Turbo: ked zoberieme cisto naklady na vybudovanie trate elektricka/trolejbus na dlhe diely, tak nezabudni uvazit to, ze pri vystavbe dlhych dielov sa uvazovalo s tahanim trolejbusov do tychto koncin a su tam na umiestnene napriklad vhodne stlpy verejneho osvetlenia (hrubsie), neviem sice v akom stave su tie stlpy dnes (ci nie su prilis hrdzave a pod), ale ak nie, tak na prevaznej dlzke trate by bolo potrebne natahat len nosne lana, na ne zavesit trolej a zakopat rozvodne kable trakcneho napajania. (co je urcite lacnejsie a aj priestorove uspornejsie ako pokladanie zeleznicneho zvrsku). Z hladiska technickeho zabezpecenia prevadzky by bolo urcite treba dobudovat meniaren, ale vzhladom na to co viem o sucasnej sieti trakcneho napajania tak elektriciek ako aj trolejbusov, tak by som povazoval za vhodne 1. tam tu meniaren budovat aj pre pripad kolajovej dopravy, 2. pre riesenie problemov udrzby a vypadkov by som sa snazil riesit napajanie radsej vacsim mnozstvom mensich meniarni.
Okrem toho si neviem predstavit rozbehy/brzdenie kolajovych vozidiel v danom terene, kde mavaju problemy aj autobusy. Ako riesenie na toto by bolo umiestnit do stredu kolajnic ozubnicu, ktora by zabezpecovala dobry prenos trakcnych sil na podklad. (pre tych co nevedia o com hovorim, nech sa idu pozriet na zeleznicu medzi strbou a strbskym plesom, tiez premava na rozchode 1000 mm, uprostred ma taku ozubenu kolajnicu, akurat trakcne napatie ma 1500 V a prezyva sa to zubacka:-))
Okrem toho si neviem predstavit rozbehy/brzdenie kolajovych vozidiel v danom terene, kde mavaju problemy aj autobusy. Ako riesenie na toto by bolo umiestnit do stredu kolajnic ozubnicu, ktora by zabezpecovala dobry prenos trakcnych sil na podklad. (pre tych co nevedia o com hovorim, nech sa idu pozriet na zeleznicu medzi strbou a strbskym plesom, tiez premava na rozchode 1000 mm, uprostred ma taku ozubenu kolajnicu, akurat trakcne napatie ma 1500 V a prezyva sa to zubacka:-))
Turbo
To je uz na inteligencii vodica, ze vidi staru babicku a pribrzdi, popripade zastavi. Ale je to kravina aby sa zastavovalo vzdy. Nepoviem ked je to zastavka na ktorej stoji na znamenie iba jedna linka, potom je to jasne, ale ked ich tam stoji viac a navyse kazda ide niekam inam... Tam to ma opodstatnenie, nech si kazdy zamava ked chce nastupit. Minule som cakal na linku 20 (nie 22) na zastavke Krpas. Isla linka 22. Vodic zacal brzdit. Potom som mu zamaval vodorovne nech nestoji, ja nechcem nastupovat. Pozrel na mna ze co mu mavam, potom pochopil, slapol po plyne a isiel dalej. Lenze kolko takych ludi ako je je?