Zareagujem na slová p. Ľuptáka ku otázke bezpečnosti čipových kariet radu MIFARE standard, ako uviedol v diskusii ku článku o SMS lístkoch a ako to uverejnil aj portál iMHD:
"Je všeobecne známe, že základnú šifru MIFARE kariet sa podarilo hacknúť. Karty, ktoré používajú iba tento najnižší stupeň bezpečnosti sú tak veľmi ľahko zneužiteľné.
Na Slovenskom trhu v oblasti vybavovacích systémov pre verejnú hromadnú dopravu s použitím čipových kariet radu MIFARE standard máme dvoch dodávateľov - slovenskú spoločnosť EMtest Žilina a poľskú R&G Mielec. V DPB je použitá technológia slovenskej spoločnosti EMtest a táto už od začiatku používa ďalšie bezpečnostné prvky, aby sa zabránilo prípadnému zneužitiu týchto kariet.
Spomeniem ich len obecne - špeciálne prístupové kľúče, kryptovanie dát, diverzifikácia kľúčov, elektronický podpis. Pre zabezpečenie vyššej bezpečnosti sú v systéme ešte ďalšie prvky (kontrolné mechanizmy), ktoré zaručujú vysoký štandard bezpečnosti čipových kariet. Z toho vyplýva, že u kariet používaných DPB nie je obava z napadnutia systému prelomením bezpečnosti čipových kariet postavených na štandarde MIFARE standard.
O vysokom zabezpečení svedčí aj fakt, že od roku 1996, od kedy spoločnosť EMtest používa čipové karty tohto štandardu nedošlo ku prelomeniu bezpečnosti systému (samozrejme s vývojom sa postupne aplikujú aj jednotlivé bezpečnostné prvky).
Moja osobná skúsenosť s OYSTER CARD v Londýne (mimochodom produkt amerických spoločností CUBIC a EDS) tiež nebola najlepšia práve čo sa týka otázky bezpečnosti systému. Vĺčik [www.vlcik.sk]"
Konkrétne veci ku Oysteru nebudem zverejňovať ale môžem povedať, že zistil som trhliny systému, ktoré sa dali zneužiť.
to je katastrofalny navrh... kto bude chodit trolejbusom cez hrad??? vsak ta trasa by obchadzala vsetky klucov uzly ako patronka, nemocnice kramare... zase chory navrh... trolejbus treba viest ako L32 a bolo by to urcite lacnejsie a aj uzitocnejsie, trasa patronka - kramare - hlavna stanica by bola urcite viac vyuzivana, kolko ludi z karlovej vsi, dlhych dielov a mlyneskej doliny cestuje na hrad ? ?
A druhe gymnazium (ktoreho riaditelka mimochodom strasne za tu CSS bojovala) tam je uz roky.. tiez tam uz par ludi pozrazalo (hoci neviem o tom ze by slo o studentov), ale nemyslim si ze to CSS vyriesi...
Je to také ťažké. ? Tak Staré Grunty sa idú rekonštruovať a potom sa tadiaľ ide viesť tr. trať a istý predstaviťľ spoločnosti hovoril o EU fondoch takže predpokladam, že aj tu sa budú čerpať aspoň na časť výstavby tr. trate. Myslím si, že najbližšie roky bude len jedná varianta prepojenia tr. trate a nie hneď dve. Avšak ak by boli tak táto bude využívana asi len pre Staré Grunty a tá cez Patrónku bude pre linku 32 popr. inú.
Si schopný napísať príspevok aby si v ňom nespomenul Dlhé Diely alebo je to také ťažké?
Tá cesta sa asi musela rekonštruovať tak prečo nie rovno počítať s trakčnými stožiarmi a vôbec nebude financovaná z EÚ. Neviem, kde si nato prišiel, nikde to nie je spomínané tak si nedomýšľaj namiesto toho si pozri OPBK načo je možné čerpať fin. prostriedky a načo nie! Okrem toho nikto nikde nevylúčil, že raz môže ísť trať v Mlynskej doline aj na križovatku Patrónka. Máš zaujímavé schopnosti vyčítať tam niečo čo tam ani nie je...
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7248 Je to pekné, ale cesta prechádzka aj cez nejaké budovy a pokiaľ nepatria mestskej časti alebo mestu neviem či to uvítajú majitelia. Taktiež prechádza tesne popod okna obytných komplexov... Avšak je to zaujímavý návrh a vidieť, že chcú fakť napojiť DD na ostatnú tr. trať aj keď som si myslel, že sa vyberú formnou lacnejšej varianty, že troleje potiahnú na Patrónku a tam ich napoja a nemusia rekonštruovať komplet. cestu a všetko. Mne sa zdá, že tie peniaze na tr. trate z EÚ čerpajú len preto aby do tých plánov zahrnuli rovno aj rekonštrukcie ciest a tr. trať je len akýsi bonus. ?
Tento rok nebude v júli a auguste premávať 199-ka? Alebo sa pripravuje prekvapenie v podobe určených spojov 91-ky alebo 191-ky? ?
Na www.danubiana.sk (priamy link nejde) píšu, že od 30. 5. 2009 do 11. 10. 2009 premáva každú sobotu aj nedeľu jeden spoj lode z Osobného prístavu (jednosmerne dospelý 4 €; deti, študenti, dôchodcovia 2 €).
Ja by som rád niekedy vyskúšal kombináciu loďou k Danubiane a odtiaľ potom do mesta MHD-čkou. Bo SAD Dunajská Streda tade premáva "raz za uhorský rok"...
V 2005 ešte nebolo pri moci toto vedenie, neviem, čo to sem ťaháš. Na SORky si celú dobu len nadával a zrazu si s nimi spokojný? A dokonca by si ich chcel ešte viac?
Majo