vôbec nie som vodič električky, ale logicky ako cestujúci očakávam, že keď ide električka cez výhybku, ktorá by sa mohla samovoľne zmeniť, poprípade, by si vodič nevšimol, ako je nastavená, že električka spomalí na takú rýchlosť, aby v prípade odbočenia nenabrala oprotiidúcu...
Mimochodom aj v cestnej premávke platí pravidlo prednosti protiidúcich vozidiel v prípade odbočovania vľavo (žial mnoho vodičov to neovláda).
Jeden známy bol vodičom električiek veľmi dávno a rozprával mi, že v živote električkára je úplne bežné, že niekoľkokrát za kariéru vojde do nesprávneho smeru... no a teraz leť cez výhybku napr Karlova Ves smer Dubravka oproti idúcej električke z Dúbravky 60kmh... čo ak sa to stane práve vtedy? nešťastie na svete
Ale vravím to ako laik a cestujúci... no priznám sa, že keď elina v ktorej idem preletí cez výhybku, ktorej druhý smer križuje dráhu po ktorej ide protiidúca električka, tak nedýcham a som v kŕči...
Práve preto som ich napísal, lebo sú to snáď jediné dve miesta, kde sa prednosť proti hrotu s ohľadom na plynulosť premávky dodržať nedá Ak tam však stojíš pred križovatkou ako jediný (nikto za Tebou), tak sa to dokonca dá aj tam - na oboch je totiž dosť dlhý signál na to, aby si stihol svoje voľno aj vtedy, keď sa pohneš do výhybky až po prejazde vozu oproti (pokiaľ je tiež len jeden a vyrazí na začiatok signálu)
heh...
dať prednosť jazde znamená povinnosť vodiča počínať si tak, aby vodič, ktorý má prednosť, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy...
tak nejak to bolo v 315/užsomzabudolkoľko, nejak podobne to hádam bude aj v 8/200... kua, 8?
pokúšam sa predstaviť si tebou popisované konanie na miestach uvedených Beus-om v prac. deň škol. roka v rannej špici... ?
Zase hlásaš bludy. Žiadna taká norma nie je. Výhybka bola umiestnená tak, ako je preto, že sa v tom sklone zanášala bahnom a bordelom a v prípade nedokonalého prestavenia výhybky nebola istota, že by naše dokonale obrzdené vozidlá K2 počas prestavovania výhybky vodičom nenabrali smer späť na Námestie SNP.
Dnes som pred ZOO o 16:00 videl tri rútiace sa solarisi po dialnici smerom do petržalky, tie solarisi nepatrili DPB, jeden 18 metrový, a dva malé, neviete niekto niečo viac... ?
Veľmi jednoducho - predstav si, ze by dráha tvojho vozidla s dráhou toho oprotiidúceho kolidovať MOHLA (napr. v prípade prasknutia struny prestavníka výhybky počas tvojho prejazdu cez ňu, a jej následného samovoľného prestavenia pred niektorým z podvozkov tvojej súpravy - to sa už stalo, našťastie nič nešlo oproti). Veruže si slabo počúval inštruktorov v električkoškole, pretože minimálne jeden z nich to určite všetkým vraví, že kedysi platilo dávanie prednosti pri jazde proti hrotu, a hoci už neplatí, oplatí sa to dodržiavať. Ja som tiež jeden z tých, ktorí túto zásadu takmer vždy dodržiavajú (výnimkou je snáď len križovatka na Floriánskom v smere na stanicu/Obchodnú, a križovatka na Americkom v smere na Trnavské, obe z už spomenutých dôvodov).
nemyslím, že je to problém. a už vôbec nehrozí, že by som sa downgradoval na čokoľvek kvôli nejakej blbej páke. a hovoril som nielen o výkoľajoch (často sa zadarí aj pedálovej) ale o vážnych nehodách typu jurigovo námestie...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike