíži k miestu kadia¾ už prešiel.