Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #123575:
super to tu este budeme mat sudny spor s DPB to tu este tusim nebolo ?
Reply on: luky133 #123575:
A našiel som aj toto: "Na rozdiel od niektorých iných povinných osôb uvedených v § 2 ods. 1 a 2 ZSPI, ktoré
majú tzv. všeobecnú informačnú povinnosť, právnické osoby (obchodné spoločnosti)
podľa § 2 ods. 3 ZSPI majú tzv. zúženú informačnú povinnosť. Sprístupňovať teda
nemusia všetky informácie, ktoré majú k dispozícii podľa § 3 ods. 1 ZSPI a ktoré nie
sú tajné podľa §§ 8 – 11 ZSPI, ale len informácie o hospodárení s verejnými
prostriedkami alebo o nakladaní s majetkom obce, ktoré zároveň spĺňajú kritériá
podľa § 3 ods. 1 a §§ 8 – 11 ZSPI.20" Nechcem s tohto urobiť právne fórum len faktúra náhodou nespadá pod informácie o hospodárení??? ?
Reply on: 6222 #123569:
No na právnikov nemám žiaden kontakt a pravdu povediac stačí mi len po e-maily sa nejakého spýtať či fakt patrí DPB pod zúženú informačnú povinnosť. Práve prezerám aj stránky oad.sk, viaiuris.sk a changenet.sk, ktoré pomáhajú napr. aj s dosiahnutím toho čo je podstatou infozákonu. ?
Reply on: Ámos #123570:
mne je hlavne divné to, že ako "sa" zrazu "našli" peniaze a z tendra za 170 mil. bol za 400 😉 btw. ten prvý tender museli zrušiť, keďže nikto nesplnil onú podmienku... a v druhom tendri neboli dvaja?
Reply on: MiroBA #123560:
? na Ukrajinu? Tam nepôjde nikto lebo EÚ zavelí, že tam nikto nepôjde do štátu čo drží s Ruskom ako Bielorusko. Určite keď Juščenko padne tak sa tam dosadí dakto politicky prijateľný pre Rusko než pre EÚ, takže ohrnutý nos nad Ukrajinou ostane riadne dlho... To skôr pôjdu závody do Rumuska a Bulharska, kde neni vplyv nežiadúcich krajín význačný tak ako v BLR a UKR (tam bude). Česi mali vždy schopné firmy na výrobu dopravných prostriedkov. U nás to ako tak boli ZŤS v Dubnici n. Váhom a TS Martin, kde sa vyrábali lokomotívy (napr. 702,časť 725,726,735,771 a 771.8) a vojenská technika aj myslím. Ešte sa nám podarilo splodiť rušeň radu 755 a potom "malého a veľkého somára" 773 a 774. Prvý zdochol úplne, to je zabudnutá vec a "somáre" nedosahujú vôbec kvality Čmeliakov (770 a 771), za ktoré majú byť ako náhrada, takže tak to všetko u nás vyzerá... ?
Reply on: Valec #123540:
Siemens ide stavať semafory?
Reply on: S499.1023 #123534:
dovoľujem si ťa opraviť, resp. dodať, že tie stránky ako si písal som si tiež čítal ale niesú jediné... takže ja počúvam názory zo všetkých strán. Každopádne prečo nikto nevystúpi z EÚ je zrejmé. Nechce byť mimo "spoločnosť", mimo výhod a pod. Čo si písal o pracovnej sile, tak Čína je lacná, ale zamestnanci zahraničných firiem na Slovensku neodstávajú určite toľko čo zamestanci tých istých na západe, takže sme drahí?
Reply on: kecho #123567:
a nie je ti divne, ze v prvom tendri boli dvaja uchadzaci. Tender zrusili, lebo ponukana cena bola ovela vyssia ako sa ocakavalo. Behom par dni bol vyhlaseny druhy tender na sumu, okolo ktorej sa tocil ten prvy tender a nasiel sa vitaz. Naco bol dobry ten druhy tender, ked aj tak kupili busy za sumu, ktoru ponukali vyrobcovia v prvom tendri.
