Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: qwix #122728:

Hmm. tá posledná verzia by bola podla mňa kravina, príliš zraniteľná by bola napr. Rača napr ak by sa stala porucha na budúcej Petržalskej trati bol by tiež odpísaná. Nech sú radšej Radiálne linky nie Diametrálne. Ja mám skorej predstavu že sa z každej radiály električky budú točiť cež Šafko -v podstate to tak aj je teraz, linky 11,12,13,14 by som ani nemenil.
Na tom plániku chýba priame spojenie Rače s Hlavnou stanicou -predstav si máš tažký kufor a cestuješ smerom na Brno, Chcelo by sa ti s tým prestupovať? Dokonca nemožeš prestúpiť ani na hrane. Dalej zbytočné je prepojenie Hlavnej stanice a stanice Nové mesto. Ten kto by chcel cestovať po tejto trase može ísť v pohode vlakom a nepotrebuje električku.
Dalej nie je dokonca ani umožnený prestup na hrane medzi Petržalskou a Dúbravskou radiálou.
Takisto ľudom z Ružinova by sa hodil viac priamy spoj na stanicu než do Dúbravky -hlavne už len kôli batožine.
Reply on: MiroBA #122727:
vymyslate uz vymyslene... neviem ci toto http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2185 je posledna verzia "tr3mpovej dogmy", ale pokial si pamatam, zatial to bol najrozumnejsi alternativny plan linkovania aky kedy existoval
Reply on: Kakke #122713:

Nad tým linkovaním električiek som sa pár krát zamýšlal i ja. Ono by bolo optimum 2linky na radiálu a jedna z nich by šla na Šafko a druhá na Hlavnú stanicu -to je 8 liniek + jedna v trase dnešnej 13sky. To mi vychádza tak 9liniek. Možno ešte jedna posilová v špičkách z Karlovky cez tunel ku Gaštanovému Hájiku.
Samozrejme každá radiála by mala preklad tých dvoch liniek.
Ak myslíš to uvažované trasovanie 3ky z Rače do Ružinova tak to bolo vážne dosť od veci.
Reply on: Kakke #122710:

JJ, vlastne áno 28Tr je 15m a 29Tr 18 m. skonil som to.
Reply on: Kakke #122713:
204 a 205 majú víkendový interval 15 minút, najprv si aspoň pozri CP tu na stránke, lebo potom tvoje návrhy a názory sa ozaj dajú brať všeliak len nie vážne. ?
Reply on: Mar.z.y #122709:

JJ, Ikarusy 28X pomály definitívne končia. Ale som si ich i ja užil, som ich priam neznášal ked som bol malý pre ich hlučnosť a teraz mi pomály aj chýbajú, bohatstvo kto by to bol povedal.
Ale čo som chcel, hádam z tej 1512ky bude i historičák a že ho dajú do pôvodného stavu (demontáž Buse a pod.). Inak 283 by sa vážne oplatila zachovať lebo oproti kvantám 280tok, tieto sú resp. boli ojedinelé.
Tu by som dal otázku. Vie niekto či sa plánuje ozaj nejaký zachovať? Podla mna sa najviac oplatila zachovať 1514 ale tá už šla dávno do hutí.
A ešte volačo, onedlho bude i 35 rokov premávky Ikarusov 28X,
280tka sa toho v riadnej premávke nedožila žiadna, ktovie či sa dožije 283ka.
Reply on: luky133 #122721:
a co sa tyka tych ``drah`` testovacich.....vacsinou to byvaju samotne DP. napr eliny...06T sa testovala na skusobnej drahe menom Bratislava.....a pod....ty potrebujes voz vyskusat za prevadzky aky bude..a balast ti nie vzdy nahradi vsetko.....a hlavne nebudes jazdit s balastom 10 000km na skusky....
Reply on: luky133 #122721:
V tomto mas uuuuplne cistu pravdu a suhlasim na 250%....a nei zeby som zastaval solaris....ale zas na druhej strane, ked niekto zaplati velke peniaze za co najsorsie dovezenie, tak kaslat na skusky....a vies....ono nesmies zabudat...ze pri takychto veciach sa pohybuju miliony penazi..a len par percent ide na to, na co ma.....na to nesmies zabudnut.....myslis ze by firma riskovala svoje meno keby za to nedostala nejaku ``almuznu``??
