možno by nebolo odveci spojiť 68 a 94 ako to tu už bolo kedysi dávno bývalo spomínané ako L68 v jednom smere a 69 v druhom, pričom dajme tomu cez víkend by jazdila iba jedna linka (94) v trase súčasnej 68čky... prípadne skrátiť 94 po Zochovu, 84 stočiť ako int 10-12 po vazovku a dajme tomu aj ako SU (z 96tky) s prejazdom cez Krasovského a Digital a 34+83 zlúčiť so zhusteným intervalom... tým pádom by aj študenti euba z HoPa mohli byť pokojní... a v Pe by mohli prejsť na 88 prípadne na 99. ale toť len ako nápad, nič nie je prepočítavané...
chcel by som ťa poprosiť či by si aj ty neprispel nejakým návrhom ktoré časti Petržalky trolejovať, alebo v akých trasách. Viem, že neznášaš fantasmagórie a teoretizovanie, ale verím, že by si vedel určite dať na papier, alebo sem na DF dačo čo by stálo za to ?
Najlebsie bude asi linkou 70 na konecnu Novy Most a odtial pokracovat linkov 37. Cele to zvladnes na jeden hodinovy listok (cez vikend plati 90 min).
A pripadne este sleduj tuna aktuality a mozno bude podobne ako minule roky posilnena doprava z pod noveho mosta, vid: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6023&text=markiza
Kto chce Petržalku PREDNOSTNE obsluhovať trolejbusmi je idiot. Trolejbusy majú výhody energetické a ekologické ale žiadnym spôsobem nezvyšujú oproti autobusom kapacitu ani cestovnú rýchlosť. A to som prosím pekne trolejbusový fanda!
nechcem kritizovať, mám záujem sa oboznámiť s komplexným návrhom,
som pesvedčený, že Petržalka je akoby stvorená na prednostné obsluhovanie t-busmi, ešte ak by aj LA99 alebo jej náhrada mohla byť LT,
k linkám cez Nový most, dostal som takú informáciu, že je natoľko zaťažený, že už neznesie ďalšie priťaženie od stĺpov a trolejov, pravdivosť nezaručujem
ULF má 2400 mm a výpočtům průjezdu nevěřím, když byla 14T i 15T objednávána na dodržení průjezdného profilu T3 a pak se musejí dělat tanečky s hřebínky a zkouškama průjezdnosti. Kromě toho při průjezdu splítkou od Malostranského náměstí do Letenské prevá strana vozu nevybočuje a levá není kritická a v opačném směru není oblouk.
Zavadil. Výpočet průjezdu ULFu prokázal, že by měl stejný problémy jako kachny nebo wany - tedy při průjezdu splítkou by musel mít sklopené zrcátko. Dohledáš to v některém starém čísle DP Magazínu.
O užší karosérii ani tak nejde, jako spíš o přední převis. Mimochodem, kolik má ULF na šířku? 15T má 2460 mm.
Práve to je ten problém, že 84 a 99 chodia tak, že 99 poberie 84 cestujúcich pre úsek Ovsište - Hálova, alebo naopak. Zrazu DPB na riešenie tohto problému DPB kašle. Voľakedy sa dušoval ako treba robiť preklady a snažiť sa o čo najefektívnejšie využitie kapacity. Uplynuli 4 roky od zavedenia optimalizácie linkového vedenia v Petržalke, a nebolo by na škodu to premyslieť ešte raz. Nehovorím, že všetko prehádzať naruby, to nie. Len zvážiť či má zmysel taký hustý interval na L95 ako je v úseku Technopol - Vyšehradská (môj návrh 95+195 v úseku Vyšehradská - Technopol (6/7-8/6//7-8 - Šafko 3/7-8/3//7-8, poznáš myslím), zvážiť spojenie 34+83+84 do jednej linky a tiež vymyslieť dačo s poloprázdnymi L94 na Vazovovej... Keď by sa tuto podarilo ušetriť nejaké vozidlo, mohlo by sa pridať na L61 napr., kde je sedlový interval a v poobednej špičke fakt mizéria a tiež uvážiť či sú Solarisy na L96 to správne...
dobre som si prečítal, lenže nie je definované ani čo je nástup, takže neviem, na čo mám byť pripravený ?
Re #133633 enge2: to nemyslíš vážne... veď v Ovsišti je pekné obratisko a okrem toho ak si dobre pamätám, tak "výhledově" tam mal nejaký Tbus aj končiť...
Re #133636 no.ev.di.: 84+99 nechodia všelijak, chodia celkom presne grafikonovo (aspoň teda z Ovsišťa), lenže problém je, že chodia naraz, prípadne je medzi nimi rozdiel jednej minúty... podobne ako opačným smerom z Hálovej ide (najmä v sedle) v rozpätí 2 minút 88, 84, 99 a potom zase dlho nič...
Re #133638 intony: aha, tak potiaľ by mohli klesnúť na úroveň terínu - a aj mostík (pontónový) tam majú novopostavený, takže prístupné zo všetkých strán btw. a potom "výhledově" pri Jungmannovej bude asi pretínať cestu...? či to ešte asi nikto nevie...
Re #133641 no.ev.di.: asi aby sa mali tie eliny kde v Pe otáčať, keď bude v roku 2045 hotová fáza č. 1 projektu "elina do Pe" okrem toho, kým sa rozhodnú či v Pe pôjde nad/na/pod zemou, tak to obratisko už bude treba aj rekonštruovať
no tak čo ti ja poviem? dobre vieš, a viem aj ja, že nemám podklady aké by ťa uspokojili... takže poviem ti to na rovinu - čítal som, že linka ktorá má viac ako 4 spoje do hodiny sa oplatí trolejovať. Skôr to bolo napísané ako povera, resp. legenda, tak mi to pripadá ale zas je to čiste blud? To tieť pochybujem...
ale takto, ja som rátal Petržalku, číste len trolejovanie Petržalky, takže rátať tam Bajkalskú by bola kravina, nie? ? to už spadá do trolejovania Ružinova, resp. Nového mesta.
Ešte chcem dodať, teda keď si sa ma pýtal "a co ine okrem 98 by tu trat vyuzilo??? " sa ťa ja opýtam, že podumaj či nie je 10 spojov v rannej špičke a 6 až 8 v ostatnom čase, a cez víkendy 5 do hodiny dobrý argument. Keď napr. máme trolejbusové trate kde jazdí max 4-6 spojov do hodiny (Koliba, NÚSCH, SÚSCH, Vojenská Nemocnica), tak myslíš, že pre 10 spojov v rannej špičke a 6-8 v ostatnom čase pre linku 98 by to bolo neekonomické, najmä keď by mohla premávať v intervale 6/7-8/7-8//12, a nemala by v sedle také oslabenie ?
kecho