Re #125478 DunčoTr: No ty môžeš dlabať úplne všetko. Keby si to aj skutočne dlabal, asi by si nemálo ľudí potešil. Aký predstavuje rozdiel pre cestujúceho, či sa vezie v prenajatom autobuse alebo v autobuse, patriacom DPB?
Re #125512 Ike: Prečo by sa nedalo, na celom SK je určite menej liniek ako vo Verkehrsverbund Rhein-Ruhr ? .
Re #125525 DunčoTr: Ty si proste strašne nechápavý.
Re #125532 Ámos: A možno by ani nebolo treba nič upravovať, napr. motory Cummins majú rovnaké montážne rozmery ako IVECO. Mám vážne pochybnosti o pravdivosti správy.
Re #125562 Ámos: Môžem prísť k vám domov a hrať tam na harmoniku? Nijako ináč vás nebudem obťažovať.
Re #125635 Peon: Pretože pri vtedajších technických možnostiach trolejových armatúr v ČSSR nebol možný bezpečný výjazd trolejbusu krížom cez frekventovanú (vtedy( štvorpruhovú komunikáciu bez vytvárania kongescií na hlavnej ceste.
Re #125637 DunčoTr: A NAČO je to dobré? Lebo sa šotopsík hral?
Re #125651 ŠotopesTr: NAČO? NAČO? NAČO? NAČO? NAČO?
Ale aj tak by jej význam dobudovaním ŠRT až na západné Slovensko klesol. To je nesporné a malo by byť našom záujem pokiaľ možno udržať význam Č.n.T. a v budúcnosti ak sa začne opäť viac voziť po železnici, tak zvýšiť. Kedysi množstvo nákladu, ktoré prechádzalo cez ňu bolo ročne 2-3x toľko čo dnes.
Dnes má šancu akurát tak VŠ riťolezectva a uplácania. Aj absolvent VŠ potrebuje prax, v škole ti prax nedajú, alebo ak, tak veľmi málo. Čo sa týka odborníkov na VŠ, tak často krát majú zastaralé metódy. Nehovorím, že konkrétne matika a fyzika sa menili, alebo iné exaktné vedy, ale skôr prístup profesorov... Moc žijú mimo reálneho sveta. Resp. žijú v tom svojom až príliš intenzívne.
No sú tu aj pozitíva. Ale napr. stavba ŠRT skrz Slovensko je podporovanie niečoho čo ide proti nám. My sme za tie roky úplne degradovali nákladnú dopravu. Tá mala vykrývať straty z osobnej dopravy. Cestujúci vníma len osobnú dopravu, ale aj nákladná je veľmi dôležitá z hľadiská prímov najmä. Keby sme postavili ŠRT, tak by sme si úplne odpálili Čiernu nad Tisou, tie kilometre koľajníc, by sme mohli dať do zberu akurát tak potom ? Mimochodom škoda, že z plánovanej konjuktúry Českého a Slovenského Carga neostalo nič. Medzitým Rakúske Cargo získalo podiel v Maďarskom a všetko vezú cez Maďarsko, takže zas sme sa vyčkávaním dobre okradli. Keby sa to podarilo spojiť, jak by Rakúšania šklebili papule ?
Nevidim "dovnutra" ale ako cestujuci ZSSK vnimama tak priemerne. Z hladiska sluzieb a CP je to dost mizerne, ale zas ked to porovnam s CD tak vidim aj vyhody - napr. 50percentnu celoslovensku studentsku zlavu a vozovy park s ktorym nieco robia narozdiel od CD kde mam pocit ze sa to zhorsuje. Takze nevnimal by som to ciernobielo.
Ešte si si nezvykol, že takéto pozície nie sú obsadené odborníkmi ale neschopnými jedincami? Odborníci učia na VŠ za úbohý plat a neschopáci kazia, čo môžu... Ale zas netreba hádzať všetkých do každého vreca...
Odborník nemusí mať ani Vš, ale akú má šancu na uplatnenie, keď ani odborník s VŠ sa neuplatní v rozhodovacej funkcii
Železnice už niesú železnice ale obyčajná poondiata mafia, zoskupenie akože inžinierov, alebo ľudí s titulmi, ktorý VŠ, ktorú vyštudovali videli akurát tak na zápise na začiatku školského roka a na konci semestra keď im zapisovali známky... Nájdu sa tam výnimky, ale tie veru nemajú skoro žiadny vplyv. Kým tí cirkusanti zaregistrujú, že kraj chce niečo, že má záujem o integráciu vlakových spojov v rámci kraja, tak bude aj rok 2015. Pokiaľ nebude v BID, magistráte pôsobiť človek čo by ich mohol nejak finančne zvýhodňovať tak pochybujem, že do toho pôjdu. Tá chamrať čo tam je prežila minulú vládu a už keď sa sľubne rysovalo, že konečne pôjdú kade ľahšie, tak tam nakoniec na sklamanie všetkých serióznych ľudí ostali a naďalej rozhadzujú štátne peniaze.
Pravdu píšeš :"Ťažko presvedčíš papalášov z TTSK, aby sa podielali (a hlavne financovali) na doprave v rámci BID (obzvlášť, keď integrovaná doprava na Slovensku existuje len na papieri), lebo ide aj o záujem ich voličov" Ani ja si nemyslím, že TTSK bude mať sebemenší záujem. Oni nevedia ani pre seba urobiť normálny grafikon s pravidelnými intervalmi a tvária sa, že je to normálne...
Pozn. 2: Koncepcia BID tu bola prezentovaná už pred vyše rokom a jeden z jej autorov tu vtedy v hojnom počte (oproti zvyčajnému stavu) odpovedal na prípadné otázky. Kde ste všetci vtedy boli, keď podaktoré časti vám začali vadiť až dnes?"
Pokiaľ ma pamäť neklame tak na dátum okolo jedného roku naspäť, bol viazaný začiatok BID nie? A kde je v skutočnosti BID? Na papieri a s papierom si môžme vieš čo utrieť... "Odborníci" sa tam hrajú už rok neviem s čím preboha, avšak aspoň nás dobre ohli a my môžme tupo pozerať kde sú tie sľubované BID linky...
Ja som za každý malý krôčik. Len ako som napísal, obávam sa, že ak niečo bude, tak to bude vzdialené IDS, minimálne v oblasti železníc z dôvodov, ktoré som napísal.
Ďalej nejde o to, či mi niečo vadí. Ale to, či to vôbec pôjde.
K bodu dva - napíšem ti do mailu.
Ťažko presvedčíš papalášov z TTSK, aby sa podielali (a hlavne financovali) na doprave v rámci BID (obzvlášť, keď integrovaná doprava na Slovensku existuje len na papieri), lebo ide aj o záujem ich voličov. Preto treba najskôr začať v rámci administratívnych hraníc a keď sa to osvedčí a cestujúci s volebným právom budú spokojní, aj sami sa budú dožadovať od svojich volených zástupcov aby sa systém rozšíril aj do ich obce.
Takže na výber máme buď schopný ale "oklieštený" systém alebo nič. Čo by si bral ty?
Pozn.: Pod pojmom "oklieštený" mám na mysli to, že nebude hneď pokrývať všetky prepravné prúdy do BA smerujúce. Každopádne však bude pokrývať všetky prepravné prúdy, na ktoré majú "mocipáni" (ktorí sa o vznik pričinili) v rámci svojich kompetencií dosah.
Pozn. 2: Koncepcia BID tu bola prezentovaná už pred vyše rokom a jeden z jej autorov tu vtedy v hojnom počte (oproti zvyčajnému stavu) odpovedal na prípadné otázky. Kde ste všetci vtedy boli, keď podaktoré časti vám začali vadiť až dnes?
kedže vela vecí podlieha administratívnym hraniciam, tak by som rešpektoval aj jedno aj druhé... našiel kompromis, hoci je to namáhavé... myslím, že taký Šamorín a západ okresu DS by v BID mal byť
administratívne členenie je nezmyselné, to viem. Ale ak chceme použiteľný IDS, urobíme ho podľa papierových hraníc, alebo podľa hraníc prepravných prúdov do spádových centier?
Papyr