Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo: trakcny trolej pre elektricky mozes na tie stlpy zavesit asi jedine v pripade, ze kolajisko pojde v telese sucasnej cesty. To poskytuje 2 moznosti: 1. spolocny priestor pre elektricku a auta (myslim ze ked poviem ze to nie je dobra moznost tak budes so mnou suhlasit) 2. odpratat cestu (otazka znie: kam ?). Takze moznost pouzita stlpov pre elektricku myslim ze nie je velmi realna...
Trolejbus by bolo mozne tahat z mierka, na tejto trase by nebol velmi dlhy usek kde by (teoreticky) neboli k dispozicii vhodne stlpy... bol by tam relativne dlhy subeh s elektrickou, ktory by som ale vyuzil v prospech zrychlenia elektriciek zredukovanim poctu ich zastavok (napr: novy most/kapucinska; PKO, botanicka zahrada, jurigovo nam.)
btw, to stupanie medzi dubravkou a karlovkou elektricky vylezu, ale takmer kazdy vodic si tam dava rozbeh a ked ho zabrzdi auto na tom prechode za zastavkou tak nadava, pretoze tie vozne su lenive rozbiehat do kopca... chod sa tam niekedy prejst napriklad s beusom, ked bude robit 5ku (ktoru obvykle robia T6ky). A teraz si predstav uprostred toho kopca zastavku....
Vladimir: no ved na 100% ani nespolieham, ved pisem ze zalezi od toho v akom su stave (hnile a pod:-)) ale v danych terennych a priestorovych podmienkach mi tam proste elektricka nepasuje...
Si:
Dobre, na DD mas nadimenzovane stlpy, ale co Mlynska dolina a ten spolocny usek s Tramvajou? V Mlynskej doline to nevyzera tak ze to tam ide zavesit a aj spolocny usek s tramvajami je diskutabilny, ale tam by to snad slo. Ked su na DD stlpy nadimenzovane na Trolejbus, tak kludne tam moze vysiet aj retazove vrchne vedenie pre elektricku. To je lepsie ako "jednoduchy" drat. Vsak aj Karlovka je tak robena a je to dobre. Argumenty typu "neviem si to predstavit ako sa to tam bude rozbiehat a brzdit" som od teba necakal. 🙂 Vsak bol si predsa v Brne, nie? Alebo niekde inde. Vsak stupania do 7% su bezne, iba v BA mame max sklon 5,75% (Krcace - KV). V pohode tam tramvaj vyjde. A urcite sa tam nebudu vypravovat kachny, to je jasne. Keby to uz bolo, tak sai by tam isla linka 9 (T6A5). Ty si nevidel tie plany u Kajdiho? 🙂
si: Na stlpy by som sa velmi nespoliehal. Na presovskom sidl. Sekcov tiez od jeho postavenia ratali s trolejbusom, a ked prislo na lamanie chleba, tak zistili, ze tie stlpy vedenie neunesu... Nakoniec sa museli aj tak vsetky do jedneho vymenit.
Postavme E trat na Dlhe Diely - nieco na sposob prazskeho Barrandova 🙂 To by ti ludia hned zozrali.
Turbo: trolejbusovym zberacom lahsie otrieskas lad z troleja ako napriklad takym elektricky zdvihanym zberacom na elektricke ;-)))
Turbo: ked zoberieme cisto naklady na vybudovanie trate elektricka/trolejbus na dlhe diely, tak nezabudni uvazit to, ze pri vystavbe dlhych dielov sa uvazovalo s tahanim trolejbusov do tychto koncin a su tam na umiestnene napriklad vhodne stlpy verejneho osvetlenia (hrubsie), neviem sice v akom stave su tie stlpy dnes (ci nie su prilis hrdzave a pod), ale ak nie, tak na prevaznej dlzke trate by bolo potrebne natahat len nosne lana, na ne zavesit trolej a zakopat rozvodne kable trakcneho napajania. (co je urcite lacnejsie a aj priestorove uspornejsie ako pokladanie zeleznicneho zvrsku). Z hladiska technickeho zabezpecenia prevadzky by bolo urcite treba dobudovat meniaren, ale vzhladom na to co viem o sucasnej sieti trakcneho napajania tak elektriciek ako aj trolejbusov, tak by som povazoval za vhodne 1. tam tu meniaren budovat aj pre pripad kolajovej dopravy, 2. pre riesenie problemov udrzby a vypadkov by som sa snazil riesit napajanie radsej vacsim mnozstvom mensich meniarni.
Okrem toho si neviem predstavit rozbehy/brzdenie kolajovych vozidiel v danom terene, kde mavaju problemy aj autobusy. Ako riesenie na toto by bolo umiestnit do stredu kolajnic ozubnicu, ktora by zabezpecovala dobry prenos trakcnych sil na podklad. (pre tych co nevedia o com hovorim, nech sa idu pozriet na zeleznicu medzi strbou a strbskym plesom, tiez premava na rozchode 1000 mm, uprostred ma taku ozubenu kolajnicu, akurat trakcne napatie ma 1500 V a prezyva sa to zubacka:-))
Karlova Ves ma dobre skusenosti s elinami? Hmmm, to je tazke zistit. Asi je to rozne, jedni su spokojny ze to je kapacitne, ekologicke a v spicke ako tak rychle (urcite rychlejsie ako autobus) a iny nadavaju ze je to hlucne (to je ale o udrzbe trate), pomale, stale to ma vyluky. Podla mna prevladaju pozitivne skusenostami s elektrickami v KV. Raca je na druhom konci mesta. 🙂
Este k prispevkom okolo 30.12.2002 - co ste nikto nevideli Satinskeho knizku Cucoriedkaren? V radiu som to nepocuval, ale knizka je perfektna 😉 Cakal som aj pokracovanie, no bohuzial.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Sorry, ja som to nemyslel az tak ako porovnanie k trolejbusom. Len vseobecne. Resp. tak, ze trolejbus neriesi nic (okrem toho, ze sa mu lepsie lezie po kopcoch) a o eline ludia nebudu chciet pocut po skusenostiach. Tak nejak som to myslel.
Andrej (Anndy008): Co som videl v TN, tak 2.1. nejazdili ani trolejbusy... Co je teda navyhodnejsim riesenim pre Dlhe Diely? Autobusy?

