Mas par moznosti
- podat zalobu (nerealne)
- kupit si auto (velmi realne + mozes podporit nejaku automobilku ale jedine ak vyhlasis tender na 1 auto do 5 metrov a spotrebou do 10 l/100 km ? )
- chodit peso (...)
- trpiet to (realne)
- alebo povedat Aufwiedersehen a ist do Viedne
PS: Viem, ze to co poviem tu vie asi 90% z vas, ale tu pisat svoj nazor je ako hadzat hrach na stenu ?
Inak ma napadlo.
Viete kedy budú električky chodiť do Petržalky alebo kedy prídú vôbec nové Električky do BA?
Vtedy keď sa SOR podujme vyrábať i tento druh vozidiel samozrejme pod diktátom J&T.
J&T + iné finančné spoločnosti majú v BA reálnu moc a magistrát mesta aj primátor sú len také bábky v ich rukách -
a my sme divákmi tohoto velkolepého bábkového divadla.
Záhradník je jak chlapec z vidieka, čo chodí do súkromnej ZŠ, kde rodičia decku známky kupujú aby decko prešlo, takisto si Braňko - Chruňko zvykol, že si všetko kúpi a najlepšie za cudzie (Tedomy ako súčasť predvolebnej kampane,...). Jeho ťahy chápe aj puberťák a preto si SDKÚ nemôže vziať na triko kšefty takéhoto nezodpovedného rozmaznaného trtkoša. To je akási obdoba Muftyho, s tým, že Braňo aspoň nemláti novinárov. ?
Ak ten tender znova pripraví tak PRECÍZNE, tak sa môžeme tešiť na jazdenie na bicykloch akurát tak. Mne to problém nerobí, len aspoň keby boli cylotrasy namiesto parkovísk a podobných blbostí podporujúcich IAD. Vôbec by na neudivovalo keby DPB vypustil požiadavku na CNG busy, veď je to DPB a nie normálny dopravný podnik. Mám podozrenie, že to posrali úmyselne, resp. zas nejasne formulované pasáže, tak aby sa mohol akejkoľvek voloviny chytiť porazený uchádzač o zakázku a neskôr bude DPB argumentovať: "V danej situácii si nemôžeme vyberať nakoľko tu je finančná kríza (hoci tá tu je už riadne dlho, skôr ako sa tender vypísal) ako aj čas, ktorý nás tlačí s obnovou VP kĺbových autobusov a najlepšiu ponuku po cenovej aj kvalitatívnej stránke ponúkol český výrobca SOR. Nakoľko sú vozidlá SOR overené v prevádzke v Bratislave ako aj iných mestách nevidíme dôvod prečo ich nezaobstarať."
Kĺbové autobusy v premávke v Bratislave vo februári 2009:
1 ks Ikarus 283, v prevádzke 18 rokov (jedna GO v roku 1999)
49 ks Karosa B741 v prevádzke 18 rokov (všetky s GO/modernizáciou-6ks)
49 ks Karosa B741 v prevádzke 17 rokov (všetky s GO/modernizáciou-7ks)
17 ks Tambus 260/272 v prevádzke 16 rokov (3 vozidlá s GO)
4 ks Tambus 260/272 v prevádzke 15 rokov (bez GO)
7 ks Tambus 260/272 v prevádzke 14 rokov (bez GO)
12 ks Ikarus 435 v prevádzke 14 rokov (bez GO)
10 ks Ikarus 435 v prevádzke 13 rokov (bez GO)
9 ks Ikarus 435 v prevádzke 12 rokov (bez GO)
65 ks Ikarus 435 v prevádzke 11 rokov (bez GO)
2 ks Karosa B941 v prevádzke 10 rokov
2 ks Karosa B941 v prevádzke 9 rokov
2 ks Karosa B941 v prevádzke 8 rokov
3 ks Karosa B961 v prevádzke 7 rokov
3 ks Karosa B961 v prevádzke 6 rokov
1 ks Karosa B961 v prevádzke 5 rokov
1 ks MB Capacity v prevádzke 4 roky
Celkom kĺbových vozidiel: 237
Z toho nízkopodlažných vozidiel: 1
Priemerný vek: 14,3 rokov
To nie je normálny stav, to už je pomaly zúfalý. Však ono to ale ešte nejaký deň vydrží jazdiť...