Reply on: luky133 #123565:
no jasne poznas pravnikov alebo ti mozem dat nejake cisla na kamaratov co su pravnici ak chces
Reply on: kecho #123567:
Ad. nová CSS - mňa už niečo takéto v BA vôbec neprekvapuje...
Reply on: Valec #123540:
kristejezisis, oni to myslia vazne? to aky potentat tam vbyva, ze nedokaze vyliezt z vedlajsej?
Re #123547 Ámos: tam aspon nebola podmienka taka ocividna (do 11m) a "nakup nizkopodlaznych vozov pre mestsku a medzimestsku dopravu a autoskolu" neskoncil kupou vysokopodlaznych vozov a do 12m tendra sa tusim prihlasil aj niekto iny (man?)
Reply on: luky133 #123565:
Poslal by si mi to rozhodnutie na mail pod nickom? Lebo mňa tiež pri jednej žiadosti odbili rozhodnutím, ktoré urobila neoprávnená osoba a rovnako bolo podľa mňa nezákonné aj z obsahovej stránky. ?
Reply on: 6222 #123538:
Podľa zákona mám 15 dní od doručenia rozhodnutia možnosť sa odvolať kde budem argumentovať prečo nie je pravda to čo napísali. Zvažujem, že sa odvolám, ale nie som si úplne istý. Keď sa to tak vezme nemám čo stratiť len získať, ale tento krok už prekonzultujem s niekým kompetentným. ?
Reply on: MiroBA #123563:
tak potom su dva problemy: peniaze a vedenie DPB a mesta ?
Reply on: 6222 #123562:

Ja si skorej myslím keby mal záhradník milóny navyše tak by tie peniaze rýchlo "zdúchli" mimo toho rozpočtu.
Ono sa to aj v našom meste tak robí -mňa zaujíma kde sú tie peniaze za tie všetky pozemky, budovy čo sa tu za tie roky predali. Napríklad ma veľmi zaujíma na čo sa použili tie peniaze z predaja PKO, alebo Vydrice?
Boboha, to nemôže podnikať priamo mesto??? Kľudne oni mohli si požičať od nejakej banky (keď sa ešte dalo pred krízou ) a sami vystavať aj celú Vydricu aj celé Twin city a rovnoko to prenajať ako to robia tie žraločie skupiny. Tie peniaze ktoré zhrabáva napr. J&T za prenájom obchodných priestorov pre seba mohlo ísť do mestkého rozpočtu -výsledok by bol jasný okamžite by boli peniaze na najnovšie autobusy aj na električky hoci a Combino.
Lenže nie, tu sa muselo všetko predať -za5,50 a ešte z tých 5,50 sa dobre kde kto napakoval aj táto KDHacka garnitúra.
Na toto sa viem dobre jedovať.
Tak to tu vyzerá ako vyzerá aj mestkou dopravou...
Reply on: MiroBA #123561:
mas absolutnu pravdu hlavne s tym tunelom a vlastne vo vsetkom ale nieco robia vsetko tu je len o peniazoch, si myslis keby mal zahradnik milony eur navyse v rozpocte nekupili by sa elektricky, nezrekonstruoval by sa tunel skor, neboli by nove solo trolejbusy a tak by som mohol menovat desiatky veci.....
Reply on: 6222 #123559:

Veľmi sa toho teda v doprave nerobí, aj keď voľačo je to psovimucha. Jeden z kladov je napriklad trolejbusy NA Dlhé Diely ale aj to je taký "nedorobok". To je už taký problé normálne to napojiť na zvyšok siete? Pár drátov...Njo samo...niečo to stojí, ale návratnosť nákladov by určite bola -to pretahovanie 15TRky niečo tiež stojí, koľko penazí sa vyhádzalo za pokazené agregáty 25tiek atd...
