Však raz som tak šiel 4 na Zimnú službu a krásny vláčik bol 4-1-2, behom 3min... Ono tento systém električiek odvšadiaľ všade, je u hubu v tom, že ľudia si napríklad môžu požadovať aby 2 a 8 boli v preklade a potom zas od tých liniek keď odvíjaš ostatné, tak sa ti niekde môžu zhlukovať a potom ostávajú na radiále hluché miesta. V prekladoch v smeroch do centra nie je problém lebo tam sú nastavené odchody jasne, tak aby preklad bol, lenže potom napr. taká 5 musí ísť trebars 4min pred 11 a 4 po 3, čo sa dá splniť, no potom od nej treba spraviť 1 a 12 v smere do Dúbravky tak, aby nechodili vo vláčikoch a na 1 nadväzuje 2 a 4, na 12 zas v okruhu Šafko - Jesenského - Štúra 11,13 a 14... a takto môžeme hovoriť dookola kde čo všetko nadväzuje. Najmenší problém je pri jednej frekventovanej linke na radiálu v intervale 4 minúty lebo tam ak ti jeden spoj utečie, tak ani nevieš ako a 4min sú preč. Napr. cez víkend by som neuveriteľne ocenil ten systém lebo tak chytiť niečo do Rače sa dá na Vazovovej kam cez víkend z Petržalky nič nechodí a pri intervale 20 minút treba fakt dobre plánovať.
nieco podobne ma tusim aj Stutgart nie? v Nemecku som bol fakt velmi malo krat, ale daco sa mi mari... dokonca sa mi zda ze ta dvoj-rozchodova trat sla pod zem a bol tam prestupny uzol... ale to som mal 6 rokov, je mozne ze sa mi to pletie ?
Mníchov ma práve NEnapadol ? , kewďže je to omnoho väčšie mesto ako BA a má metro. Ale napríklad Essen, Düsseldorf... V Essene majú dokonca zmes metrového čiste električkového systému a normálne rozchodného Stadtblata a nevedia sa rozhodnúť, či to celé znormálnorozchodniť alebo nie Asi tam majú nejakého Dipl-Ing. Willibalda Sechstela ? .
presne ma pri tom napadol Mnichovi... zial nepamatam si konkretnu Strasse ako sa to volalo, ale proste to tam tak fungovalo... ulice ako spitalska, ci SNP a bez dopravy... proste pesia zona - same statnky, ludia, pohodicka... doprava maximalne regulovana...
este dodam, ze mozno v centre by som dal elektricku pod zem ale takym stylom ze len pod vozovku, tam kde to ide... miesto toho by mohla byt pesia zona s nejakym stromoradim s regulovanym vstupom pomocou tych stlpikov, od ktorych ovladanie by mali vsetky vozidla MHD, zasobovanie a bezprostredna obsluha (eventualne obyvatelia)
inak seriozne si cim dalej tym viac uvedomujem, ze BA by stacilo expandovanie elektrickovej siete, zriedenie zastavok a plna preferencia a ziadne metro potrebovat nebude
Re #123099 AAA: dobre, beriem to moc subjektivne... nam pred skolou bagruju, ide sa do kopca po panelovej ceste ktora je cele neodhrabana a ked ides v topankach k obleku, tak ti hrozi akurat poriadny papulak ☺
Ja síce veiem, o čom hovorím ale zato netuším, o čom hovoríš ty. Nebavíme sa o metre ale o tom ,čiu v príslušnom dopravnom prostriedku môže cestovať bankový úradník alebo študent idúci na skúšku v obleku. V kope veľkých nemeckých miest nie je metro, len Stadtbahn (hybrid električky a metra) a nikto neplače, len autisti z Bratislavy potrebujú minimálne metro, ak už nie rovno rýchlovlak v plytkom tunelY. V Londýne majú úplne normálne metro, jedno z najporuchovejších a najnespoľahlivejších na svete a jeho čistotná úroveň nie je o nič lepšia, ako úroveň bratislavských električiek.
nie som ziadny nick autistu MiraBA ale ja sa stale pytam a na to uz odpoved nedostavam co punkate ved nemozes vybrat peniaze a kaslat na ludi, alterantiva nie je obliekat sa v praci ?
Kakke