Reply on: fanatikmhd #122717:
Vieš podľa mňa to je chyba aj Solarisu. Nehovorim, že nie aj DPB ale napr. vo Volkswagene (a určite aj v iných automobilkách) sú prototypy ostro testované v samostatnej automobilke a až keď sa všetko overí (je to beh na niekoľko mesiacov) rôzne zlepšenia a úpravy až vtedy to ponúknú na predaj. A nehovorím už o tom, že napr. VW Slovakia každé vyrobené vozidlo vo svojom závode testuje formnou niekoľko kilometrovej jazdy a každá aj minimálna chybyčka (napr. menšie vŕzganie) má za následok kompeltný "sken" vozidla. Kebyže takto pristupovali aj továrne na autobusy nemuselo sa takéto diať. A keď sme už pritom autobus hromadne prepravuje ľudí narozdiel od automobilu preto by tu podľa mňa mal každý autobus mať nejaký ostrý test. Pravdepodobne ho aj majú, ale nikde pri žiadnom závode som nevidel napr. test dráhu.
Reply on: fanatikmhd #122717:
Naproti tomu je sranda, že sme tu skúšali Mercedesy x-krát, Irisbus, ktorý už roky brázdi ulice Prešova, dačo aj v Žiline jazdí a ulice miest ČR a naši furt neveria žiadnej značke. Ale Solaris tu nikdy neskúšali myslím ani a navyše kúpili taký čo nikdy nejazdil nikde. Je to riadny kontrast. Aj teraz určite Braňo tresne, že preto to celé tak dlho trvá okolo tendra na klbáky lebo DPB chce byť opatrný, pričom tam pôjde o naťahovačky medzi výrobcami a prirodzene henten "imagemaker" vyhlási, že je to z dôvodu precíznosti DPB a snahy poskytnúť zo strany DPB to najlepšie pre cestujúcich aby sa nestalo to čo pri nákupe Solarisov. ?
Reply on: luky133 #122712:
Nechce sa mi teraz zapínať PC a študovať tabuľky, každopádne mi pripadá komické hovoriť o 22 ks nevyskúšaných CNG a argumentovať 9 ks hybridov ? .
Reply on: drink #122715:
Za 1. by pre lepšiu plynulosť a priepustnosť tratí musela fungovať preferencia, ktorá nefunguje ale zdržuje práve, čo aj dokazuje to, že keď som pozeral CP z roku 2006 a 2008 tak električkám sa v pri troch linkách (7,12 a 13) predĺžilo kolo o 1min, rovnako pri troch (2,3 a 😎 o 2min, pri štyroch o 3 minúty (4,5,9 a 14) a až o 4 minúty pri linke 11. Navyše trať v Dúbravke potrebuje rekonštrukciu neviem prečo nevedia za jedno leto 1/3 alebo 1/2 spraviť , takže za dva-tri roky by to mohli mať hotové. V súčasnom stave ako sú električkové trate, preferencia električiek a počet NP električiek = 0 skôr asi nie je nejaké rozširovanie reálne ?
Reply on: luky133 #122716:
Tak vies, jedna vec je nespravne vyrobit vozidla, druha vec je postavit nieco nove, a ako prototytp to ma pravo na chyby, nikdy nikdo nevyrobil nic hned na prvy krat dokonale..lenze KE kupili jeden na skusky, a ak bude dobry, kupia dalsie, ale DPB kupilo hned plnu prdel vozov....a to bolo zle..kedze este v zivote Solaris B&C nepouzil kombinaciu SU 15 III a nadrze ESTE LEN VZNIKAJUCEJ IV. generacie..a kedze to nebolo este doladene, ale niekto suril.....dopadlo to tak, jak to dopadlo.....
Reply on: fanatikmhd #122714:
Ja som čerpal info odtiaľ a Solaris uvádza vozidlá len ,ktoré boli dodané DP a nie sebe. To, že Solaris nesprávne vyrobil vozidlá je jeho chyba a myslím si, že odvtedy aj zlepšili kvalitu. Napr. v takej automobile len tažko viditeľná chybka pod lupou je už opravovaná a na technické problémy je kladený veľký dôraz a Solaris sa tak prejavil, že u nich je to pasé...