Ako inak ale dáš dole ľad z chodníka, keď nie soľou? Nemôžeš všetko sekať... Tou otázkou nechcem naznačiť, že nie je iný spôsob, len sa pýtam. Ak je, tak mi povedz.
A kolko myslíš, že vydržia tie IK435ky?
Ved najstaršie majú dobrých 12rokov. Hej, síce pravda, že sa zatial žiaden nerosypal na ceste ale podľa mna je to otázka času. Na večné veky nevydržia.
A Karosy tak isto, tiež síce niektoré sú čerstvo po modernizácii ale kydy začali tie modernizácie?r2002 Tak tie úplné prvé tiež nie sú už bohvie čo. Všetci tu vieme že úplne nové busy to nie sú. Ono aj ked je bus po modernizácií, aj novonatretý dôležitý je skelet ked sa zlomí únavou materiálu nepomôže nič. Takto dopadol napr. TAMbus 1408. Síce pozerám, že ten práve GO ani nemal. Ale aj tak..kde je záruka že tie niektoré 18ročné rámy vydržia?
V našom meste je všetko možné.
Ver tomu že J&T sú pomály aj toho schopní...prachov majú, že sa o tom nikomu z nás tuna ani nesníva...
Tak hej, Mercedes sa nechal v tomto proste tiež oklamať - nečudujem sa , že podal námietku.
Inak tak ma napadlo ked budú v Prahe SORY, tak nadbytočné Karosy sa možu ponúknuť rovno nášmu dopravnému podniku ten si ich dá s radosťou do Zlinneru "vylepšiť" a unás budú slúžiť ešte ajaáj.
Myslím, že by sa veľa nezmenilo, pretože tažko sa nájde niekdo kto by vydržal vzdorovať obludným finančným skupinám.
Tu sa urobila chyba po 89tom -že štát sa všetkého zbavil a za 5,50 všetko rozpredal najrôznejším kumpánom.
Asi preto lebo DPB chce kupovať aj CNG autobusy takže určité to nezverí výrobcovy čo s tým má takú skúsenosť ako Solaris (toho výrobcu myslím Sor)... DPB by bol priampodivný ak by znova nechcel deklarovať aj CNG autobusy keď ich bude kopvať... Takže je isté, že podmienky budú priinajmenšom rovnaké.
Teraz so všetkou vážnostou, Ja aj beriem späť čo som sa predtým tu handrkoval, lebo to nevedie aj tak ničomu...
Ja budem rád ked vôbec mi nejaký autobus príde ráno -či nový alebo starý, len aby som sa dostal do práce aj s tromi prestupmi.
Ver mi , toto je jedno veľké divadlo od začiatku. Tento tender je akože len preto aby sa nepovedalo, že to priamo vyhral SOR.
A ludia im to zhĺtnu aj s navijakom.
Branisalv Záhradník nemá čo v DPB hľadať pretože on s dopravou nemá spoločné nič. J&T pchá ten nos už všade, sú ako vši Takže zbytočne sa nad tým zamýšľať a rozčuľovať
čo to tu trepeš za sprostosti Ik435 sú už fakt po životnosti, ale DPB si isto nemôže dovoliť vyradiť naraz vyše 100 autobusov tak sa uvedom Okrem toho sú to dobré busy, vydržia ešte dačo a na plynové karosy tu nenadávaj, 17 ich je ako nových(3 či 4 kusy obnovené v tomto roku) takže vydržia dobrých 7 rokov.Pred viac ako 2 a 1/2 rokmi bolo obnovených tiež 17 budov tohoto typu, takže niet sa načo sťažovať No a čo keď v Čěchách sa zbavujú Karos B741?! My nie sme češi, nemusíme sa po nich opičiť V tom tendri sú špinavosti tak či tak t.j. je úpne jedno či by vyhral Mercedes alebo Irisbus Nakoniec dobre že sa zrušil ten tender, pretože zas išli kupovať to lacnejšie samozrejme, ako inak ? ? Mercedesy sú určite krajšie a lepšie.
No a čo sem stále šetci pletú tie posraté SORy 18? Tie jazdia akurát tak v Nitre...
luky133