ja mám mapu Bratislavy z roku 1987 a je tam v DNV miesto križovatky tvaru Y (istrijská x eisnerova) križovatka tvaru X, pričom tá imaginárna cesta ide MOSTOM cez Moravu a napája sa do obce Markhof....
.
podotýkam, že tam most v nejakej cestnej podobe NIKDY neexistoval, akurát sú záznamy o drevenom pontónovom...
.
zdá sa ti, že tu všetkých presviedčam, že tam je?
To co je v autoatlase uz roky nie je pravda. Trat medzi Nowym Targom a Podczerwonym pri Suchej Hore neexistuje. Uz nie je ani v polskych turistickych mapach.
Chyba teda 32 km zeleznice.
Re #133965 MiroBA: trat je na slovenskej strane oficialne mimo prevadzky v useku Trstena - Sucha Hora.
A chyba nielen usek medzi Lieskom a Suchou Horou, ale aj medzi Trstenou a Lieskom je to dost porozoberane, by si sa cudoval co vsetko z tej zeleznice skoncilo v zakladoch rodinnych domov a podobne, co nebolo vytrhane to odtial poodnasali ludia, skutocne viem o com hovorim.
Ako je to na polskej strane neviem, nikdy som tam nebol.
Neviem teda v autoatlase z R. 2006 je tam tá trať vyznačená až po štátnu hranicu a poznámka pri tom "mimo prevádzky" akurát od hranice nejaké 2km nieje potom vyznačené nič na poľskej strane. Ale tam práve by sa to aj oplatilo obnoviť.
Ja naposledy minulý rok v auguste, na Lupkow 18 ludí, z Lupkowa 10 - z toho traja Češi išli niekde do okolia Paloty, tak sa mimoriadne stálo na bývalej zástávke. V uniforme nešiel nikto okrem vlakvedúceho.
V júni, júli a myslím aj minulý týždeň boli výluky v uzle Břeclav, pri ktorých bola trať využívaná na odklony. Inak je tam aj nákladná doprava, myslím, prakticky nulová, sem-tam nejaký mimoriadny vlak s lignitom, uhlím (aj to o tom píšu v Dráhe ako o rarite?).
Ja som tadiaľ pred pár rokmi šiel ráno v čase, keď ešte jazdili priame vlaky Humenné-Sanok. V celom vlaku išlo menej cestujúcich, než colníkov a pasovákov. A späť som išiel ako cestujúci sám.
Bolo by to fajn investovať do hromadnej dopravy ako ekologickej formy, avšak či to bude práve úsek železnice medzi Oravou a Poľskom pochybujem. Ako tu odznelo chýba úsek medzi Lieskom a Suchou Horou, ale čo je dôležitejšie, úsek medzi Podczerwonym a Nowym Targom je už tiež úplne rozobraný. Toto je už len bujná fantázia niektorých miestnych obyvateľov. Na jednom prerokovaní sa mi stalo, že mi zástupca starostu predstavil návrh postaviť rýchlostnú cestu medzi Námestovom a Oravskou Lesnou. Že vraj majú veľmi hustú premávku. Nie nebol to vtip. Alebo iný návrh. Diaľnica medzi Námestovom a Ťapešovom. Toto im dokonca zhltla aj markíza, ktorá to brala ako seriózny problém. :-))
mojko a o akom chybajucom useku hovoris? od Trstenej az po Suchu horu ziadne kojanice uz niesu, tie uz davno skoncili vselikde inde, ver ze viem o com hovorim...
Ike
.
podotýkam, že tam most v nejakej cestnej podobe NIKDY neexistoval, akurát sú záznamy o drevenom pontónovom...
.
zdá sa ti, že tu všetkých presviedčam, že tam je?