Reply on: Kakke #122708:
K SAVke je to naozaj lepšie autobusom, ale veľa ľudí chodí 83 do centra a tých by sa oplatilo "premotivovať" na električky. Neviem zatiaľ posúdiť vplyv predĺženia na zaťaženosť KV radiály. Určite by sa tam malo počítať aj so železnicou (aj keď nie do centra Bratislavy). Našlo by sa pár takých, ktorí by sa z Dúbravky zviezli električkou dole na vlak (zastávka Dúbravka - Port) a vlakom smer Vinohrady, Rača, ...Trnava / ...Senec / ...Letisko / ...Biskupice.
Reply on: luky133 #122712:
No, tiez nemas pravdu, SU 15 CNG bolo 24, 22 pre BA, 1 pre KE, a jeden pre solaris bus & coach na testovanie novych prvkov.... a to, co sa stalo v BA bola nestastna zhoda nahod..... prototyp, zle urobena kabelaz, nedoladene vsetko.....a iskra......a CNG vozy jazdia tusim aj vo francuzku a to 12m. ale o nich som uz dlho nepocul.....ono, SU s karoseriou II. genn a CNG III.gen je OK kombinacia, ale III.gen kasne a IV. gen. nadrzi neni dobra kombinacia.....resp. nedoladena
Reply on: MiroBA #122694:
Linkovanie stojí na figu to netreba ďalej komentovať... S tým, že ľudia nastúpia na prvé čo príde je pravda a najmä v KV, kde majú 5 liniek + 1 rannú. Blábolil o tom aj audit 2005, ale vedenie DPB sa neunúvalo akékoľvek redukcie počtu liniek robiť, hoc podľa toho auditu by som nerobil rozhodne linkovanie lebo linka 3 tam bola od veci dosť. Mám na to nejaké návrhy ale tie mimo tohoto fóra radšej nahodím... Inak ako vidíš dogma jednotného intervalu sa pri električkách statočné drží a stojí to za prd, za to pri trolejbusoch jazdia skupinky liniek v rovnakých intervaloch a síce 1.group 201,202 a 208 = 6/8//12, 2. group 203 a 207 = 12/15//15, 3. group 204,205,209 (víkend 30min) a 212 10/12//15 a potom 206 = 10/12-24/12//30, 210 celotýždňovo 12min. Dolné hony napr ráno medzi 6:40 do 7:22 majú odchody 201+202 v intervaloch 3minúty, čo je interval ako kedysi linka 95 mala, navyše od Cintorína Ružinov síce po vedľajšej ulici (Mierová) ale určite odbremeňuje 208, kde už tiež jazdia klbáky. Tu je na mieste sa zamyslieť nad električkou. Námietky môžu byť, že načo trolejbus keď je tam už zainvestované do trolejbusu, ale trolejbus ponúka rovnakú kapacitu ako autobus len je ekologickejší a má dlhšiu životnosť, no električky ešte dlhšiu a aj oveľa väčšiu kapacitu a nepotrebujú BUS pruh, majú vlastný oddelený priestor pre rýchlu premávku ?
Reply on: S499.1023 #122701:
Na 100% neexistuje len jeden kus. ? Stačí si popozerať solarisbus.pl a už len fotogaléria napovedá minimálne o 4 kusoch. Ďaľej si stačí pozrieť súbor s dodávkami a máš celkový počet: 9 autobusov. Čo sa týka naších plynových tak jazdia už len v KE a aj to jeden. Nikto iný si nekúpil už CNG autobusy (asi po tom čo sa stalo v BA). Taktiež existuje len jediný kĺbový CNG Solaris. Viac info tu: http://www.solarisbus.pl/files/attachments/firma/solaris_urbino_trollino_2008.12.31.xls
jazda s historickou električkou DPMB #38 počas Dňa MHD
http://www.youtube.com/watch?v=FoRjkYO70-U
Reply on: MiroBA #122694:
28Tr si objednali Pardubice myslím a boli to práve 15m, čiže 27Tr je 12m a 29Tr bude 18m, aby si negooglil tak tu máš rovno 28Tr s opisom na wikipédii http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_28Tr_Solaris ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.