+ Re #130370 kecho: neviem co ma ujo zahradnik proti slapkam. na nohy nodicovi sa nikto nepozera.
ako tam v diskusii bolo spomenute, ze sa vodici varia v kabinach, tak by ma zaujimalo, ze ako prispeje prepotena uniforma vodica ku kulture cestovania hm
A ináč tie svetla v nárazníku na 25Tr (6701) nie sú hmlovky. Ide o denné svietenie, ktoré ale ešte asi nefunguje. Nakoľko jedno svetlo pozostáva z troch lediek pochybujem, že ide o hmlovku. Musím povedať, že je to dobrý ťah nakoľko sa často vypalujú normálne svetlá.
☺
Dnes som zažil príjemnú a aj menej príjemnú udalosť v 25Trke... Som šiel a nastúpili na Molecke dve mamičky s kočíkom. Prvá vystupovala o niekoľko zástavok a použila tlačitko pri kočíkoch kde vodičovi indikovala, že ide vystupovať... Od vodiča sa na celý voz ozval dlhšie pípanie a nad dverami začalo blikať STOP. Trolejbus prišiel k zástavke vodič použil kneeling (nakoľko nie všade ho používajú) a mamička spokojne vstúpila. O zástavku ďalej išla vystúpiť druhá mamička... Tá postupovala presne opačne. Gombík nestlačila, vodič si nevšimol, že vystupuje teda až vtedy keď začala ohovárať, že načo je to bezbariérové keď to je taká výška a vzdialenosť od zástavky? Vted vodič použil kneeling a ako tak už vystupila, ale stále mala pripomienky. Ja na mieste toho vodiča prídem za ňou a ešte jej vynadam za nedodržanie prepravného poriadku nakoľko nesignalizovala výstup... By ma zaujímalo ako by zareagovala.
Myslíš, že neviem načo je rámcová zmluva. Hlavne že to vie DPB. Všetky doteraz stáli za veľké hovno, žiadnu nevyplnili. Čo keby sa namiesto toho čo oni furt potrebujú a ako sa čo im hodí pozreli na veci raz z pohľadu, že čo potrebujú cestujúci a to je prestať sa voziť vo vrakoch a aby načas chodili spoje. Na to DPB neprihliada vôbec. A nehovoriac o tom, že najpotrebnejšia zmluva na kĺbové autobusy neexistuje, takisto sa kritickému stavu približujú trolejbusy a električky. Som zvedavý či potom bude naraz menšia záťaž pre mesto kupovať električky, trolejbusy a autobusy naraz.
No a ty tam zase vidíš to, čo tam vidieť chceš a nie to, čo tam je, humáčik. Chceš snáď tvrdiť, že tam píšu, že vodičská rovnošata sa používal LEN za prvej republiky a za socializmu, ty nenormálny?
To, že rámcové zmluvy majú výhody, ktoré si napísal je neodškriepiteľné. Avšak zabudol si si položiť otázku, že čo z toho majú cestujúci? Možno v inom, zodpovednejšom dopravnom podniku s podporou radnice mesta nie sú rámcové zmluvy problém a mesto sa ich snaží naplniť. Avšak u nás sa nič také nedeje ani zďaleka, nehovoriac o tom, že najpodstatnejšia zmluva na klbové autobusy ani neexistuje. Takže v podmienkach aké sú na Slovensku by som arguemnty DP ignoroval, lebo keby sa furt prihliadalo čo kde jaký záhradník, údržbár a farmár povie, tak zachvíľu jazdíme akurát tak na tom čo si kúpime (autá, bicykle, korčule,...). Keď už vidím, ako DPB zjenocuje vozový park, že tender ktorý mal byť na 240 vozidiel chce rozkúskovať na tri, tak mi je jasné, že unifikácia VP v BA nebude ešte aspoň 20 rokov.
prave naopak. Ramcova zmluva na velky pocet vozidiel je to najlepsie, co hociaky dopravny podnik moze spravit. Za prve sa tym zjednoti vozovy park, a usetria sa tym obrovske prachy na zasobovanie a skladovanie nahradnych dielov a na udrzbu.. Za druhe sa tym usetri cas pri vypisovani a vyhodnocovani tendrov, a tym padom aj naklady na zamestnancov, ktori sa tymito tendrami musia zaoberat.. To, ze v BA je ramcova zmluva na 12 kusov 25Tr a uz tri roky nie je nikto schopny tych zvysnych 6 kusov kupit, je len a len chyba nasho DP, ale nie chyba ramcovej zmluvy ako takej..
"Vodičská rovnošata sa používala v MHD za socializmu i počas prvej republiky."
Kokso, SME nie je normalne. Co do toho pletu socializmus? Odporucal by som im sa ist pozriet aj na zapad od nas, kde socializmus nebol, a uniformy tam napriek tomu su..
No neviem presne kadiaľ sa to má ťahať ale v jednej variante to je 850m a v druhej 1,05km. 850m by to bolo keby sa Vlárska normálne predlžovala rovno a 1,05km keby sa Vlárska prepojila popred nejaký ten barák čo tam je cez Júlovú ulicu a ďalej po Bárdošovej. Inak Vlárska je tam 2x - jedna čo po nej jazdia trolejbusy a druhá čo tiež nie je dokončená a v predĺžení by ústila k obratisku linky 203. Neviem inak načo to chcú ťahať v celej trase po Vlárskej keď tam je Bárdošova čo ústi 80metrov nad obratiskom Koliba a podľa obrázkov z Google Earth tam je oveľa menej zástavky ako okolo Vlárskej pri Kolibe. By som chcel veľmi vidieť to kadiaľ si predstavujú prepojiť Kramáre s Kolibou, lebo kým si to budú predstavovať tak bude niekto stavbychtivý rýchlejší a už len tak maximálne lanovku od Koliby na Kramáre si budú mocť postaviť ?
a koľko by to vychádzalo na Kolibu, keby sa dokončilo prepojenie Vlárska? ozaj, nevie niekto, ako to tam vyzerá? že či sa s tým bude hýbať alebo to zmrzlo...
Re #130377 Mike: tak nech to nebola priama linka, ale som tu zachytil niečo z toho KV PR mítingu o častejšom spojení na Kolibu, tak len reku že či to je ona...
Ee, to je ten čo si sťažoval na ranný interval 31 a 39 že sa mu zle prestupuje. Asi dakto zistil, že prestupovanie nie je taká slasť ako sa prezentuje...
Inak keby bola trať od Molecky cez Slávičie údolie na Hodžko tak by sa dalo z Kuklovskej dostať na Hodžovo nám. za 26minút. Rátal som to tak, že 2,32km trať Kuklovská - Molecova spraví trolejbus za 6-7min a, od Molecovej cez Slávičie, Mudroňovu až na Hodžko to je 7,05km (presne k zastávke až). Takže 7,05 : 2,32 = 3,04 x 6,5 (tých 6-7min na 2,32km) = 19,8 + 6,5 (Kuklovská - Molecova) = 26,3min.
Hľadal som aj spojenie DD - Hodžko a našlo mi to v rannej špičke najkratšiu kombináciu 133+39+83 za 27min, ale inak všetko 30min a viac s prestupom 32+83/84, cez sedlo aj nad 35min. A spojenie Hodžovo nám. - Slávičie údolie navyše tiež neexistuje bez prestupu takže by sa tou traťou zabili dve muchy jednou ranou a podarilo by sa konečne napojiť trať z DD na ostatnú sieť bez zbytočného súbehu s električkou.
kacka