Trochu to s dopravnú súvisí. ... Práve čítam zákon 8/09 o cestnej premávke, konkrétne §47 PREPRAVA OSÔB VOZIDLOM PRAVIDELNEJ VEREJNEJ DOPRAVY OSÔB a je tam písané ako sa majú správať cestujúci. Hm nemalo by to byť iba v prepravnom poriadku mhd? Myslím že taký bežný cestujúci si zákon o cestnej premávke nečíta, okrem tých, ktorí musia.
ospravedlňujem sa za to, že som sa nevyjadril úplne jednoznačne, vychádzal som z kontextu, že predchádzajúce príspevky sa týkajú podmienok v Bratislave, rovnako z toho, že keď sa neuvedú 4 konkrétne zastávky, tak sa obvykle má na mysli "reprezrentatívna" vzorka, pri tom bežcovi som ako samozrejmosť prepokladal, že má na sebe zvyčajný odev a obuv + v ruke nejakú aktovku/tažku a v trase behu mu "zavadzajú" nielen semafory, ale aj chodci a čiastočne aj nesprávne zaparkované autá,
uznávam, že aj Bratislave sa nájde viacej príkladov, kde vzdialenosť (nie trasu) 4 zastávok je možné zvládnuť do 10 min., jeden z nich sa nachádza na DD, v smere z kopca do KV to zdravý človek môže dokázať, ak tam býva, prepokladám, že pozná možnosť skrátenia,
súhlasím, že základom pre objektívne hodnotenie je skutočná vzdialenosť medzi zastávkami, L74 som uviedol práve preto, že na úseku hl. stanica - zimák má zastávky s výrazne odlišnými vzdialenosťami, čo dáva niečo ako "slušný priemer", pre tento úsek CP uvádza čas 7 min. a pre chodca i bežca je na ňom najmenej 1 predĺženie oproti MHD, L32 v úseku Kramáre - Janotova ako protipól, kde vzdialenosť 4 zastávok je nezvládnuteľná do 10 min. chôdzou, ani behom, lebo MHD podľa CP má na jej prekonanie 11 min., keďže som to uviedol ako konkrétny úsek, nejako som nepovažoval za potrebné to dotiahnuť až po tento časový údaj, ktorý si možno vyhľadať,
nabudúce sa polepším ?
ani si nemohol, ja ich tam vídavam a podľ asignálu križovatky buď 1/ čaká pri lidli na zelenú doprava, pričom dostane dvojguličkovú "voľno" 2/ má zelenú doprava - tak v oboch prípadoch "vpáli" do križovatky "závratným" tempom možno aj 20 km/h (ale aj keby natúroval hneď na 50, bude mu to figu platné), lebo pri ďalšej odbočke vľavo je semafor nastavený tak, aby bola červená... čo poteší najmä dajme tomu pred šiestou ráno, keď sedíš v buse a pozeráš sa von, ako dávaš prednosť luftu...
Keď už spomínaš 83, tak by nebolo zlé keby sa v DPB potrápili, zapli rozum a spravili preklad 83 s 88 cez víkendy, tak aby na úseku Nám. hraničiarov - Hálova, dali 6min interval. Pre niekoho zbytočnosť (najmä pre toho, čo najmenej cestuje MHD v BA a najviac do nej kecá), ale osožné pre tých čo prestupujú z 83 na 88 a z 88 na 83, keď jedni aj druhí by čakali rovnocenne na prestup 6min.
tak Ti poviem, ja tu trasu absolvujem kazdu sobotu, skusal som aj autobusom, aj peso, ale vyjde to minimalne na rovnako...aj keby sme teda brali 99nu ako anomaliu, tak by som musel ist bud 83+96 alebo 83+68 a z vlastnej skusenosti Ti poviem, ze cez vikend 83 a 68 nenadväzuju na seba vobec, cize keby som cakal, tak stracam cas, keby som siel 83+96 najdem 1 odchod ktory na seba nadvazuje a to vtedy ak ide 83ka od Halovej 45 a 96tka 51 od Romanovej, ale aj to musim verit v to, ze pride 83 nacas vtedy by cesta trvala 7 minut, co je skvely cas, ale aj peso to urobis za ten isty cas....nad dalsim prikladom by som musel porozmyslat, neviem povedat takto z hlavy.
