Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: boxcar #127335:
Nejde o cip. Ide o to ci mas embosovanu kartu. Napriklad ja mam Visu Electron bez cipu a je len na PIN.
Reply on: Peon #127325:

1. Príjma bankovky (neviem však či všetky hodnoty). To už je jedno, či ju tam dáš tou alebo tou stranou, pokiaľ ju dáš zle, je pokrčená, poškodená a pod., tak ti ju automaticky vráti.
2. Je tam už minimalne 3 roky (od vtedy pravidelne cestujem do at). V slovenčine je aj v hláseniach o odchodoch na Suedbahnhofe približne od jesene minulého roku. Ani ja som sa nestretol s poškodeným alebo mimo prevádzky.
3. Záleží na druhe karty. Laicky, ak máš tu s "čipom" tak musíš zadať PIN. Ak je to karta s výhradne "čiernym pásikom" vzadu, tak sa ide na podpis, ktorý by mal byť kontrolovaný predavačom.
4. Nemám mnoho skúseností s autobusmi, ale tiež mám pocit, že to tak je.
Ten "automatík" je podla mňa dobrá vec, vo Švédsku je tiež v mnohých supermarketoch.
Reply on: AAA #127330:
No to ano tak by ho prehodili na inú zmluvu.
Reply on: hefec #127331:
Pracovnú zmluvu vodiča som nevidel, ale predpokladám, že ak príjímjú podľa netu vodiča a-busu, tak to má aj v zmluve.
Reply on: AAA #127330:
A čo by bránilo tomu zovšeobecniť pracovnú náplň a miesto výkonu práce tak, aby takáto byrokracia nebola nutná (napr. nebolo by "vodič autobusu", ale "vodič verejnej hromadnej prepravy osôb" - to len strieľam, vôbec neviem, ako sa tie pozície volajú)?
U nás vo firme skoro všetci majú názov pozície "systémový špecialista" a pracovnú náplň definovanú všeobecne a zhodne, čiže nie je nijaký byrokratický problém, ak sa človek presúva trochu inde.
Reply on: Mike #127314:
Podľa toho, kde majú miesto výkonu a práce a akú majú pracovnú náplň, ak sú prijaty ako vodič a-busu, tak ich nemôžu premiestniť za vodičov t-busov.
Reply on: M3go #127309:
Hej ekonomické mimo špičky ako hrom a hlavne máme prebytok busov.
Reply on: zakaznik #127302:
Ale ak sa nemýlim mesto vlastní tie budovy, takže ozaj neviem, či to vydieračský developer mohol spraviť.
Reply on: kacka #127140:
skor by som povedal, ze mas jasno vo svojej orientacii. ?
Reply on: Peon #127325:
Zopár ľudí poznám čo majú aj podpisovú kartu a najmä ak kupuješ v Rakúsku tam to je len na podpis a aj to tam kontrolujú ba aj v Careffoure v SR. ?
RAKÚSKO - VOR (nákup cestovných lístkov v rakúskych automatoch)

1; Vraj aj bankovky to prijíma. Skúšali ste to už niekto? Dokáže ich aj vydávať? Záleží ktorou stranou (ktorým smerom) sa tam vkladajú?

2; Ako sú tie ich dotykové automaty odolné voči vandalom? Automat mimo prevádzky som ešte nevidel. Super, že aj v slovenčine to majú. Hneď od začiatku či kedysi tam nebola?

3; Úspešne sa mi podarilo za lístok zaplatiť slovenskou platobnou kartou, ale zarazilo ma, že to NEPÝTALO PIN ❗ Po výbere lístku som zasunul kartu, automat začal "čudne pípať" až som chcel dať STORNO, lebo ani PIN nepýtal, ale po chvíľke zrazu začal tlačiť cestovný lístok..

Viem, že v nektorých obchodoch (napr. v Rajke na beznínke, ale vraj aj niekde u nás) sa PIN zadávať nemusí, ale namiesto toho sa treba podpísať. Podpis s podpisovým vzorom na karte však predavačky neviem či moc kontrolujú..

4; Čo si myslíte o ich (nám neďalekej) prímestskej autobusovej doprave - hlavne v okolí Hainburgu a Brucku, ale aj Marchegg a pod.? Čo sa pravidelnosti intervalov týka, tak s vlakmi sa to žiaľ porovnávať nedá.

Ale tie autobusy sú klimatizované a celkom pohodlné (nízkopodlažné som však ani tam nevidel). Prekvapuje ma, že väčšinou jazdia takmer prázdne.. A cez víkendy (hlavne v nedeľu) zatiaľ čo železničná doprava nie je obmedzovaná, tak autobusov "takmer niet".

A vodič má taky šikovný "automatík" na výdaj mincí. Teda ak vám treba vydať, tak tie mince nevyberá a nedáva on, ale si ich zoberiete z takého "žľabu" či ako to nazvať.

Btw, tam existujú čipové dopravné karty ako u nás napr. v Slovak Lines, SAD Trnava a pod. alebo každý platí v hotovosti?

MAĎARSKO (Mosonmagyarovar a okolie)

5; Máte nejaké skúsenosti s neďalekou maďarskou prímestskou dopravou (Rajka, Mosonmagyarovár a okolie po Gyor)? O tej si čo myslíte?

Tam pokiaľ viem integrovanú nemajú, ale raz čo som šiel starým krátkym Ikarusom, tak viacerí cestujúci pri nástupe vodičovi iba niečo ukázali (neprikladali k žiadnemu prístroju) a on im tuším nedal ani evidenčný cestovný lístok..

Potom tam jazdia ešte také tie novšie autobusy (neviem ako sa volajú), čo tu ktosi spomínal, že sa nápadne podobajú na SOR-y a niekto druhý tu vysvetlil, že tie autobusy Maďari vyrábajú v licencii.
Reply on: IGIs #127322:
Skus modelara čo je vedla medickej záhrady 🙂
Reply on: 810zssk #127317:
Tak mne osobne by museli ponúknuť supermegabonus, aby ma zlákali ísť jazdiť na parovodoch. ? Možno aj to bude jeden z dôvodov... ?
uz dlhsiu dobu hladam v odbornych knihkupectvach knihu "90 rokov trolejbusovej dopravy v Bratislave" a nikde ju neviem zohnat a preto sa pytam, ze ak viete kde sa da zohnat dajte mi vediet
Reply on: 810zssk #127297:
takze uy nemam sancu? Re #127141 t6a57919: ? ?
Reply on: MatejBA #127318:
To uz musia vediet iny, co by ludi nalakalo a zaroven velmi vela nestalo 🙂
Reply on: 810zssk #127317:
Napriklad ake? Volna jazda na trolejoch tbusu? ?

Ale pokial si dobre pametam jedno PDFko z DPB.sk tak vodici busov maju plat 21 000,- Sk (pouzijem staru menu) a tbusov maju 23 000,- SK (ak to nemenili) - tusim v hrubom to je ?
Reply on: Mike #127312:
Nemuselo by ist o prepustanie. Slo by to riesit motivovanim tych ludi ze obmedzeny pocet co prejde na tbusy ziska nejaky bonus 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.