Kalamita nie je kazdy den.
tr3mp:
Pokusim sa to zistit, pamatam si ze som u Kajdiho pozeral plany elektriciek na DD, iba bolo strasne malo casu takze si nic nepamatam.

Andrej #12304:
A trolejbusy zase nechodili na Kolibu, takze o com sa bavime? Ked zamrzne trolej, tak je jedno ci elektricke alebo trolejbusu. Ba dokonca je elektricka na tom lepsie, lebo ma iba jeden pol v troleji (nie dva). Ked mas dobry pritlak na pantografe, tak staci ho stiahnut, otrieskat o trolej a ides. S trolejbudom to nie je take jednoduche. 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

frenky: no neviem - asi ked tak citam diskusiu, resp. dispecera, tak to nie je z tohoto mesta ze?
Co dnes rano, ci doobeda? alebo vcera vecer?
Pomer ceny elektricka/trolejbus neviem posudit, ale nemozno sa predsa vzdy odvolavat len na cenu.
Treba si polozit otazku takto: co prinesie obyvatelom sidliska trolejbus a co elektricka? Dovolim si tvrdit, ze trolejbus okrem absencie vyfukovych plynov neprinesie vobec nic alebo len velmi malo. Elektricka by znamenala cesty z centra bez prestupu.
Spytam sa, co prinesie DPB trolejbus a co elektricka? Trolejbus prinesie investicie na vozidla, zbytocne dlhe manipulacne trate a manipulacne jazdy. Cestujucich, ktori idu z Hodzovho nam. cez Mudronovu na Dlhe Diely si viem predstavit len velmi tazko... Elektricka = uspora vykonov (cast km vykonavanych v Karlovej Vsi sa presuva na Dlhe Diely, okrem toho kapacitnejsie vozidlo umoznuje mierne predlzit interval na sidlisku.
U starostu Karlovky zrejme niekto loboval, ked zmenil nazor.
Inak Turbo, kolko stoji 1 km elektrickovej trate a kolko 1 km trolejbusovej (v podmienkach Dlhych Dielov)?
Andrej>
elektricky jazdia tuto zimu prave najpresnejsie a najspolahlivejsie (mimo 2.1.2003) maju svoje vyhody aj nevyhody v zime, to je myslim jasne.
Ked je cez den kalamita co jazdi???

Elektricky
Ja si myslim, ze je to riadna blbost, pretoze ako to tu uz dakto pisal bolo by ovela drahsie tahat trolej odvolakadial z Patronky a okolia ako urobit vyhybku na Molecovej a vytiahnut saliny do kopca na Dlhace.
Anrej (Anndy008)

Anrej (Anndy008)

sorry vsetci, ale po tejto zime tazko presvedcite ludi o uzitocnosti elektriciek. Ved staci, ze sa nieco zomelie, tak nejazdia, alebo len tak ako boh da. Takze sorry, turbo, ale nezaoberal by som sa s tym :DD.
K clnku Trolejbusová doprava na Dlhých dieloch:

Neverim, ze elektricka na DD je dvakrat drahsia ako trolejbus, v tom bude mat prsty nejaky odporca elektriciek, mozno isty Lunacek. Vsak na elektricku staci spravit trat a presmerovat jednu linku z Karlovky na DD. Napr. linku 9. Meniaren asi netreba, ta co tam je to utiahne. Na trolejbus treba tahat dlhe pripojne vetvy, samotnu trat na DD, kupit aspon 15 az 20 novych trolejbusov (pri cene cca 15 mil. Sk za kus) + novu meniaren. Nemyslim si ze ta co tam je utiahne celu Mlynsku dolinu + subezny usek s elektrickou + DD. Navyse je to pre cestujuceho rovnako atraktivna ako autobus, lebo musi prestupovat, pripadne bude stat v zapche (32). Okrem toho je sidlisko DD dost velike na nieco kapacitnejsie ako klbovy trolejbus, tramvaj (2xT) je tam akurat. Co si myslite vy? Strasne by ma zaujimalo odkial ma starost Karlovky take informacie ze elektricka ja dvakrat drahsia, neverim tomu! Co si myslite vy?
A co tak zrusit rovno cele zastavky???
Je to dost naprd toto vyhlasenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.