Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #134175:
Re #134170 Preßburg.Germane :
Rozoberali ste prevádzku na Gemerských lokálkach :

165 Plešivec - Muraň : tu je doprava najsilnejšia z týchto tratí
- osobné vlaky
- 3Mn
1. a 2. pre Magnezitové závody v Jelšave a Lubeníku, kt. vlečky ústia do žst. Lubeník
3. obsluhuje Lubeník, vlečku v Hucíne, a občas náklad kovošrotu v Jelšave, občas (súčasne 2-3x do týždňa) zachádza do Revúcej a výnimočne do Muráňa.

166 Plešivec - Slavošovce : jeden Mn každý pracovný deň, vlak vezie vozne len pre Slavošovské papierne a vlečku papierní obsluhuje T334 (Rosnička)
- bez os dopravy

167 Dobšiná - Rožňava : 2 páry Mn
1.Mn obsluhuje vlečku v Betliari, podľa potreby aj Nižnú Slanú, Vlachov a zájde do Dobšinej kde obehne súpravu a vydáva sa naspäť
2.Mn berie vlak z bane v Nižnej Slanej (keď nemajú dovolenku)
- jeden pár os : Rožňava 4:53 - Rožňava mesto 4:59 / Rožňava mesto 5:04 - Rožňava 5:10

vytiahnuté z článku http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002493-Narodeniny-VLAKYNET-trochu-inak-2cast-Gemerske-manipulaky.asp
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: Martin Fundárek #134175:

Na to som pozabudol, že vlastne aj trať Brezno - Tisovec nie je na tom sklonovo o nič lepšie - skôr horšie a ako som sa dočítal podstatne horšie. Ono je tiež fakt, že za Slovenského štátu sa tam počítalo aj s nákladnou dopravou a Tisovec mal byť významný železničný uzol. Preto si nemyslím, že by nákladná doprava po trati č. 174 bola úplne nemožná. Tu treba však tiež podotknúť, že počas vojny iná možnosť veľmi nebola.
Pri takom stúpaní by však musel byť redukovaný počet vagónov, čo je otázka rentability vôbec a vagóny by muselo tahať niekoľko lokomotív naraz a tu je otázne či by sa v konečnom hľadisku nespálilo viac paliva ako keby nákladný vlak šiel naokolo po tratiach č. 160, 170 a 172.
V tejto súvislosti som študoval trochu sklonové pomery na tratiach, tak pre info tu niektoré uvádzam:
- Brezno - Tisovec - 48promile - najväčšie stúpanie vôbec s rozchodom 1435mm v sieti ŽSR, možno aj ex ČSD.
- Banská Bystrica - Harmanec - Dolná Štubňa - 18promile
- Handlová - Horná Štubňa - 16promile
- Červená Skala - Margecany - 17promile
- Liptovský Mikuláš - Poprad - 14 promile
- Serafínov - Skalité - Zwardoň - 28 promile

- Rakúsky prechod Semmering - 28 promile
Reply on: Martin Fundárek #134175:
Z Tisovca? Kvôli 40 km? Keď Cargo vozí záťaž z Podbrezovej a Brezna do Košíc cez Vrútky a pritom trať cez Telgárt na východ existuje? ? ? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Preßburg.Germane #134170:
Obávam sa, že gemerské spojky by sa v súčasnosti v nákladnej doprave veľmi neuplatnili. Leda že by sa z Tisovca vozili väčšie náklady na Košice, to by bolo o nejakých 40 km kratšie než cez Jesenské. Tranzit neprichádza do úvahy, pretože trať z Brezna do Tisovca je na nákladnú dopravu nepoužiteľná kvôli sklonovým pomerom. Všetky ostatné relácie majú výhodnejšie spojenie po doterajších tratiach. Netreba tiež zabúdať na to, že jediným väčším zdrojom prepráv v regióne je jelšavská magnezitka (ŽST Lubeník), všetko ostatné už vodnééés čas.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134163:
Chyžnian Voda je bývalý názov Lubeníka.
Reply on: kubo_99 #134172:
Si cool.
Reply on: luky133 #134169:
Ja aj viem kto to odfotil ?
Reply on: Preßburg.Germane #134170:
Podľa mojich informácií región Revúcej pripravuje projekt na vybudovanie cyklotrasy v telese nedobudovanej železničnej trate Slavošovce - Chyžné.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: no.ev.di. #134168:

Dnes by tá trať mala väčší význam sotva, jedine možno v tom prípade ak sa podarilo dostavať komplet trať s napojením na trať pod dnešným číslom 173 niekde ako sú Mlynky pri Dobšinej.
Síce úsek Tisovec - Revúca - Slavošovce bol tak na 80% hotový na daľších spojkách Slavošovce - Dobšiná - Mlynky sa ani nekoplo. -teda pokiaľ si dobre z čítania pamätám.
Možno je nejaký potenciál na nákladnú dopravu v priemyselnom areáli Slavošovce ale pre ten stačí bohate napojenie na trať 160 pretože nepredpokladám, že by bolo až tak nutné priame prepojenie Slavošovce - Tisovec. O príp. rentabilite vedenia nákladnej dopravy prenechám slovo niekomu kto sa rozumie do problematiky viac - možno zaujímavé by to bolo pre nákladnú dopravu papierenskej suroviny Ružomberok - Slavošovce. Každopádne by šlo o náročnú trať na údržbu s veľkým prevýšením s podobným charakterom ako "stredoslovenský Semmering" - trať č. 170.
Pre osobnú dorpavu je dnes jediná alternatíva ako vyhliadková trať pre historické vozidlá -niečo podobné ako železnička Čierny Balog aj to za podmienky, že by bola ešte vyhovujúca statika tunelov po tých 60tich rokoch. Trebalo by dať vyrobiť a osadiť oceľové mostné polia, osadiť zhruba 25km koľajníc -na to by sa mohli použiť staršie napr. čo by zostali po modernizacií V. koridoru. -je tam toho...
A hlavne musel by mať o to záujem región, -pripraviť projekt a možno by sa na to ušlo niečo z fondov únie v budúcnosti ak by nebolo čo z peniazmi.
Minimálne čo by som rozhodne dal spraviť aspoň najnutnejšiu konzerváciu jestvujúcich objektov (viadukty, tunely) cez ktoré by sa dala príp. aj vybudovať cyklotrasa.
http://parkujemakodebil.blogspot.com/2009/08/parkovanie-na-zastavke.html ☺ Kebyže každý vodič takto odfotí nejakého debila tak ta stránka ma nekonečne veľa príspevkov. ?
Reply on: ufo #134167:
Prečo paródia? Jediná vec, čo mi tam nesedí je, že prvý vlak z Muráňa do Plešivca ide o 8. Inak tie rozostupy vlakom sú 3-4 hodiny, ale niet sa čomu čudovať keď je tam situácia aká je. Možno keby tie gemerské spojky existovali, vyzeralo by to dnes s prácou v regióne inak (hovorím možno, čiže nie je to nutnosť)
Reply on: MiroBA #134160:
Aj tak by po nej nič nejazdilo. Aký by mala význam tá trať? V nákladnej doprave žiadny a v osobnej detto, veď existujúce trate sú bez dopravy (tú paródiu na Muráň nepovažujem za osobnú dopravu).
Reply on: 810zssk #134165:
keby som ziskal njake informacie na ich adrese tak tu nepisem, chcel som vediet ci nemal s nimi niekto skusenost alebo proste nevie ako to tam chodi
Reply on: boriskoo #134164:
info@studentagency.sk
zdravim, chcel by som sa spytat na nejake informacie o STUDENT AGENCY, s akou praxou prijimaju soferov, ake turnusy robia, kam vsade vozia, kde prespavaju soferi a tak podobne. za odpoved dakujem
Reply on: Karakol #134149:
rovnako myslím, že èloveka zaskoèí to, že ak si kline napr. na odkaz mapy.sk (ktorý je aj tuto na imhd.sk), tak mu zobrazí komplet trať Slavošovce - Magnezitovce.
Mòa však zaujíma hlavne ten úsek od Magnezitoviec po Lubeník, lebo tento nikto nepopisuje ako presne sa napája na trať. Dakde sa píše, že sa napája v stanici Lubeník a dakto píše o Chyžianskej vode. Tak som šiel pozrieť na Google Earth èi tam niesú vidie náznaky trate od Magnezitoviec - niè. Navyše, samotný názov Chyžianska voda tam ani nie je, akurát Teplá voda, kde je rozsiahla povrchová ťažba horniny takže neviem si predstaviť ako by sa trať vykrúcala okolo toho lomu keï je ve¾ký ako dedina skoro. Nižná Slaná - Štínik, èo som videl jeden nákres http://www.vlaky.net/servis/trat.asp?lang=1&id=80, tak mi staèilo...tá trať je samý oblúk, vlak sa asi 3 priblíži k miestu kadia¾ už prešiel.
Reply on: 810zssk #134155:
To je konkurencia... podobné zníženie cien očakávam u Blagussu po zavedení 801 do Rajky 🙂
Reply on: Martin Fundárek #134150:
nikdy som tam nebol bohužiaľ, najďalej som sa dostal po Poprad cez trať 180, Chvatimech na 172, Zvolen na 170, na 130 po Štúrovo a na 140 po Prievidzu cez Leopoldov rýchlikom Bojnice.
V týchto článkoch o Gemerských spojkách ako aj o iných zaniknutých prípadne fyzicky dožívajúcich tratiach, ktoré sú desiatky rokov mimo prevádzku sa často spomína, že by zavedenie vlakového spojenia a opätovné prepojenie (Šahy, Suchá hora) alebo dobudovanie (Gemerské spojky) malo priaznivý dopad na ekonomiku regióna, čo sa týka pracovných príležitostí a pod... ale nenapadá ma dôvod prečo by sa niekto trhal na Gemeri investovať do zamestnania tamojších obyvateľov,keď sa odtiaľ skôr všetci sťahujú. Ešte Šahy a Suchá hora by sa dali chápať. Šahy by to odbremenilo od kamiónovej prepravy, mohlo by sa začať viac voziť vlakom a mohlo by sa to využívať na spojenie PL - Žilina - BB - Zvolen - Budapešť, ako aj na osobné regionálne vlaky.
Reply on: Preßburg.Germane #134158:

Ano, tá trať tam zakreslená je.
Škoda, že sa to nedokoncilo v 50tich rokoch stačilo len v podstate koľajnice položiť a na niekde mostovky dať.
Tie tunyly vyzerajú byť v dosť dobrom stave az na Tisovecký portál. Dalšia trať čo sa nechala len tak schátrať.
Možno by dokončenie nevyšlo ani nejak veľmi draho, niekde som počul o tom i úvahy.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: no.ev.di. #134148:

A plánovaná trat Nižná Slaná - Štítnik zostal len na papieri ak si s čítania dobre pamätám.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.