Ty si tvrdil, že 4 zastávky nezvládne za 10 minút ani dobrý bežec. A ja som ti na jednom príklade, navyše so smajlíkom, dokázal, že to nemusí byť vždy pravda, ergo že sa mýliš. To je celé.
Všetko záleží na tom, ako ďaleko sú zastávky. Pri rýchlosti chôdze 4 km/h, ktorá sa vo výpočtoch štandardne používa ako priemer, by museli byť zastávky v priemernej vzdialenosti cca 160 m, aby sa stihli prejsť za 10 minút. Ale aj taký prípad môže nastať. Napríklad taká štvorzastávková trasa Farského-Mlynarovičova-Muchovo nám.-Vavilovova-Farského by sa dala za 10 minút prejsť aj so semaformi.
Videl som to len v školskom zemepisnom atlase od Brunclíka a Macháta, 4. (1925) a 5. (1930) vydanie, Železniční mapa ČSR 1:1,5 mil., takže ako to malo byť prepojené, z toho nevidno. Ale ako poznám tamojší kraj, tak by to bez tunela nešlo.
Je to zakreslené ako "projektovaná dráha". Ďalšie z roku 1925: Veselí n.M.-NMnV (už sa vtedy stavala), Vsetín-Púchov, Pravenec-Turč. Teplice, Č.Skala-Mníšek n.Hn., Seredné-Mukačevo-Iršava. V 1930 sú ako projektované zakreslené už iba posledné dve.
spoj 99 je anomáliou, ak sa trasa vlní tak, že jej niektoré úseky je možné "spojiť" chôdzou naprieč, tak to asi nebude prípad, ktorý by bol reprezentatívny pre väčšinu trás MHD,
ak sú zastávky od seba vzdialené v priemere cca 250 m (pozor netvrdím to), tak úsek medzi nástupnou a 4. zastávkou má 1000 m, prejsť to do 10 min. v mestských podmienkach (niekoľko priechodov, zväčša svetelne riadených), to chce vysokú priemernú rýchlosť - možno až 10 km/hod., to by dokázal málokto, kto nie je trénovaný, k tomu si treba uvedomiť, že bežne málokto má vhodnú obuv na rýchlu chôdzu (ženy navyše vyššie podpätky), či dokonca dlhší beh,
koľko ľudí je schopných kráčať pretekárskym tempom 8 a pol minuty? od absolventa štúdia, aj v Žiline, by som očakával, že bude uvažovať o štandardoch a nebude sa snažiť individuálne krajnosti, navyše krátkodobého významu, používať ako argument
Ano, aj mne sa volaco mari, ze sa to vola(lo) tri veziaky. Napisal som to asi v takom duchu...ze pri troch domoch/cinziakoch/panelakoch, ako trebars pri 3 autach, pri 3 babach ?
Ja som pochoil, čo máš na müsli tyčinke, len ma zaujal ten výraz "tri činžiaky". V mojej mladosti sa tomu hovorilo "Tri vežiaky" (aj keď teda veľmi vysoké nie sú ? ).
Činžiak je nájomný dom, ja napríklad bývam v činžiaku z rku 1928 - aj keď ani ten už nie je tak úplne činžiak, keďže sú v ňom byty v osobnom vlastníctve ? .
Mozno maju svoje § : Nikdy sme to tak nerobili, roaming nemozeme zaplatit ?
Zrovna vcera tam prisli 2 busy, tusim madarske? a policajti tam stali ...a pocitam, ze tam stali prave skrz 10 minutoveho cakania, aby sledovali, cas statia...no , ale pockajme dokedy im to vydrzi ?
podľa mňa bol hlavný problém v tom, že tie busy stáli pri danube na 10min. parkovisku aj hodinu. oni to zdôvodňujú tým, že nevedia, kedy príde loď. tak čo takto - tie busy (prázne), kým príde loď, by ostali pod Lanfranconi, a potom by si ich zavolali, že "už sme prišli, príďte po nás" alebo "pristávame, štartujte"? nech mi netvrdia, že nemajú mobily...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mikimaus
..asi tak o 100 metrov je potom to parkovisko ?