Nebudu se tu vyjadřovat k názorům kakkeho, se kterými nesouhlasím, ale jen bych rád přítomné diskutující upozornil, že SOR chystá trolejbusy ve verzi NB a že 20 autobusů (Kloubáky) ze 720 kusového kontraktu pro Prahu budou mít hybridní pohon.
Ještě je třeba si uvědomit, že výběr SORu má i politické zdůvodnění - v době finanční krize, kde jedna fabrika za druhou propouští zaměstnance a pomalu krachují výrobci dílů pro automobilový trh, by byl nákup čehokoliv co by nebylo z ČR politicky neprůchodný. Automobilový trh je postižen nejvíce a jen těžko by představenstvo DP novinářům vysvětlovalo - podpořili jsme německou firmu. Zvláště dnes, když jsou noviny plné titulků, jak jde průmyslová výroba ke dnu.
Btw. kloubák na konec letošního roku chystá i Tedom.
Myslel som to tak, že ešte nikdy (možno tak pred Vianocami, ale vtedy sa nákupným centrám snažím vyhýbať) som nevidel 2 po sebe idúce spoje L50 preplnené. Jedine ak sa na Šafku všetci natrieskajú do prvých dvoch dverí, ale vzadu je vždy miesta dosť.
Keďže DPMO neprevádzkuje trolejbusy, nevidím dôvod, aby kupoval trolejbus od Solarisu, Škody či SORu... Len pre Tvoju inforrmáciu - DPMO = Dopravní podnik města Olomouce. ?
To som netvrdil. Ale to sú tak na dne, že nevedia udržať unifikáciu VP a kúpiť trolejbus od Solarisu?! Alebo keď už to nedodržať, tak aspoň keby to bol 24Tr alebo 25Tr.
Preplnenú L50 do GayParku som ešte nikdy nevidel. Vozí sa tam síce dosť ľudí, ale nie toľko, aby som BUS nazval preplnený.
NA L150 môžeš rovno zabudnúť, lebo Gaypark nič naviac spolufinancovať nebude. Však aj načo, keď tam ľudia chodia aj bez toho.
Re #123359 Kakke: Hlavne načo by takému DPMO tie trolejbusy boli, keď nemá ani meter trolejbusovej trate.
Keď som to videlo videl, tak ma to dojalo teda ? ? ☠ v živote som videl nespočetne humusáckych videí ale toto môje zážitky prekonalo. Ne, aj keby som mal byť neviem ako realistický, tak SOR vyzerá otrasne. Tie kolečká, nie kolesá, ale kolečká jak z hračkárskeho autobusíku pre dojčatá, odfláknutý vzhľad a tie trolejbusové zberače k tomu sú nočná mora pre každého človeka čo v živote pracoval na trolejbuse pre MHD, ktorý aj vyzeral nejak k svetu. A určite vzhľad SOR nie je jediná vec prečo je tak lacný. Prečo potom tak lacno ako SOR nevie ponúknuť vozidlá Mercedes, MAN, Volvo, Solaris alebo Irisbus?
SORy bz boli tiež celkom v poho ale jednoznačne rada NB bez žiadneho hrbu.
Inak ma tak napadlo, či aspoň na papieroch neboli úvahy aj o kĺbovom hrbáči ?. To by už čo bolo...
Aha ho ? trolejbusový hrbáč v Solarisovom raji.
No neviem, može byť, že aj do BA dojde -14Tr ky tiež už majú čo to za sebou. Ale predpokladám, že najskor 24tr - bohvie čo si zmyslia.
Tú preplnenosť linky 50 možem ja len potvrdiť. Tá 150je dobrý nápad aj realizovateľný pretože by aspon časť mohol aj Aupark vo vlastnom záujme dotovať. Ešte by nebolo odveci nejak ju potiahnuť v Petržalke až na nadjazd kde by bol umožnený aj prestup priamo z 93jky. Otáčať by sa nejak mohla cez zjazdy na Rusovskú cestu, ale to presne neviem či by bolo úplne možné.
Prebiehať to má tak, že najprv sa urobí oprava železničnej časti - urobí sa povrch z drevených špalíkov, ako bol kedysi, do neho koľajnice, a potom, počas rekonštrukcie cestnej časti, tadiaľ budú - asi na semafor - premávať busy. Ganz einfach.
Valec
Re #123302 810zssk: Keď to nezvláda len niekedy, tak potom bude L150 stačiť len v tých niektorých časoch, nie?