Možno ešte by som zaradil rekonštrukciu Obchodnej a Kapucínskej ulice -len tiež pri tej príležitosti sa mal jednoznačne zrekonštruvať i tunel.
Ja ale vidím, žial viacej negatív. Kupovovanie morálne zastaralých električiek K2S, ktoré sú nie len, že u nás ale pomály aj na Ukrajne zastaralé -aj v Kijeve jazdí čiast. nízkopodlažná KT3UA.
Totálne celkovo zanedbaná preferencia MHD -ved áut stále pribúda pretože jazda autom je stále výhodnejšia ako MHD -treba zaviesť mýto do centra.
Ďalej neskutočné meškanie spistenia BID -už pomály pred rokom(!!!) to malo byť.
Neskutočné meškanie vybudovania nosneho dopr. systému v Petržalke -meškanie min 25. rokov.
Odfláknutá rekonštrukcia záhradníckej, meškanie dodávky kĺbových autobusov -to čo ma teraz napadlo a určite ešte i v mnohom dalšom údržba vozidiel atd...
Reply on: Kakke #123519:
K tej EU, ja som voľakedy bol tiež dosť skeptik či kritik EU. Je to do určitej miery tak trocha možno diktát -lebo darmo veľké krajiny majú vždy moc. Ale až tak čierne to už v poslednej dobe nevidím. Však aj SR sa dá považovať za už plnohodnotného člena , žial čo do EU rozhodne stále nepatrí je nátura Slovenského národa.
No kedže je toto fórum o doprave -dotknem sa hlavne dopravy. Už na ČR je možnosť vidieť že nielen dopravné prostriedky dovážajú ale aj majú export aspoň do krajín býv. východného bloku. -napr. Inekon DPO produkty Trolejbus trolino do pobaltských krajín (tuším aj Vilnius neviem teraz z voleja). Potom Škoda 16T do mesta Vratislav.
Skorej ešte lepší príklad je Poľsko ktoré autobusmi Solaris dobýva pomály celú EU -i také krajiny ako Švajčiarsko, či Nemecko - konkrétne Berlín. Síce je pravda, že tieto autobusy majú súčiastky zväčša vyrobené "západnými" firmami. No konečná finalizácia je v Poľsku. Zdroj lacnej pracovnej sily sme boli spočiatku, teraz už ani nie a je otázkou času kedy i tie automobilky od nás zutekájú do dalších novšie prijatých členov či na Ukrajnu a pod.
Reply on: MiroBA #123558:
no to little pig city je velmi vystizne ale zasa nemozme sa tvarit ze sa nic nerobi, robi sa ale DPB roky upadal a preto nebude hned na vyslni a to ani nikto nechce hlavne keby bol aspon na polovicu prijatelnou nahradou za automobil ale to bohuzial momentalne nie je
Reply on: nickname #123523:

K tomu 'LITTLE BIG CITY' /som začul, že niektorí zahraniční to prezývajú 'LITTLE PIG CITY' -a sa im nečudujem ?
Inak knižný cestovný poriadok jednu dobu robil aj náš dopravný podnik, mám ho ešte doma. Vtedy ho vydal v suvislosti so zavedením prestupnej tarify -len škoda že v tomu už zrejme nepokračoval.
Ono je nafigu v MHD BA skoro všetko...nemáme dosial jedinú ani čiastočne nízkopodlažnú električku, špinavé autobusy, debiliny s dĺžkou platnosti predplatných lístkov...nekryté zastávky aj na uzlových bodoch a to by som mohol pokračovať...
Žial naša MHD značne nezaostáva len za inými hl. Mestami štátov EU (výnimkou môže byť akurát Bulharsko a Rumunsko) ale dokonca aj napr. za Brnom či Ostravou.
A to máš pravdu je to, našim vo všeobecnosti tupým Slovenským národom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.