Reply on: Martin Fundárek #125753:
A ten úsek Bratislava - Nitra si ako predstavuješ? Cez, ktoré mestá by to malo ísť? Spojenie BA - NR je, len mizerne chodia vlaky po tej trase. Tiež NR - Levice - Šahy - V. Krtíš. Z Veľkého Krtíša kedysi chodili aj osobné vlaky tam trať je a pokračuje okolo Ďulovho dvora, cez Malé Straciny, Malé Zlievca, Bušince, Nogradszakál, Ráróspuszta, Litke, Ipolytarnóc, Kalonda, Rapovce, Mikušovce a Lučenec. Ďalej trať Lučenec - Breznička - Poltár - Katarínska Hute je v prevázdke za to, trať Poltár - Rimavská Sobota už zíva prízdnotou ? Takže v podstate by ŠRT mohla nahradiť niekde klasickú trať ktorá nieje už využívaná, ale nikde by musela nutne kopírovať existujúce trate, takže si nepomôžeš. Podľa mňa je celá ŠRT somarina, teda nie ten rozchod ale jej stavba cez celé Slovensko. Skôr by sa mali peniaze investovať do úprav terénu a následne zväčšovanie polomerov oblúkov pre minimalizovanie rýchlostných obmedzení vlakov, ďalej elektrifikácia trate Banská Bystrica - Diviaky - Vrútky a Zvolen - Lučenec - Fiľakovo - Košice. Neviem komu a na čo je dobrá ŠRT... Doteraz to nikoho nesvrbelo.
Majo
Btw. na apríl vybavujem jednu šotoakciu, myslím, že pre väčšinu priaznivcov MHD zaujímavú. Všetko sa dozviete včas z iMHD, nechcem dopredu prezrádzať, aby som to náhodou nezariekol. Myslím si, že dopravní nadšenci by mali mať častejšie takéto veľké stretnutia, lebo v opačnom prípade spolu komunikujú viac-menej len cez diskusné fóra a na nich sú na seba častokrát zbytočne nepríjemní a vznikajú tu nezmyselné spory o ničom, ktoré by pri normálnej komunikácii určite nevznikli... Napr. v Košiciach sa dopravní nadšenci pomaly denne stretávajú (napr. v Ikaruse #4097) a vzťahy tam sú oveľa lepšie ako v BA...