Ivo: Takze ked novinarovi upratovacka na zeleznici narozprava ze ma kazdy rok kupele, tak sa to objavi v novinach ako oficialna sprava? Ved ZSR aj ZSSK ma svojich hovorcov.
ALL; Krotte prosim vase vyjadrenia o novinaroch. viem o tom svoje a verte niekedy zohnat normalne publikovatelne informacie od kompetentnych je nemozne.Alebo co sa casto stava ze kompetetny zavadzaju.A novinar nemoze byt odbornik na vsetko takze napise to co mu ten dotycny narozpraval,
Rezijne cestovne je medzi ZSSK a ZSR vysporiadane zmluvne. Pracovníci ZSSK na oplatku vyuzivaju napr zeleznicne zdravotnictvo.
Za rezijku sa plati raz za rok kupon, cena je kazdy rok ina. Pre rok 2003:
- zamestnanec 400Sk
- dieta 300Sk
- manzel/ka 800Sk
Železničná spoločnosť, a.s. používa skratku ZSSK a nie ŽSSK.
Ešte ma napadla jedna vec: režijky platia len pre zamestnancov ŽSSK, alebo aj ŽSR? Lebo dopravu (spoje) zabezpečuje ŽSSK, čo je pre ŽSR "cudzia" spoločnosť. V prípade, že režijky majú aj na ŽSR, platí ŽSR niečo Železničnej spoločnosti za ich prepravu?
Ked si železničiar, skús mi prosím ťa povedať niečo o "režijkách". Stále sa hovorí, že vďaka nim majú železničiari zadarmo dopravu, ale je to naozaj zadarmo? Kdesi som počul, že sa za ne platí určitý poplatok? Je to mesačne? Koľko pre zamestnancov a koľko pre rodinných príslušníkov?
Dík.
Riko: Ja som zamestnanec ZSR, ale co tam pises o tych socialnych vyhodach som v zivote nepocul. Pri odpracovani x0 rokov na zeleznici dostavas nejaku sumu, ale zdaleka to nie je 11000Sk. Na kupelnej liecbe som v zivote nebol, ta dieta je blbost ,aj to stravne na marodke. Pokusim sa zohnat KZ a prestudovat si to. Len netreba verit vsetko novinarom. Povedia A ale uz nepovedia B. Bulvarna novinarcina aka sa robi na Slovensku aj v nivnach a TV, ktore sa tvaria ako seriozne je na grc.
no počúval som to na pol ucha, kým som sa spamätal o čom to vlastne hovoria napr (ale berte to s rezervou, dobre si to nepamätám): príspevok do 11 000Sk pri životných jubileách, ak máš od doktora predpísanú dietu tak ti musí zamestnávateľ poskytnúť diétnu stravu, všetci zamestnanci musia raz ročne podstúpiť kúpelnú liečbu, ak si na marodke tak dostávaš stravné?.... a kopec daľších príplatkov, výhod nad rámec zákonníka práce.
Takže je to dosť diskutabilné, ked podnik so stratou 49 miliárd má na takéto soc vymoženosti na čo zástupca železníc po otázke redaktorky iba pokrčil ramenami. Ked niekto vynaložil podla NKU na byty 0,5 miliardy korún, ide stavať na Šancovej budovu za 400-500 miliónov tak je to na pováženie.
Alebo chce svojou stratou dohnať AOL, ktorá mala ročnú stratu 100mld USD.
Lokálky stratu 49 milárd určite nevyprodukovali, ale boli to pre niekoho výhodné prepravné zmluvy, tzn pre železnice nevýhodné a teraz to chcú zaplátať zrušením lokálok.
...no ak je pravda to, čo vraveli včera v televíznych novinách ohľadne kolektívnej zmluvy na železnici tak sa tam hlásim. to je iný zaopatrovací ústav, o tom sa môže zamestnancom súkromných firiem (ktoré samozrejme žijú z toho čo vyprodukujú) len snívať.
J: zase never vsetkemu od bulvarnych pisalkov, ze vychodniari prestali prvy strajkovat. Nestrajkovalo sa uz davno v niektorych staniciach na zapade, len o tom nikto nepisal.
d3ko: Ked ZSR nema na nove priecestne zab,zar, tak tam musi sediet zavorar. . Urcite este predaval CL a zabezpecoval aspon aku taku ochranu majetku ZSR.
No dakujem pekne za takych radovych zamestnancov, co cely den akurat pre sest vlakov zavru zavory a otvoria zavory... Je tam riadna prezamestnanost a nielen v managemente...
prepustat sa bude... otazka je, kedy koncene spravia nieco rozvojove.
btw v dnesnych televiznych novinach ma zaujala reportaz o dialniciach (konkretne varianta juzneho tahu).
J: prepustat by mali ale v prvom rade management a veducich odborov, tym usetria tolko penazi ze ziadne trate ani rusit nebude treba :-)) a nie radovych zamestnancov....
Papyr