Z konca Petržlenky nebudeš v špičke na Hbf. za 10 minút ani keby si sa volal slota a vo svojom Cayenne Trurbo S by si sxal na všetky zákony.
Celá tvoja úvaha "mal vykryť to", "neviem, aké mal náklady" svedčí o tom, že si ekonómiou dokonale nedotknutý.
Nie, nie som z DPB. Ešte to tak! ? Ale MiroBa písal, že DPB nemá konkurenciu, čo tiež nie je pravda. Práve že má, a veľkú, v podobe tých iných druhov dopravy.
§14 cestujucimozuvyuzitajinuformudopravy..nie si z DPB? Nie je tu DPB pre zakaznikov?? a nie naopak!!! Niekto musi jednoducho pouzit MHD a ked to ide inde vo svete kulturne tak neviem preco nie v BA ?
nevie, či je to seriózna stránka, ale http://www.povinnavybava.sk/povinna-vybava-bicykla
no zase sa mi nezdá, že "Odrazové svetlá – ....aspoň jedno bočné oranžové na každej strane kolesa..." či "Bicykel musí mať dostatočný silný a jasný zvonček" keď mám horský bicykel, tak tam zvonček tuším nebol...
Re #132291 kacka: a čo to je? traktor? ja viem, že to vyzerá ako sanitka, ale DPB to prezentuje ako bus a je krátky? je, takže je to krátky bus - to je budúca náhrada bn9,5, ktoré sú zase náhradou 12mTamov a Karos...
ozaj, volvo - ospravedlňujem sa, myslel som to Iveco daily way
"čo keby som za tým zjazdom zjazd na Krasovského bicykel kvázi tlačil popri ceste dajme tomu v protismere od zjazdu po most ako chodec?"
Tak by to bolo ok, chodcom tam vstup zakázaný nie je.
"a druhá vec - naozaj nemusím mať na bicykli svetlá (myslím fyzicky namontované, nie iba zapnuté) keď je deň? "
Ja som si to zle prečítal. Myslel som zapnuté svetlá, nie namontované.
Svetlá boli podľa vyhlášky 116/1997 povinné (okrem prípadu, že máš pretekársky bicykel). Lenže uvedená vyhláška bola zrušená predpisom 725/2004, zmeny treba hľadať v 308/1999. Lenže ani v jednom z nich som nenašiel povinnú výbavu bicykla. Takže ešte musím pohľadať, aký právny predpis to teraz vlastne upravuje. ?
"A tu ma napadlo. Čo by sa stalo, keby niekto - nejaký podnikatel by kúpil zopár najnovších autobusov, najal zopár vodičov a začal voziť ľudí za voľačo nižšie cestovné po trasách najdôležitejších radiálnych liniek? A časom by svoju súkromnú linkovú sieť rozširoval. Že by niekto takto prostredníctvom zdravej konkurencie podkúril DPB pod nohami?
-Hned by sa začali inak správať."
Lenže za akej podmienky by sa toho súkromník chytil? Keby to bolo preňho finančne výhodné. To, že tak žiaden súkromník doteraz neurobil o finančnej výhodnosti asi príliš nesvedčí.
Keby mal prísť súkromník, tak nech podniká za podmienok ako DPB, teda cez zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme uzavretú s mestom. A nech mu dajú trebárs 93 a 94, ale k tomu trebárs 41, 77, 79.
S499.1023
Celá tvoja úvaha "mal vykryť to", "neviem, aké mal náklady" svedčí o tom, že si ekonómiou dokonale nedotknutý.