Reply on: Martin Fundárek #134175:
Re #134170 Preßburg.Germane :Rozoberali ste prevádzku na Gemerských lokálkach :
165 Plešivec - Muraň : tu je doprava najsilnejšia z týchto tratí
- osobné vlaky
- 3Mn
1. a 2. pre Magnezitové závody v Jelšave a Lubeníku, kt. vlečky ústia do žst. Lubeník
3. obsluhuje Lubeník, vlečku v Hucíne, a občas náklad kovošrotu v Jelšave, občas (súčasne 2-3x do týždňa) zachádza do Revúcej a výnimočne do Muráňa.
166 Plešivec - Slavošovce : jeden Mn každý pracovný deň, vlak vezie vozne len pre Slavošovské papierne a vlečku papierní obsluhuje T334 (Rosnička)
- bez os dopravy
167 Dobšiná - Rožňava : 2 páry Mn
1.Mn obsluhuje vlečku v Betliari, podľa potreby aj Nižnú Slanú, Vlachov a zájde do Dobšinej kde obehne súpravu a vydáva sa naspäť
2.Mn berie vlak z bane v Nižnej Slanej (keď nemajú dovolenku)
- jeden pár os : Rožňava 4:53 - Rožňava mesto 4:59 / Rožňava mesto 5:04 - Rožňava 5:10
vytiahnuté z článku http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002493-Narodeniny-VLAKYNET-trochu-inak-2cast-Gemerske-manipulaky.asp
no.ev.di.
V týchto článkoch o Gemerských spojkách ako aj o iných zaniknutých prípadne fyzicky dožívajúcich tratiach, ktoré sú desiatky rokov mimo prevádzku sa často spomína, že by zavedenie vlakového spojenia a opätovné prepojenie (Šahy, Suchá hora) alebo dobudovanie (Gemerské spojky) malo priaznivý dopad na ekonomiku regióna, čo sa týka pracovných príležitostí a pod... ale nenapadá ma dôvod prečo by sa niekto trhal na Gemeri investovať do zamestnania tamojších obyvateľov,keď sa odtiaľ skôr všetci sťahujú. Ešte Šahy a Suchá hora by sa dali chápať. Šahy by to odbremenilo od kamiónovej prepravy, mohlo by sa začať viac voziť vlakom a mohlo by sa to využívať na spojenie PL - Žilina - BB - Zvolen - Budapešť, ako aj na osobné regionálne vlaky.