1. Príjma bankovky (neviem však či všetky hodnoty). To už je jedno, či ju tam dáš tou alebo tou stranou, pokiaľ ju dáš zle, je pokrčená, poškodená a pod., tak ti ju automaticky vráti.
2. Je tam už minimalne 3 roky (od vtedy pravidelne cestujem do at). V slovenčine je aj v hláseniach o odchodoch na Suedbahnhofe približne od jesene minulého roku. Ani ja som sa nestretol s poškodeným alebo mimo prevádzky.
3. Záleží na druhe karty. Laicky, ak máš tu s "čipom" tak musíš zadať PIN. Ak je to karta s výhradne "čiernym pásikom" vzadu, tak sa ide na podpis, ktorý by mal byť kontrolovaný predavačom.
4. Nemám mnoho skúseností s autobusmi, ale tiež mám pocit, že to tak je.
Ten "automatík" je podla mňa dobrá vec, vo Švédsku je tiež v mnohých supermarketoch.
A čo by bránilo tomu zovšeobecniť pracovnú náplň a miesto výkonu práce tak, aby takáto byrokracia nebola nutná (napr. nebolo by "vodič autobusu", ale "vodič verejnej hromadnej prepravy osôb" - to len strieľam, vôbec neviem, ako sa tie pozície volajú)?
U nás vo firme skoro všetci majú názov pozície "systémový špecialista" a pracovnú náplň definovanú všeobecne a zhodne, čiže nie je nijaký byrokratický problém, ak sa človek presúva trochu inde.
RAKÚSKO - VOR (nákup cestovných lístkov v rakúskych automatoch)
1; Vraj aj bankovky to prijíma. Skúšali ste to už niekto? Dokáže ich aj vydávať? Záleží ktorou stranou (ktorým smerom) sa tam vkladajú?
2; Ako sú tie ich dotykové automaty odolné voči vandalom? Automat mimo prevádzky som ešte nevidel. Super, že aj v slovenčine to majú. Hneď od začiatku či kedysi tam nebola?
3; Úspešne sa mi podarilo za lístok zaplatiť slovenskou platobnou kartou, ale zarazilo ma, že to NEPÝTALO PIN Po výbere lístku som zasunul kartu, automat začal "čudne pípať" až som chcel dať STORNO, lebo ani PIN nepýtal, ale po chvíľke zrazu začal tlačiť cestovný lístok..
Viem, že v nektorých obchodoch (napr. v Rajke na beznínke, ale vraj aj niekde u nás) sa PIN zadávať nemusí, ale namiesto toho sa treba podpísať. Podpis s podpisovým vzorom na karte však predavačky neviem či moc kontrolujú..
4; Čo si myslíte o ich (nám neďalekej) prímestskej autobusovej doprave - hlavne v okolí Hainburgu a Brucku, ale aj Marchegg a pod.? Čo sa pravidelnosti intervalov týka, tak s vlakmi sa to žiaľ porovnávať nedá.
Ale tie autobusy sú klimatizované a celkom pohodlné (nízkopodlažné som však ani tam nevidel). Prekvapuje ma, že väčšinou jazdia takmer prázdne.. A cez víkendy (hlavne v nedeľu) zatiaľ čo železničná doprava nie je obmedzovaná, tak autobusov "takmer niet".
A vodič má taky šikovný "automatík" na výdaj mincí. Teda ak vám treba vydať, tak tie mince nevyberá a nedáva on, ale si ich zoberiete z takého "žľabu" či ako to nazvať.
Btw, tam existujú čipové dopravné karty ako u nás napr. v Slovak Lines, SAD Trnava a pod. alebo každý platí v hotovosti?
MAĎARSKO (Mosonmagyarovar a okolie)
5; Máte nejaké skúsenosti s neďalekou maďarskou prímestskou dopravou (Rajka, Mosonmagyarovár a okolie po Gyor)? O tej si čo myslíte?
Tam pokiaľ viem integrovanú nemajú, ale raz čo som šiel starým krátkym Ikarusom, tak viacerí cestujúci pri nástupe vodičovi iba niečo ukázali (neprikladali k žiadnemu prístroju) a on im tuším nedal ani evidenčný cestovný lístok..
Potom tam jazdia ešte také tie novšie autobusy (neviem ako sa volajú), čo tu ktosi spomínal, že sa nápadne podobajú na SOR-y a niekto druhý tu vysvetlil, že tie autobusy Maďari vyrábajú v licencii.
uz dlhsiu dobu hladam v odbornych knihkupectvach knihu "90 rokov trolejbusovej dopravy v Bratislave" a nikde ju neviem zohnat a preto sa pytam, ze ak viete kde sa da zohnat dajte mi vediet
Ale pokial si dobre pametam jedno PDFko z DPB.sk tak vodici busov maju plat 21 000,- Sk (pouzijem staru menu) a tbusov maju 23 000,- SK (ak to nemenili) - tusim v hrubom to je ?
zakaznik